Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-07 16:41
Sinds kort heb ik een Samsung Galaxy A70.
Nu hoor ik van veel mensen dat ik erg slecht te verstaan ben, ik heb dit ook getest en kunnen bevestigen. Omdat dit zowel gebeurd als ik direct met de telefoon bel als wanneer ik de carkit gebruik ga ik er vanuit dat dit niet aan de microfoon ligt maar aan het ontvangst.

Ik ben niet van provider veranderd, dus daar zit geen verschil in. Wel is mijn SIM kaart een paar jaar oud.

Mijn vragen zijn:

Zou het kunnen zijn dat mijn oude SIM het slechte bereik veroorzaakt en zou dit opgelost kunnen worden met een nieuwe SIM kaart?

Herkend iemand dit probleem met deze telefoon (of algemeen Samsung?)

Op google heb ik dit probleem niet terug kunnen vinden.

Beste antwoord (via rens-br op 14-08-2019 08:01)

• jongf7
Ik las steeds 4g uitzetten, dat hielp niet, maar nu heb ik 4g bellen en wifi bellen uit staan en gaat het voor alsnog goed.

Hoop uiteraard nog steeds op een nette software update zodat dit niet meer nodig is.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 08:30

slaay

Natuurbeleven.com

En als je belt via whatsapp/messenger/etc hoe is dan het geluid? En als je met de microfoon/carkit gewoon audio opneemt met behulp van een app, hoe is dan het geluid?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bilty
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Hi Jongf7,

Mijn vrouw heeft ook sinds twee weken een Samsung A70 en heeft precies hetzelfde dat ze ook regelmatig slecht verstaanbaar is ook via whatsapp.
Soort robot geluid wat je dan hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1213602

Hallo even 1 reactie hierop. Ik heb vorige week tot 2x toe nieuwe Samsung A70 opgehaald en geïnstalleerd. Beide toestellen zelfde probleem kontakt met Samsung gehad en blijkt 'n software probleem te zijn. Op samsung community staan meer verhalen en problemen over nieuwe A70. 'T PROBLEEM is terug gekoppeld maar voorlopig kunnen ze nog niets doen. Wel jammer mooi groot toestel lekker in de hand. Maar ja niet te verstaan is ook wat. Daar is het beginsel van de telefoon. Dus ik ben overgestapt op ander groot toestel die wel werkt.
Henk164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 13:58
Ik lees op het community forum van Samsung dat meerdere mensen melden dat ze weer goed geluid hebben, als ze bellen over 4g uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Dit komt mij ook bekend voor, ik hoor ook regelmatig dat mijn stem blikkerig overkomt. Hopelijk wordt dit opgelost dmv een update, want voor de rest is het een fantastisch toestel, camera ook top via een Google cam mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
nl-x schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:16:
Ik lees op het community forum van Samsung dat meerdere mensen melden dat ze weer goed geluid hebben, als ze bellen over 4g uitzetten.
Dan is het niet toestel gerelateerd. Mijn S9 heeft dit ook en bellen over 4G/WIFI uitzetten lost dit bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1225940

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung A70. Een fijn en mooi toestel. Maar sommige collega's verstaan me niet. Uitermate vervelend. Als ik dit eerder had geweten dan had ik een ander toestel gekozen want reparatie helpt dus niet. Ik hoop dat Samsung snel met een software update komt. Ik ga in elk geval een klacht indienen bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1230208

Hallo
Ik had ook problemen dat ik slecht verstaanbaar was.
Als je je 4g bij het bellen in instellingen uit zet is het probleem opgelost.
Ik heb t getest en zpnder 4g bellen ben je goed verstaanbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:34
Dat is jammer, zonder 4G heb ik in huis en op kantoor geen ontvangst (Vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 16:08
Ik heb deze eerder besteld en zie dit nu: Je kunt toch ook gewoon via 2G blijven bellen neem ik aan? Lijkt me de beste oplossing tot Samsung met de nodige updates komt. Ik zou niet echt weten waarom bellen via 4G nodig is.

[ Voor 37% gewijzigd door Khrome op 26-07-2019 01:38 ]

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1239212

Zelfde probleem hier met de A70..geluid is blikkerig, valt weg, mensen verstaan je slecht etc. Mijn toestel is opgestuurd voor reparatie en ik heb inmiddels van de reparateur vernomen dat dit probleem veroorzaakt wordt door niet correct voor geinstalleerde software en het probleem zou nu opgelost moeten zijn, toestel nog niet terug helaas

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1239212 op 05-08-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 23:26

BLACKfm

o_O

Net een telefoongesprek gehad met iemand die dit toestel net nieuw heeft en aangeeft het van meerdere te horen dat het geluid ruk is..

