Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervanging gezocht voor oude XPS 17 (L702X)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wicked_fool
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-11 17:03
Na ongeveer 7 jaar is het toch een keer tijd om mijn oude Dell XPS 17 (L702X) te vervangen. Het is toch zeer lastig om zonder werkende accu de hele tijd te moeten werken. De specs van deze laptop zijn i7, 16GB RAM, 256GB SSD.

Wat ga je met je laptop doen?
Laptop gaat voornamelijk gebruikt worden voor het browser op het internet en het werken in Office documenten. Af en toe zal er een keer een film op gekeken worden en mogelijk zal er een spelletje op gespeeld worden. Af en toe zal ik er ook een virtuele machine op moeten kunnen draaien, maar het meeste zal ik doen op de server die ik hiervoor heb.

Wat is je budget?
Budget ligt op een maximum van (ongeveer) €1500.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop wordt niet vaak buiten het huis meegenomen, binnen zal hij wel geregeld verplaatst worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wensen die we hebben zijn een 15" scherm en Windows OS (de vriendin kan niet omgaan met macOS). Verder mag de machine wel wat performance hebben, niet dat hij het zwaar heeft als je meerdere Chrome tabbladen open hebt staan. Eventueel een touch of UHD scherm mag, maar ik heb liever een goed FHD scherm. Merk voorkeur is er niet echt, alleen is de bouwkwaliteit van HP, Dell en Lenovo voor mijn gevoel beter dan andere merken (dit is gebaseerd op zakelijke modellen)

Ik heb al redelijk wat laptops bekeken en ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben door de Dell XPS 15 laptops. Als je bijvoorbeeld naar dit model kijkt (https://www.dell.com/nl-n...s-15-9570-laptop/CNX97002) dan is deze momenteel te krijgen voor €1363,12. Zijn kleinere i5 broertje is nu te krijgen voor €1213,51. De vraag is of ik voor dit model moet gaan of even moet wachten tot de nieuwe XPS te krijgen is (hoogstwaarschijnlijk volgende maand).

Ik hoor graag jullie advies.

Beste antwoord (via wicked_fool op 04-06-2019 11:48)

• Bram.K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:11
ik kijk naar dezelfde inspiron, i5 met 8gb en de gtx1650. de i5 is voldoende en kan later altijd nog extra reepje geheugen erbij doen. Ik wacht wel even tot morgen, kijken of er een nieuwe aanbieding komt die ook invloed heeft op de inspiron.

Alle reacties

• wicked_fool
Er zijn nu aardig wat acties bij bol.com en lenovo die mogelijk interessant zijn, maar een "plastic" laptop voelt zo goedkoop. Iemand nog een mening of het zin heeft om te wachten op de nieuwe XPS15 of dat het misschien een betere koop is om nu een "ouder" model te kopen.

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-11 19:13
Het hangt er een beetje van af; de nieuwe XPS15 komt inderdaad volgende maand en zal een aantal verbeteringen doorvoeren, maar dit zit hem vooral in de hogere spec reeksen. Zo kun je een OLED scherm kiezen, is de standaard GPU nu een GTX 1650 en kun je er een i9 inzetten. Doet dat je niet zoveel en is het prijsverschil groot genoeg, dan zou ik gewoon voor de huidige generatie XPS gaan :)

• wicked_fool
Ik wil me niet helemaal blind staren op de Dell XPS 15, ook omdat hier in het verleden en nog steeds enkele (onopgeloste) problemen mee zijn.

Zijn er nog andere merken en types die jullie aanbevelen? Laptop moet zeker een aantal jaren mee gaan, dus bouwkwaliteit is zeker belangrijk.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
wellicht een lenovo thinkpad?
Qua design meer een tijdloos uiterlijk maar degelijke laptops met ,naar mijn mening, een prettig toetsenbord.

...

• wicked_fool
koentjuh1987 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:47:
wellicht een lenovo thinkpad?
Qua design meer een tijdloos uiterlijk maar degelijke laptops met ,naar mijn mening, een prettig toetsenbord.
Lenovo heeft inderdaad mooie opties, alleen zijn de meeste van die opties nog steeds gebaseerd op gen 9 CPUs. Ook is the X1 Extreme goed aan de prijs.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
X1 extreme is goed aan de prijs ja. Maar krijg je wel een zeer mobiel apparaat voor terug...

