Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 10 - start menu opent extreem langzaam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bliepo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 13:24
Ik zit al een tijd lang met een probleem dat ik maar niet weet op te lossen, wat ik ook probeer: af en toe (enkele keren per week), duur het extreem lang (denk 30 seconden tot een minuut) om het start menu te openen. In het begin dacht ik dat het menu helemaal niet opende, maar kwam er later achter dat het extreme lag was.

Het probleem beperkt zich niet alleen tot het start menu, hetzelfde gebeurde eenmaal met de lijst van draadloze netwerken (ik heb toen ook proberen het start menu te openen en deze opende ook niet - toen het start menu eenmaal geopend was werkte de lijst van draadloze netwerken ook weer normaal). Het opnieuw opstarten van explorer verhelpt de issue tijdelijk, maar dit is natuurlijk alleen een band-aid.

Ik heb al heel veel geprobeerd, zoals het volledig opnieuw installeren van Windows, het uitschakelen van live tiles etc, maar ik krijg het probleem maar niet opgelost :(

===
Windows 10 Home Versie 10.0.17134 Build 17134
Storage: Samsung 850 Evo M.2 500 GB + Samsung 860 EVO 1TB (geen raid of andere geintjes)
Relevante software:
  • AVG free
  • Boxcryptor
  • ownCloud
  • Sandboxie

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:10

D4NG3R

kiwi

:)

Je geeft aan al een keer Windows schoon te hebben geïnstalleerd, maar gebeurt dit ook direct na de installatie van Windows/drivers zonder extra software?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Bliepo
Ik had verwacht dat met een schone installatie het probleem verholpen zou zijn, dus ben ik meteen begonnen met software en drivers installeren, dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:19
start je systeem nog op als je de HDD los koppelt?

• Bliepo
boyette schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 06:58:
start je systeem nog op als je de HDD los koppelt?
Zoals ik al noemde in de openingpost zitten er alleen SSDs in het systeem. Daarnaast ontgaat me het nut van het loskoppelen ervan: als ik ze loskoppel is er geen bootdrive meer. Het systeem zal dan klagen dat er geen os aanwezig is.

• boyette
Die 1 tb is ook een SSD ?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, de Samsung 860 EVO 1TB is een SSD ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Doet het probleem zich ook voor in Safe Mode?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• boyette
Verwijder je virusscanner eens

• Robotx777
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:35
Heb je Cortana zoeken aanstaan? Tijdens een aantal Google-searches zag ik dat het uitzetten van Cortana het probleem oplost.

• Bliepo
Wintervacht schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:47:
Doet het probleem zich ook voor in Safe Mode?
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar het probleem doet zich maar af en toe voor - daarvoor zou ik meerdere dagen moeten testen en aangezien safe mode nogal beperkt is probeer ik eerst liever andere oplossingen.
boyette schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:06:
Verwijder je virusscanner eens
Done - nu even afwachten of het verschil maakt.
Robotx777 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:54:
Heb je Cortana zoeken aanstaan? Tijdens een aantal Google-searches zag ik dat het uitzetten van Cortana het probleem oplost.
Nee, dat is een van de eerste dingen die ik heb uitgeschakeld.

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Ik had iets soortgelijks in de verkenner..na het verwijderen van mijn profiel en het opnieuw aanmaken was het opgelost.

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
Heb het al maanden dat probleem zowel pc als laptop,opgelost door een snelkoppeling te maken naar de verkenner,en die in het startmenu te plaatsen.
Pagina: 1