@Anoniem: 1239212, als het een software dingetje is die nu opgelost is, heb je daar zo mogelijk ook een oplossing bij gekregen? Leuk dat de reparateur het oplost, maar als het iets softwarematigs is wat mist dan moet dat vast wel te downloaden zijn... Enig idee?

Op Samsung forum lees ik dat het aan de optie 'bellen via 4G' zou liggen.

[ Voor 20% gewijzigd door BLACKfm op 13-08-2019 17:21 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
Ik las steeds 4g uitzetten, dat hielp niet, maar nu heb ik 4g bellen en wifi bellen uit staan en gaat het voor alsnog goed.

Hoop uiteraard nog steeds op een nette software update zodat dit niet meer nodig is.

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
https://www.galaxyclub.nl...0-verbetert-belkwaliteit/

Misschien nu wel een echte oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-07 17:03
Het zou fijn zijn als de mensen die hier last van hebben of hadden nu aangeven of met deze update het probleem is opgelost.
Ik kan natuurlijk het natuurlijk ook vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
jongf7 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:20:

Is het probleem met de laatste software-update opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
@MadButcher

Ik gebruik de telefoon(s) niet zelf, leek me voor het topic niet boeiend verder dus heb ik niet helemaal uitgeschreven. Maar de werknemers die te telefoon gebruiken heb ik dit doorgegeven maar ik heb nog niet gehoord of ze het hebben geprobeerd. Ze zijn nu ook op vakantie, dus ik ga niet pushen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Bilty schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:05:
Hi Jongf7,

Mijn vrouw heeft ook sinds twee weken een Samsung A70 en heeft precies hetzelfde dat ze ook regelmatig slecht verstaanbaar is ook via whatsapp.
Soort robot geluid wat je dan hoort.
@Bilty is het probleem met de laatste update opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Probleem is met de laatste update nog niet verholpen.
Hebben nu bellen over wifi en 4G bellen uitgezet kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Bij ons lijkt dat te werken.

Ik heb ook het idee dat het een lokaal probleem is.
Als je in het Nederlands zoekt op google vind je veel mensen met dit probleem, maar op internationale fora zie ik er niets van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Maar geld dit nu voor ALLE A70's wat betreft die slechte verstaanbaarheid?
Of hebben deze gebruikers hier toevallig pech?

[ Voor 24% gewijzigd door MadButcher op 28-08-2019 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentM
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-07 21:40
Ik heb nog altijd hetzelfde probleem op mijn A70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
MadButcher schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:21:
Maar geld dit nu voor ALLE A70's wat betreft die slechte verstaanbaarheid?
Of hebben deze gebruikers hier toevallig pech?
Ik had er drie gekocht en alle drie dat probleem.
Wel tegelijk gekocht, dus kan een slechte batch zijn natuurlijk.

• Roytjjuh1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06 13:58
Ik kan bevestigen dat dit probleem nog speelt. Mijn beide schoonouders zijn in het bezit van een A70 (Vodafone & KPN) en ervaren beide nog problemen met de bel kwaliteit.

• MadButcher
En in de T-mobile en KPN winkel wisten de verkopers van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohtfan66
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-01 19:03
Ik heb deze net gekocht, vandaag 2x gebeld geen geluidsprobleem gehad (dusver), daarna pas de nwe software gedownload.

Update, nu al meermaals gebeld, perfect geluid aan beide kanten. Vraag me af of de bijna onzichtbare stickers er evt nog op zitten, ik heb althans geen probleem wat dit betreft.

[ Voor 40% gewijzigd door mohtfan66 op 10-09-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1255264

Ik heb hetzelfde probleem voorgelegd aan Samsung. Dit was afgelopen vrijdag hun antwoord:
Het kan inderdaad een bug in de siftware zijn. Dat zijn we nog uit aan het zoeken.
Verder kun je de microfoontest doen door te bellen naar *#0283#. Je kunt dan allebei de opties even uitproberen in 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1255264

Software. 😊

Gelieve volgende keer je bericht te wijzigen, i.p.v. een nieuwe te plaatsen. Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 18-09-2019 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.coolfella
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-05-2022
Ik heb hetzelfde probleem,ruis,wegvallen van gesprek(aan andere kant)
Toestel al zelf om geruild en simkaart, zelfde probleem.
De laatste update zelfs slechter.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.coolfella op 17-09-2019 18:19 ]

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:51
Ik heb hetzelfde probleem,ruis,wegvallen van gesprek(aan andere kant)
HD bellen maar uitgezet(vodafone). Maar zou niet mogen met een toestel van deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1262900

Ik gebruik de A70 al een half jaar en deze probleem heb ik nog niet ervaren !
Pagina: 1