Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:22
Ik merk dat ik sommige dagen wel erg druk op mijn telefoon zit te kijken en dat stoort me af en toe. Ook is de lading van 1 dag niets in vergelijking met de duur die de oude telefoons haalden.

Waar moet ik dus rekening mee houden als ik mijn oude Sony Ericsson T610 terug van stal haal? GSM 900/1800/1900 en ik zit bij KPN. Dus dat zit wel goed toch? SMS werkt, Whatsapp uiteraard niet. Dit kan wel via emulatoren of web whatsapp (maar dan moet wel een QR-code gescand worden).

Mail etc. is geen probleem. Waar ik vooral mee zit, is of het bereik wel goed genoeg is. Werkt overal alles nog wel of is 2G/3G helemaal weg en heb ik dus niets aan mijn telefoon?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

3G gaat tussen nu en 3 jaar weg bij KPN; 4G en 2G worden dan "de standaard". Dus ja, alles zou moeten blijven werken voor jouw T610 (leuk modelletje trouwens).

Andersom, ook een moderne smartphone kan je toch "uitzetten" waardoor in ieder geval 95% van al je apps tussen tijd A en B geen info/data binnenkrijgen? Voor noodgevallen heb je dus wel alles nog bij de hand maar moet je alleen even een Tasker-taakje maken ofzo. En met enig energie-beleid, moet een 3000mAh accu ook rustig 2 tot 3 dagen meegaan als je af en toe belt of een SMS krijgt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Geprobeerd, maar je bent zoveel aan het instellen en uitzonderingen aan het bedenken dat het me niet de rust geeft die ik zoek. Dus vandaar.

Maar 2G blijft dus wel gewoon? Daarin zou bellen dus nooit een probleem moeten zijn? Of is die conclusie te voorbarig?

En qua accu: voorheen was zonder problemen een week geen uitzondering. En dan belde ik veel (400+ minuten)

[ Voor 17% gewijzigd door Paultje3181 op 20-05-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je het echt zeker wil weten; vraag het even aan KPN maar berichten van vorig jaar gaven aan dat in 2022 3G ertussenuit werd gevist. En tegen die tijd hebben we waarschijnlijk 2G, 4G en 5G.

Ik denk dat 2G sowieso nog wel een flinke tijd zal blijven bestaan; er zijn teveel systemen die hier ook nog overheen praten. Hetzelfde geldt voor SMS; antiek "protocol" maar voor automatische monitoring toch nog voor veel zaken in gebruik.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

pricewatch: Nokia 8110 Geel

Waarom niet zo'n ding halen? Mogelijkheid om Whatsapp te installeren. Voor de rest draait er weinig op.

Batterijduur weet ik niet maar lijkt mij dat het wel in orde is.

Zit je tenminste niet met het gemekker dat je straks met netwerken zit die niet meer werken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:03

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Paultje3181 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:17:
Waar moet ik dus rekening mee houden als ik mijn oude Sony Ericsson T610 terug van stal haal?
Als je zelf niets gedaan hebt aan preventief onderhoud van de accu, dan zal die waarschijnlijk intussen diepontladen zijn en dus kapot. En het zou best wel eens een hele klus kunnen zijn om een nieuwe accu te vinden voor een oude telefoon en dan bedoel ik een nieuwe accu die niet kapot in de verpakking zit.

Ik koop zelf nog wel regelmatig een nieuwe accu voor een 2G telefoon die ik in het jaar 2000 gekocht heb, maar dat is alleen mogelijk omdat daar precies dezelfde accu's inpassen als in een bepaald type DECT telefoons van die fabrikant. Ze worden wel steeds duurder trouwens. Het zou zomaar kunnen zijn dat een nieuwe telefoon goedkoper is dan een nieuwe accu voor je oude telefoon, we leven immers in een wegwerpmaatschappij.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Misschien de telefoon in een kinderstand zetten? Moet je wel "sterk" genoeg zijn om dat aan te laten staan natuurlijk, want dat zal je waarschijnlijk allemaal vrij snel uit kunnen zetten.

