Beste forumgebruikers,
Ik heb besloten dat ik eindelijk een systeem ga bouwen, eerder deed ik alles met een laptop. Nu wil ik een iets lichtere laptop voor werk en de meenemerij en een mooie desktop voor het gamen en om lekker achter te zitten als battlestation.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij moet snel zijn. Ik wil er goed op kunnen gamen. Ik ga geen zware software gebruiken, evt wat muziekproductie maar niets geks.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn max ligt rond de 1000 euro. Hier zit het liefst een scherm en toetsenbord bij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De componenten moeten betrouwbaar zijn, ze moeten een tijdje mee gaan. Ik wil er toch wel 3 jaar mee vooruit kunnen. Dan wil ik het systeem kunnen upgraden. Het moet dus futureproof zijn.
Ga je overklokken?
Eventueel, maar niet als hoofddoel. Meer mooi meegenomen als dat gemakkelijk gaat.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eventuele andere suggesties op basis van mijn eigen selectie.
Dit is waar ik tot nu toe op ben uitgekomen:
Ik vraag me af of de voeding misschien overkill is. Zat eventueel nog naar een corsair carbide SPEC-01 of 02 te kijken..
Verdere suggesties en ideeën hoor ik graag.
Ik heb besloten dat ik eindelijk een systeem ga bouwen, eerder deed ik alles met een laptop. Nu wil ik een iets lichtere laptop voor werk en de meenemerij en een mooie desktop voor het gamen en om lekker achter te zitten als battlestation.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij moet snel zijn. Ik wil er goed op kunnen gamen. Ik ga geen zware software gebruiken, evt wat muziekproductie maar niets geks.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn max ligt rond de 1000 euro. Hier zit het liefst een scherm en toetsenbord bij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De componenten moeten betrouwbaar zijn, ze moeten een tijdje mee gaan. Ik wil er toch wel 3 jaar mee vooruit kunnen. Dan wil ik het systeem kunnen upgraden. Het moet dus futureproof zijn.
Ga je overklokken?
Eventueel, maar niet als hoofddoel. Meer mooi meegenomen als dat gemakkelijk gaat.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eventuele andere suggesties op basis van mijn eigen selectie.
Dit is waar ik tot nu toe op ben uitgekomen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 130,95 | € 130,95 |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus | € 126,- | € 126,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Ti Windforce OC 6G | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair Carbide 100R Standaard | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Monitoren | LG 29WK500 Zwart | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 73,01 | € 73,01 |
| 1 | Voedingen | Sharkoon SilentStorm Cool Zero | € 94,96 | € 94,96 |
| 1 | Solid state drives | XPG Gammix S11 Pro 512GB | € 88,50 | € 88,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.027,42 | ||
Ik vraag me af of de voeding misschien overkill is. Zat eventueel nog naar een corsair carbide SPEC-01 of 02 te kijken..
Verdere suggesties en ideeën hoor ik graag.
[ Voor 50% gewijzigd door Mr.U op 21-05-2019 12:03 . Reden: Pricewatch lijst toegevoegd ]