...

• wicked_fool
koentjuh1987 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:50:
X1 extreme is goed aan de prijs ja. Maar krijg je wel een zeer mobiel apparaat voor terug...
Heb nog even gekeken naar de X1 Extreme maar zelfs nu in de flash sale ligt de prijs boven het budget die ik hiervoor wilde uitgeven.

Dell heeft vandaag toch iets los gelaten over de nieuwe XPS, alleen jammer dat ze geen release date hebben genoemd.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11 18:46
Die Lenovo lijkt me achterlijk voor de prijs. Een 1050ti zelfs in het topmodel. Ik snap dat je je niet moet doodstaren op specs, maar Lenovo is mijn inziens nog steeds een midrange merk en niet wat het was toen het nog IBM was.

Ik zou zelf kijken naar de nieuwe XPS 15. Persoonlijk vind ik de Razer Blade serie erg netjes qua design, maar bij zulke specs in dunne behuizing zit een prijskaartje. De Huawei Mate X is ook erg mooi, maar geen dedicated fatsoenlijke gpu. De MSI Stealth serie mag er ook wel zijn.

• wicked_fool
Inverted_World schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:49:
Die Lenovo lijkt me achterlijk voor de prijs. Een 1050ti zelfs in het topmodel. Ik snap dat je je niet moet doodstaren op specs, maar Lenovo is mijn inziens nog steeds een midrange merk en niet wat het was toen het nog IBM was.

Ik zou zelf kijken naar de nieuwe XPS 15. Persoonlijk vind ik de Razer Blade serie erg netjes qua design, maar bij zulke specs in dunne behuizing zit een prijskaartje. De Huawei Mate X is ook erg mooi, maar geen dedicated fatsoenlijke gpu. De MSI Stealth serie mag er ook wel zijn.
Bedankt voor de info. Razor blade is ook zeer prijzig en meer geënt op gamers. Ik wil er wel op gamen maar dit is niet de hoofdmoot. Ik ben benieuwd wat de nieuwe XPS gaat kosten en wanneer die uitkomt.

• wicked_fool
Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor de Inspiron 15 i.p.v. een XPS, deze machine heeft meer uitbreidingsmogelijkheden en is niet veel groter dan de XPS.

https://www.dell.com/nl-n...d/inspiron-15-7590-laptop

Acties:
  • Beste antwoord

• Bram.K
ik kijk naar dezelfde inspiron, i5 met 8gb en de gtx1650. de i5 is voldoende en kan later altijd nog extra reepje geheugen erbij doen. Ik wacht wel even tot morgen, kijken of er een nieuwe aanbieding komt die ook invloed heeft op de inspiron.

• wicked_fool
Bram.K schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:27:
Precies mijn idee :)

Inmiddels is de Inspiron 15 7590 besteld. Het is de i5 met 8GB RAM en 512GB M2 SSD. De 8GB RAM ga ik nog vervangen door 2x8GB in dual channel mode.

[ Voor 16% gewijzigd door wicked_fool op 04-06-2019 11:48 ]

• Bram.K
wicked_fool schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:59:
[...]

Precies mijn idee :)

Inmiddels is de Inspiron 15 7590 besteld. Het is de i5 met 8GB RAM en 512GB M2 SSD. De 8GB RAM ga ik nog vervangen door 2x8GB in dual channel mode.
Zou je laten willen weten wat je ervan vindt? Ik was van plan de inspiron ergens voor augustus te halen, dus heb zelf nog niet besteld. Een extra review kan nooit kwaad :)

• wicked_fool
Bram.K schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:34:
[...]

Zou je laten willen weten wat je ervan vindt? Ik was van plan de inspiron ergens voor augustus te halen, dus heb zelf nog niet besteld. Een extra review kan nooit kwaad :)
Ik zal kijken of ik een review kan schrijven als hij binnen is.
Pagina: 1