Aangezien we eerdaags een nieuwe server in gebruik gaan nemen, leek het me een goed moment om werk te maken van IPv6. We hebben een zakelijk abonnement van Ziggo, waarbij je een batterij IPv6 adressen toegewezen krijgt. Het kostte wat moeite om een handleiding over hoe Ziggo denkt dat e.e.a. geconfigureerd moet worden boven water te krijgen. Op de support site van Ziggo zoeken moet aan de hand van een postcode. En onze postcode bestaat volgens Ziggo niet. Gelukkig die van de buren wel. Daarmee duikt de handleiding "Zakelijk Internet Pro Handleiding" op.
Daarin staat dat, hoewel je wel tig miljard IP-adressen kunt gebruiken, het aantal gelijktijdige MAC-adressen is beperkt tot 50. Volgens mij zit je met een beetje netwerk al gauw aan die hoeveelheid? Dus ik vraag me af wat wijsheid is - een stateless configuratie of toch maar een eigen DHCP v6 server. Iemand ervaring? Advies?
NB: ik heb het 'Grote IPv6' topic al bekeken.
Daarin staat dat, hoewel je wel tig miljard IP-adressen kunt gebruiken, het aantal gelijktijdige MAC-adressen is beperkt tot 50. Volgens mij zit je met een beetje netwerk al gauw aan die hoeveelheid? Dus ik vraag me af wat wijsheid is - een stateless configuratie of toch maar een eigen DHCP v6 server. Iemand ervaring? Advies?
NB: ik heb het 'Grote IPv6' topic al bekeken.