Algemene info
Ontwikkelaar | Publisher | Engine | Platformen | Release datum | Genres | Modussen |
Evil Mojo Games | Hi-Rez Studios | Unreal Engine 3 | PC, PS4, XONE, NSWITCH | 8 mei 2018, NSWITCH versie op 12 juni 2018 | First-person shooter, MOBA | Multiplayer |
Inleiding
Hoewel Paladins al een tijdje op de markt is, heb ik besloten om alsnog een topic aan te maken.Dit doe ik omdat ik het idee heb dat het spel (gevoelsmatig) nog steeds veel gespeeld wordt. Daarnaast merkte ik dat ik een topic op Tweakers hierover al die tijd wel miste.
Ik hoop dat er meer zijn met mij, die graag:
- willen discussiëren over de ontwikkelingen in dit spel
- tips of tricks willen bespreken per karakter of map
- met mede-Tweakers willen afspreken om in een party te spelen.
Gameplay
Algemeen
Paladins is een team-based first-person shooter.Het spel lijkt qua speltypen en mechanics veel op Overwatch. Een verschil met Overwatch is dat er tijdens een match niet gewisseld kan worden van karakter (in Paladins 'Champions' genoemd).
De game is free-to-play met micro-transacties voor puur cosmetische items. Denk hierbij aan de aanschaf van bijvoorbeeld skins, voice packs, season passes en champions.
Veel zaken (zoals champions en bepaalde skins) kunnen ook aangeschaft worden met 'coins' die je puur krijgt door het spelen (en winnen) van battles of het behalen van zogenaamde 'quests' (achievements).
De game maakt ook gebruik van een kaartensysteem. Voor elke champion kan een bepaalde loadout samengesteld worden uit verschillende kaarten.
Deze kaarten verbeteren bepaalde abilities of breiden ze uit. Door middel van deze kaarten kun je je karakters dus flink verbeteren en aanpassen op je speeltstijl.
Champions hebben meerdere loadout slots.
Classes en champions
Frontline
De 'tanks' van het spel. Zijn goed in het absorberen van schade en het vasthouden/verdedigen van een bepaalde zone of objective.![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ]![]() |
Support
Support champions kunnen teamgenoten healen. Afhankelijk van de champion en loadout (zie Gameplay - Algemeen) zijn ze of héél erg gericht op healen of een mix met een andere class (bijv. combat medic).![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Damage
Zoals de naam al zegt zijn zij hoofdzakelijk goed in het toebrengen van schade. Over het algemeen hebben ze wel minder HP.![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Flank
Snelle champions, heel effectief voor hit-and-run aanvallen (hence the name). Hebben abilities die ervoor zorgen dat ze zich snel of ongezien kunnen verplaatsen.![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Speltypen
Siege
Twee teams van vijf proberen tegelijkertijd een objective te 'capturen', waarna een 'payload' verschijnt. Vervolgens moet men die 'payload' (houten kar met explosieven) naar de basis van de tegenstander zien te loodsen (of tegen zien te houden, indien je op dat moment verdedigt).Voor het 'capturen' van het objective krijgt een team 1 punt. Voor het tegenhouden van de 'payload' krijgt het verdedigende team 1 punt.
Het team dat als eerste 4 punten heeft wint.
Onslaught
Twee teams van vijf proberen zoveel mogelijk punten te scoren door een bepaalde zone te 'capturen'. Daarnaast leveren kills ook punten op.Het team dat als eerste 400 punten heeft wint.
Team deathmatch
Het klassieke idee. Het team dat als eerste 40 kills gemaakt heeft wint.Ranked
Gelijk aan 'Siege', behalve dat tijdens het kiezen van champions elk team twee karakters kiest die tijdens de match door beide teams niet gekozen kunnen worden.Daarnaast kunnen teams van elkaar zien welke champions er geselecteerd en uiteindelijk gekozen worden. Als een champion eenmaal gekozen is, kunnen spelers van beide teams die champion niet meer kiezen.
Afhankelijk van het resultaat van een Ranked match krijg of verlies je Triumph Points (TP).
Training
Onder deze spelmodus kun je weer kiezen voor 'Siege', 'Onslaught' en 'Team deathmatch'. Het idee hier is puur om je zonder gevolgen (bijv. een loss) of serieuze competitive play te laten oefenen.Zo speel je vaak wel met normale human medespelers, maar wordt je team soms aangevuld met bots en speel je sowieso altijd tegen een team dat volledig uit bots bestaat.
Hiernaast heb je onder training nog een 'Shooting range' modus. Dit is een arena met enkele vast geplaatste AI spelers, zowel mede- als tegenspelers.
Hier kun je de abilities van alle champions (of je ze nu hebt unlocked of niet) uitproberen.
Tweakers spelerslijst
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Nuttige zaken
Discord kanalen
/r/Paladins | Officiële Paladins Discord server. |
Externe links
Officieel Paladins forum (announcements subforum) | Klik |
[ Voor 76% gewijzigd door speek1984 op 29-04-2021 16:06 ]
"It's about time you showed up Fox!"