Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop gaming PC 800 - 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yakkaas
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-03 21:33
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, verder stream ik er vaak mee naar m'n tv met een steam link. Mijn huidige systeem dateert uit 2012 en kan de nieuwe spellen niet meer aan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximumprijs is 1000 euro, maar na een beetje rondkijken op Tweakers ben ik er achter gekomen dat voor mijn doel goedkoper zeker mogelijk is. Voorkeur gaat uit naar 800-900.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Vanuit mijn oude PC neem ik een 2TB HDD mee die ik vrij recent gekocht heb.

Toetsenbord, muis, beeldscherm en geluid neem ik mee. Het systeem hoeft niet afgesteld worden op het beeldscherm. Deze is ook al redelijk gedateerd en gaat in de nabije toekomst (1 a 2 jaar) ook vervangen worden. Mogelijk naar een 1440p, ideale monitor zoek ik dan uit op m'n nieuwe systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het voorlopige lijstje hieronder, dit is waar ik tot nu toe zelf op uitgekomen ben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voor een ASUS moederbord gekozen vanwege mindere ervaringen met ASRock in mijn directe omgeving (bios problemen). Ook heb ik zelf altijd goede ervaringen gehad met Asus.

Verder geen directe voorkeuren voor merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC staat in dezelfde ruimte als ik slaap, dus als er vergelijkbare componenten zijn die stiller zijn is dat wenselijk. Vanwege dezelfde reden bij voorkeur geen RGB toeters en bellen eraan.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik hoef niet het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem te hebben. Zoals eerder vermeld komt mijn huidige systeem uit 2012. Het voornamelijke doel is om een gaming PC te hebben die de komende jaren mee kan en de meeste nieuwe titels prima kan draaien. Wat ik hier hoop te bereiken is een oordeel over het voorlopig samengestelde systeem. Werken deze onderdelen optimaal samen? En kan ik voor iets meer geld significante winst halen, of voor minder juist hetzelfde? Zoals gezegd is er wel budget voor beter, maar dan moet het wel echt meer opleveren.

Daarnaast zit ik met nog met een vraag die ik met wat eigen zoekwerk niet direct kon beantwoorden:
De compatibiliteit van het moederbord en het geheugen. Ik heb begrepen dat om het geheugen optimaal te benutten dit door het moederbord ondersteund moet worden. Voor dit moederbord heb ik nog geen duidelijk oordeel kunnen vinden.

Voeding vind ik zelf lastig in te schatten, voorlopig op 500 gezet, ben benieuwd of het minder kan.

Ook heb ik al wat ideeën opgedaan uit het 1000 euro game pc voor een vriend topic van vandaag en het game pc advies van mei, wat zeker geholpen heeft.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite, het gaat me ongetwijfeld enorm helpen.

Mijn voorlopige samenstelling:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 130,95€ 130,95
1MoederbordenAsus Prime B450M-A€ 69,90€ 69,90
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ti Armor 6G OC€ 295,-€ 295,-
1BehuizingenFractal Design Define Mini C€ 71,19€ 71,19
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 73,01€ 73,01
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W CM€ 69,95€ 69,95
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 500GB€ 116,83€ 116,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 826,83

Alle reacties

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Top dat je mijn topic gebruikt om wat info te vergaren.

Als je monitor nu een 1080p scherm is en je niet van plan bent om met de nieuwe build 1440p te gaan dan is de 1660Ti een prima keuze, mocht je wel met deze build naar 1440p gaan dan zou ik mijn lijstje adviseren :) want die is ook voor 1440P 144Hz.

[ Voor 17% gewijzigd door Knee-Buckler op 20-05-2019 15:23 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:29
Moederbord naar pricewatch: ASRock B450M Pro4-F ivm VRM koeling.
Voeding naar een betere pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W. Die paar kabels die je niet gebruikt raak je makkelijk kwijt onder de shroud van de Define Mini C.
SSD naar pricewatch: Adata XPG SX6000 Pro 1TB TLC NVME met een 2x zo grote capaciteit voor vrijwel dezelfde prijs.

• Yakkaas
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-03 21:33
Knee-Buckler schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:22:
Als je monitor nu een 1080p scherm is en je niet van plan bent om met de nieuwe build 1440p te gaan dan is de 1660Ti een prima keuze, mocht je wel met deze build naar 1440p gaan dan zou ik mijn lijstje adviseren :) want die is ook voor 1440P 144Hz.
Goede tip, hier ga ik nog even goed over nadenken.
Uszka schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:31:
Moederbord naar pricewatch: ASRock B450M Pro4-F ivm VRM koeling.
Voeding naar een betere pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W. Die paar kabels die je niet gebruikt raak je makkelijk kwijt onder de shroud van de Define Mini C.
SSD naar pricewatch: Adata XPG SX6000 Pro 1TB TLC NVME met een 2x zo grote capaciteit voor vrijwel dezelfde prijs.
Bedankt voor de tips. Brengt de VRM koeling veel voordeel als ik niet wil overclocken?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:29
De stroomvoorziening blijft iig koeler. Verder is het bord beter uitgerust met USB-C, meer casefanheaders, een 2e M2 slot en betere audio.