Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een gamepc bouwen die minstens 5/6 jaar meekan en strategy- en FPS-games na zoveel jaar nog op redelijke kwaliteit en in HDR kan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 euro zou mooi zijn, waarschijnlijk zal het net ietwat daarboven worden. Ik wil graag een beetje een goede pc, maar een RTX2080 + i9 9900 lijken me net weer een tikje zonde van het geld. Naast de pc wil ik graag een 1440p + HDR-beeldscherm van max. 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Logitech G400 gamemuis (USB), Sharkoon Skiller USB-toetsenbord, Logitech Z553 2.1 speakersysteem
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
4K lijkt mij op dit moment voor 2000 euro nog niet helemaal rendabel als ik over 5 jaar nieuwe spellen ook nog op redelijke kwaliteit wil spelen (medium/high), dus ik wilde voor 1440p + HDR gaan. Persoonlijke wensen zijn Windows Pro, Blu-ray-brander en minstens 3TB, geschikt voor gaming (mogelijk is 4,5TB overkill...). Ik weet eigenlijk niet of de extra Pure Wingsfans noodzakelijk zijn. Door middel van reviews en vergelijkingen ben ik tot onderstaand probeersel gekomen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben erg tevreden over Nvidia en Intel, maar be my guest qua suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste is HDR + 1440p, daarnaast dat de pc het zo'n 5/6 jaar volhoudt.
Ga je overklokken?
Ik was het niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Zouden jullie mij kunnen helpen om in te zien of dit systeem past bij mijn doelen, of dit een goede combinatie is? Of zijn er mogelijk onderdelen die overkill/overbodig zijn? Of hebben jullie mogelijk nog tips voor bepaalde alternatieve onderdelen?
Alvast hartelijk dank voor alle moeite!
Ik wil een gamepc bouwen die minstens 5/6 jaar meekan en strategy- en FPS-games na zoveel jaar nog op redelijke kwaliteit en in HDR kan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 euro zou mooi zijn, waarschijnlijk zal het net ietwat daarboven worden. Ik wil graag een beetje een goede pc, maar een RTX2080 + i9 9900 lijken me net weer een tikje zonde van het geld. Naast de pc wil ik graag een 1440p + HDR-beeldscherm van max. 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Logitech G400 gamemuis (USB), Sharkoon Skiller USB-toetsenbord, Logitech Z553 2.1 speakersysteem
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
4K lijkt mij op dit moment voor 2000 euro nog niet helemaal rendabel als ik over 5 jaar nieuwe spellen ook nog op redelijke kwaliteit wil spelen (medium/high), dus ik wilde voor 1440p + HDR gaan. Persoonlijke wensen zijn Windows Pro, Blu-ray-brander en minstens 3TB, geschikt voor gaming (mogelijk is 4,5TB overkill...). Ik weet eigenlijk niet of de extra Pure Wingsfans noodzakelijk zijn. Door middel van reviews en vergelijkingen ben ik tot onderstaand probeersel gekomen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-9700KF Boxed | € 408,50 | € 408,50 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z390 Aorus Pro | € 184,- | € 184,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Gaming OC | € 539,- | € 539,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Pro 3,5", 4TB | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 99,- | € 99,- |
1 | Monitoren | Acer Nitro VG271UP Zwart | € 399,- | € 399,- |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 136,71 | € 136,71 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 | € 84,91 | € 84,91 |
1 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2, 140mm | € 8,65 | € 8,65 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 85,- | € 85,- |
1 | Optische drives | Asus BW-16D1HT | € 76,24 | € 76,24 |
1 | Voedingen | Cooler Master V750 Gold | € 105,90 | € 105,90 |
1 | Solid state drives | Adata XPG SX8200 Pro 512GB | € 84,90 | € 84,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.376,71 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben erg tevreden over Nvidia en Intel, maar be my guest qua suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste is HDR + 1440p, daarnaast dat de pc het zo'n 5/6 jaar volhoudt.
Ga je overklokken?
Ik was het niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Zouden jullie mij kunnen helpen om in te zien of dit systeem past bij mijn doelen, of dit een goede combinatie is? Of zijn er mogelijk onderdelen die overkill/overbodig zijn? Of hebben jullie mogelijk nog tips voor bepaalde alternatieve onderdelen?
Alvast hartelijk dank voor alle moeite!