Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
Ik ben inmiddels aan m'n 2e smart phone met deze verschrikkelijke USB C connector, eerst de Samsung Galaxy S7 en nu de Nokia 8. Bij beide telefoons is gewoon het probleem dat de USB C connector een heel zwak punt is, wat laden soms in de weg staat. Bij de Nokia staat dit het laden extreem vaak in de weg, heeft hij eindelijk verbinding, dan valt dat om de 30 sec weg. De software is net geupdate, dus dat zal het probleem niet zijn.

De connector is gewoon zwak, ik heb alle goedkope USB C kabels weggepleurd en gebruik alleen nog de Samsung en Nokia kabels zelf. Die zitten iets beter, maar ze zijn nog steeds heel gevoelig.

Ik sluit ze altijd voorzichtig en rechtstandig aan, dus geen snel snel er scheef in. Verder liggen de telefoons, ik beweeg ze niet als ze aan het laden zijn.

Micro USB heb ik ook nooit schoon gemaakt, maar de Nokia heb ik al 4 keer de stofzuiger er op gezet en een paar keer met een plat stukje metaal de aansluiting leeg gemaakt voor zover dat nodig was (telefoon eerst uit!).

Micro USB vond ik altijd al zwak, maar USB C is echt veel erger. Wat zijn jullie ervaringen en tips / don'ts?

Een telefoon uitzoeken met micro USB is natuurlijk een optie, maar mijn volgende telefoon zal wel draadloos oplaadbaar worden...

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11 17:12
Ik heb precies dezelfde ervaringen met mijn nexus 6p en oneplus 6. Naar mate de telefoon ouder wordt maken alle kabels steeds slechter contact tot op het punt dat de telefoon opladen elke keer een halve minuut rommelen is om de kabel precies goed er in te krijgen. Dan kom ik er alsnog vaak achter dat mijn telefoon na uren aan de lader liggen niet of nouwelijks opgeladen is omdat hij bij het wegleggen zn contact al verloren is.

Bijzondere is dat ik het probleem eigenlijk alleen met telefoons heb. Mijn laptop en Nintendo Switch laad ik ook allebei met USB C op en hebben nergens last van.

[ Voor 38% gewijzigd door martijnve op 21-05-2019 14:07 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:15

Detmer

Professioneel prutser

Doe je zelf niet iets verkeerd? Ik heb hier verscheidene toestellen met USB-C en het probleem dat je beschrijft heb ik nooit last van, terwijl het oudste toestel ook alweer bijna de 4 jaar haalt.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Er zit waarschijnlijk gewoon stof in de connectoren. Even een tandenstoker erdoor en een halve kilo stof later gaat de kabel er weer prima in.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:41

AzzKickah

06-CENSORED

Ik herken dit probleem totaal niet en ik werk al >2 jaar met USB-C devices.. :?

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:07
PageFault schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:02:
Ik ben inmiddels aan m'n 2e smart phone met deze verschrikkelijke USB C connector, eerst de Samsung Galaxy S7 en nu de Nokia 8.
Galaxy S7 heeft geen USB C.

Verwijderd

Magneet plug gebruiken..?

Dus magneet plug in de USB c ruimte. En dan via de bij geleverde kabel met magneet laden.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:55
Moet zeggen dat ook ik er geen last mee heb op mijn Oneplus 5t.
Er komt wel stof in zoals hier al eerder aangegeven is. Dat kun je er uit pulken en dan zou het weer goed moeten gaan.

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:28
Nog nooit problemen met mijn USB-C aansluitingen gehad.
Apparatuur: Nexus 5x, Nexus 6p, Xiaomi Mi A2.

Linus over USB-C durability.
YouTube: Is USB Type-C ACTUALLY Stronger?? Durability Test

[ Voor 40% gewijzigd door holygame op 21-05-2019 14:34 ]

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik herken de problemen ook van mijn Nexus 5x en nokia 7+
Als het niet goed meer werkt terugsturen...
Een echte oplossing helaas nog niet gevonden

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

• Pinheadoss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-03-2023
Ik heb helaas ook steeds meer problemen met de USB-C aansluiting op mijn Nokia 7+
Het lijkt er idd wel op dat problemen met de USB-C aansluiting meer bij de toestellen van Nokia voorkomen.

Het USB-C probleem is inmiddels opgelost!
Er zat bij mij ook een berg stof in de aansluiting.
Nu het stof is verwijderd zit de stekker weer goed vast en laad het toestel weer goed op d:)b

[ Voor 34% gewijzigd door Pinheadoss op 22-05-2019 11:46 ]

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Nooit problemen mee, noch met dure kabels als met goedkope d:)b
Bron: LG G7 en een zooi USB-C kabels verspreid over huis, kantoor en auto.

Vind het een stuk beter dan micro-USB moet ik zeggen, kan in het donker met m'n ogen dicht en één hand op m'n rug nog de kabel er in prikken, ideaal! En het formaat van de connector is ook fijner, niet meer zo'n gepriegel met die kleine kwalitatief uitermate teleurstellende stekkertjes :P

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik herken dit totaal niet met mijn HTC U11. Ik vind het ook fijner dat de kabel in beide richtingen aangesloten kan worden. De Samsung Galaxy S7 heeft overigens Micro-USB, en geen USB-C.

[ Voor 11% gewijzigd door Stefan22 op 21-05-2019 18:08 ]

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-11 23:26
Ik herken dit deels.
Op mijn oude Samsung s7e (mirco USB) had ik na ongeveer 3/4 jaar last van een slecht functionerende connector. Kabeltje van Samsung was ook van erg slechte kwaliteit.

Inmiddels bijna 2 jaar de oneplus 5 in gebruik, nog geen problemen ondervonden met het laden, connector en de kabel.
Ik vrees toch dat je je huidige toestel het beste kan terugsturen voor controle/reparatie als je blijvende hinder ondervindt.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11 12:13

Oekol

waka waka hey hey

Dus is het nou usb c of mirco usb? Micro USB is ruk. USB c is het einde. Heb kabels in huis overal en in m'n auto. Nog nooit probleem gehad met connecten. Werkt als een trein. Gebruik mijn one Plus 3 nu al bijna drie jaar en die heeft nog nooit geweigerd.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Pagina: 1