Zo iets:
https://www.androidcentra...d-friendly-android-device

Ik denk dat je inderdaad niet moet verwachten dat die accu nog heel lang mee zal gaan, dat gaat gewoon achteruit, en vooral als het leeg in een laatje ligt gaat dat heel erg snel.
Vervangende accu's zullen inderdaad net zo lang stil liggen. (maar die liggen hopelijk wel opgeslagen op de goede spanning)

Maar een nieuwe dumbphone kost tegenwoordig natuurlijk ook helemaal niets meer.

[ Voor 11% gewijzigd door WEBGAMING op 20-05-2019 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Ik zou ook een nieuwe domme telefoon adviseren, niet alleen de 15 jaar oude accu maar ook 15 jaar oude software kunnen problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Ik merk dat ik sommige dagen wel erg druk op mijn telefoon zit te kijken en dat stoort me af en toe. Ook is de lading van 1 dag niets in vergelijking met de duur die de oude telefoons haalden.
Hangt van de batterij af en wat je ermee doet.

Waar moet ik dus rekening mee houden als ik mijn oude Sony Ericsson T610 terug van stal haal? GSM 900/1800/1900 en ik zit bij KPN. Dus dat zit wel goed toch? SMS werkt, Whatsapp uiteraard niet. Dit kan wel via emulatoren of web whatsapp (maar dan moet wel een QR-code gescand worden).
De T610 is dus eigenlijk geen fijne oplossing geef je zelf al aan.

Mail etc. is geen probleem. Waar ik vooral mee zit, is of het bereik wel goed genoeg is. Werkt overal alles nog wel of is 2G/3G helemaal weg en heb ik dus niets aan mijn telefoon?
Elke telefoon die ik zie (ook T8110 volgens mij) kan ook mail ontvangen weergeven (al dan niet beperkt).

Als je telefoon het zo kort volhoud op een batterij... Dan vraag ik me af wat doe je er allemaal mee? (erg veel vermoedelijk). Ben je niet bang dat je via een omweg toch iets gaat proberen dat je toch weer die druk krijgt? Ofwel via wat voor kanaal krijg je die druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Paultje3181 dit heeft niet zoveel te maken met aankoopadvies, dus schopje van ATT naar OSP.

Verder heb ik je titel even aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Cave_Boy schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:40:
Hangt van de batterij af en wat je ermee doet.

De T610 is dus eigenlijk geen fijne oplossing geef je zelf al aan.

Elke telefoon die ik zie (ook T8110 volgens mij) kan ook mail ontvangen weergeven (al dan niet beperkt).

Als je telefoon het zo kort volhoud op een batterij... Dan vraag ik me af wat doe je er allemaal mee? (erg veel vermoedelijk). Ben je niet bang dat je via een omweg toch iets gaat proberen dat je toch weer die druk krijgt? Ofwel via wat voor kanaal krijg je die druk?
Door slechte ogen staat mijn scherm standaard redelijk fel. Daarnaast veel mailaccounts en nutteloze spelletjes die veel energie opslurpen. Door met name die spelletjes en notificaties niet meer mogelijk te maken, word ik wel gedwongen anders om te gaan met mijn telefoon.

Aan de ene kant zwak om dit zo nodig te hebben, maar het gaat om het resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Paultje3181 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:59:
[...]

Door slechte ogen staat mijn scherm standaard redelijk fel. Daarnaast veel mailaccounts en nutteloze spelletjes die veel energie opslurpen. Door met name die spelletjes en notificaties niet meer mogelijk te maken, word ik wel gedwongen anders om te gaan met mijn telefoon.

Aan de ene kant zwak om dit zo nodig te hebben, maar het gaat om het resultaat
Dan zou ik eerder kijken naar een app die het installeren van apps blokkeert tot er een bepaalde code ofzo wordt gegeven (is in Android al aanwezig) en alle spelletjes verwijderen. De mail accounts... Als je er zoveel hebt iets met verwijderen van je telefoon? Op vaste momenten bekijken op een pc bijvoorbeeld?

