Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor dagelijkse dingetjes (en af en toe 4K edits)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-10 23:52
Wat ga je met je laptop doen?
Dagelijkse dingetjes zoals email/internet. Wat foto's in elkaar plakken met Photoshop en zo nu en dan (niet vaak, misschien 1x in de 3 weken) een 4K fimpje in elkaar knutselen die ik met mijn drone maak.
4K rendering hoeft niet super snel te gaan, maar met mij huidige computer (oudje uit 2009 - E8400 processor met 6GB ram) duurt 3 minuten film renderen bijna 2 uur...… :O

Wat is je budget?
Als het enigszins kan +/- € 500,-. Het hoeft echt geen mega snelle laptop te zijn, als het maar 'goed te doen is'. Werk overigens met Vegas Pro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, alleen voor thuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb me tot op heden volledig blind gestaart in een laptop met een i3 processor (8e generatie). In tests kwam deze blijkbaar aardig mee met diverse types van de i7. Een touchscreen zou ook wel leuk zijn, maar geen verplichting.

Ik heb de volgende modellen op het oog:
https://store.hp.com/Neth...d=4XG81EA&opt=ABH&sel=NTB
(i3 8145u met 4GB RAM)

https://www.mediamarkt.nl...-14-dd0510nd-1603185.html
(i3 8130u met 4GB RAM)

[ Voor 27% gewijzigd door chefspecial op 21-05-2019 11:23 ]

Alle reacties

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:45

13art

Moderator Mobile
Van wat ik begrepen heb (correct me if I'm wrong) heb je voor 4k video editing op z'n minst een dedicated videokaart nodig. De geïntegreerde Intel video processor is daar niet echt krachtig genoeg voor. Nvidia 1050 komt eerder in de richting. Maar daarmee komt ook de pijs van de laptop een stuk hoger te liggen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:43
Voor Vegas Pro wordt minstens een midrange videokaart, zoals @l3art noemt, een stevige CPU, en 32 GB RAM aanbevolen, zie de requirements, voor 500 Euro gaat dat niet lukken vrees ik ........

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 26-05-2019 13:37 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hij edit nu af en toe al op zijn E8400 en dat gaat, al is het traag. Die 4K requirements moet je met een korreltje zout nemen, je kunt op een aardappel dit al editen, het gaat natuurlijk om de ervaring.

Maar vrolijk wordt ik van die 500 euro laptops niet. In dat segment zou ik altijd voor een refurbished workstation laptop gaan (voorbeeld), mits accuduur en draagbaarheid geen issue zijn. Dan heb je veeeel meer qualiteit en snelheid.

specs

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Aangezien je huidige laptop uit 2009 komt, zal een nieuwe laptop sowieso beter performen. Je hebt bij je eigen onderzoek vooral naar de processor gekeken, maar bij het editen van video is je grafische kaart uiteraard ook heel belangrijk.

Als het editen van video's voor je een belangrijk punt is zou ik €100 tot €150 meer uitgeven. Voor die prijs kun je een laptop kopen met een losse grafische kaart (dedicated video). Dat zal het editen van video's een stuk sneller maken.

[ Voor 7% gewijzigd door n9iels op 26-05-2019 14:08 ]

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:52
l3art schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:03:
Van wat ik begrepen heb (correct me if I'm wrong) heb je voor 4k video editing op z'n minst een dedicated videokaart nodig. De geïntegreerde Intel video processor is daar niet echt krachtig genoeg voor. Nvidia 1050 komt eerder in de richting. Maar daarmee komt ook de pijs van de laptop een stuk hoger te liggen.
Nvidia Gtx 1050 is voor voor wat hij schets volgens mij overkill. Een aparte videokaart is wel aan te raden inderdaad maar een Nvidia MX150 gaat voor 1x in de 3 weken videobewerking meer dan voldoende zijn denk ik. Een laptop met mx150 videokaart ga je waarschijnlijk wel vinden in de prijsklasse waar de topic starter zich op oriënteert.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Pagina: 1