Beste leden,
Ik ben bezig met een nieuwe high end gaming/streaming/editing pc samen te stellen. in eerste instantie met een Intel i7 8700k.
Na deze week te horen gekregen te hebben over een zombieload breakout in de Intel chips ben ik gaan twijfelen of het nog veilig is om te investeren in een Intel CPU.
Voorheen heb ik altijd Intel gebruikt en geen ervaring met AMD maar ik sta open om mogelijk toch over te stappen alleen ik heb daarom een aantal vragen:
1. Is het nog steeds veilig een Intel CPU te gebruiken na deze grote lek ivm veiligheid en het mogelijk groten prestatie verlies?
2. Wat zijn de voordelen van AMD?
3. Stel ik kies voor AMD, zal ik op 3e gen ryzen wachten of een 2700x te nemen?
[b]Wat wil je doen met je nieuwe systeem?[/b
1440p gaming op 144hz op ultra settings
Video bewerking maar kwa software nog niet uit met wat.
Streaming
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500,- euro
[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt?
Ik heb nog geen onderdelen maar dit was mij huidige lijst die ik op het oog had voor de lek:
Intel core i7 8700k
Asus strix z390-e
Asus rtx 2080 oc
Be qeuet dark rock 4
Corsair rm850i psu
Corsair RGB vengeange 16gb ddr4 3200
Samsung 860 EVO 1tb ssd
WD blue 4tb
Samsung 970 EVO 500gb m.2
Corsair 570x crystal case
Ll120 RGB fans
[b]Ga je overklokken?
Ja een middel overklok
Wat verwacht je van ons?[i
Bij Intel blijven of overstappen naar AMD en zo ja waarom en advies welke ryzen CPU.
Ik ben bezig met een nieuwe high end gaming/streaming/editing pc samen te stellen. in eerste instantie met een Intel i7 8700k.
Na deze week te horen gekregen te hebben over een zombieload breakout in de Intel chips ben ik gaan twijfelen of het nog veilig is om te investeren in een Intel CPU.
Voorheen heb ik altijd Intel gebruikt en geen ervaring met AMD maar ik sta open om mogelijk toch over te stappen alleen ik heb daarom een aantal vragen:
1. Is het nog steeds veilig een Intel CPU te gebruiken na deze grote lek ivm veiligheid en het mogelijk groten prestatie verlies?
2. Wat zijn de voordelen van AMD?
3. Stel ik kies voor AMD, zal ik op 3e gen ryzen wachten of een 2700x te nemen?
[b]Wat wil je doen met je nieuwe systeem?[/b
1440p gaming op 144hz op ultra settings
Video bewerking maar kwa software nog niet uit met wat.
Streaming
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500,- euro
[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt?
Ik heb nog geen onderdelen maar dit was mij huidige lijst die ik op het oog had voor de lek:
Intel core i7 8700k
Asus strix z390-e
Asus rtx 2080 oc
Be qeuet dark rock 4
Corsair rm850i psu
Corsair RGB vengeange 16gb ddr4 3200
Samsung 860 EVO 1tb ssd
WD blue 4tb
Samsung 970 EVO 500gb m.2
Corsair 570x crystal case
Ll120 RGB fans
[b]Ga je overklokken?
Ja een middel overklok
Wat verwacht je van ons?[i
Bij Intel blijven of overstappen naar AMD en zo ja waarom en advies welke ryzen CPU.