Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsienix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-03 17:44
Beste mensen,

Ik wil jullie graag iets vragen, omdat ik in een spagaat zit.

Ik zat 21 jaar in de industriële automatisering en hardware design en 11 jaar in het onderhoud bij een energiebedrijf. Als oude MTS'r wil ik graag werk in de cybersecurity. Op dit moment doe ik Certified Ethical Hacker bij EC Council University. Het mooiste zou zijn als ik mijn industriele automatiserings verleden kan koppelen met ethical hacker.

Ik heb een werk en denk nivieau op HBO alleen ik heb het papiertje niet. Dit is wel veel gevraagd, zeker bij overheidsinstanties. Veelal schuift men je aan de kant als men al ziet dat je geen HBO hebt.

Wat raden jullie aan:
  • Ga 4-jaar HBO ICT doen
  • Ga 2-jaar HBO ICT doen
  • Haal zoveel mogelijk deelcertificaten cybersec op HBO
  • Anders namelijk......
Bedenk wel, dat ik niet de jongste meer ben :P

Its alive Jim, but not as we know it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:10
Kijk eens naar EVC - 'Eerder Verworven Competenties'. Hiermee haal je een certificaat op basis van hetgeen je doet tijdens je werk en vrije tijd. Je kunt hier een soort certificaat halen wat aantoont dat je op HBO-niveau werkt, volgens mij ook zelfs WO-niveau indien van toepassing.

Daarnaast kan je je huidige werkgever vragen of zij bereid zijn een deel van de studiekosten te betalen. Dit zie ik ook redelijk vaak in de praktijk terug komen.

Of je nou wel/geen HBO-diploma hebt, moet niet uitmaken als je relevante certificaten hebt. Je zou eens naar een cursus ISO27001 kunnen kijken of CISSP/CISM, CEH is al heel specifiek en wordt niet standaard gevraagd in cybersecurity rollen.

[ Voor 13% gewijzigd door Orangelights23 op 21-05-2019 13:18 ]