De bepaalde code moet jij natuurlijk niet weten die weet je vriendin bijvoorbeeld. Als er echt iets geïnstalleerd moet worden dan helpt degene echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 10:44
MAX3400 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:36:
Als je het echt zeker wil weten; vraag het even aan KPN maar berichten van vorig jaar gaven aan dat in 2022 3G ertussenuit werd gevist. En tegen die tijd hebben we waarschijnlijk 2G, 4G en 5G.
Ik vind het toch jammer dat 3G eruit gaat. Er is nog wel eens een 4G-storing en nu wordt er dan teruggevallen op 3G waardoor browsen nog enigszins fatsoenlijk gaat. Maar straks wordt die terugval 2G en dan is het over en uit met fatsoenlijk browsen bij een 4G-storing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
TheVivaldi schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:17:
[...]

Ik vind het toch jammer dat 3G eruit gaat. Er is nog wel eens een 4G-storing en nu wordt er dan teruggevallen op 3G waardoor browsen nog enigszins fatsoenlijk gaat. Maar straks wordt die terugval 2G en dan is het over en uit met fatsoenlijk browsen bij een 4G-storing...
Straks is er 5g naast 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
swhnld schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:25:
[...]

Straks is er 5g naast 4g.
Ja, maar dan moet je wel een 5G-telefoon hebben en die zijn er in 2022 wel meer, maar nog niet volop. Om nog maar te zwijgen over de dekking (in Nederland is nog niet eens begonnen met de veiling van de frequenties).

[ Voor 18% gewijzigd door TheVivaldi op 11-06-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
TheVivaldi schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:26:
[...]

Ja, maar dan moet je wel een 5G-telefoon hebben en die zijn er in 2022 wel meer, maar nog niet volop. Om nog maar te zwijgen over de dekking (in Nederland is nog niet eens begonnen met de veiling van de frequenties).
Dan vraag je je ouders of grootouders hoe die zich vroeger konden redden voor de komst van het internet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
swhnld schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:33:
[...]

Dan vraag je je ouders of grootouders hoe die zich vroeger konden redden voor de komst van het internet ;)
Mijn ouders en grootouders redden zich toen door TV te kijken, maar dat gaat in mijn geval via internet en over 2G is dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
TheVivaldi schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:56:
[...]

Mijn ouders en grootouders redden zich toen door TV te kijken, maar dat gaat in mijn geval via internet en over 2G is dat niet te doen.
Dan gebruik je Wifi via de vaste lijn, zet je een schotel of digitenne neer als backup voor het TV signaal, zet wat offline spelletjes /ebooks op je smartfoon, koopt traditionele spellen en legt die in de kast, ga wandelen en eens om je heen kijken, luister radio via FM/DAB+, ga eenzame ouderen bezoeken en praat daar mee, opties genoeg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
swhnld schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:14:
[...]

Dan gebruik je Wifi via de vaste lijn
Heb ik niet, en gaat hem ook niet worden hier.
zet je een schotel of digitenne neer als backup voor het TV signaal
Schotel mag niet van de woningcorporatie en Digitenne ter backup kost me teveel extra per maand (ik verdien niet veel) om te kunnen missen voor die ene keer dat er een 4G-storing is.
zet wat offline spelletjes /ebooks op je smartfoon
Heb ik al, maar lezen kan ik me niet altijd op concentreren en die spelletjes en ben ik vaak al snel zat.
koopt traditionele spellen en legt die in de kast
In je eentje is daar maar weinig aan.
luister radio via FM/DAB+
Heb ik niet.
ga eenzame ouderen bezoeken en praat daar mee
Ik kijk eigenlijk alleen 's avonds TV. Die 'eenzame ouderen' doen 's avonds hun deur niet open.
ga wandelen en eens om je heen kijken
Dat doe ik overdag al, vaak grote delen van de middagen zelfs. Maar het gaat hier om de avond en 's avonds wandelen in mijn eentje doe ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Blijft over een publieke hotspot opzoeken tot de storing over is, of dat het tijd is dat je naar bed kan gaan.

Of leer een alternatieve hobby zoals haken, breien, houtbewerken, pottenbakken, of ga je woning goed schoonmaken. Waar een wil is, is een weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
TheVivaldi schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:17:
[...]

Het kicken en kapen van topics is niet gewenst, wil je even een nieuw topic aanmaken?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.