Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ultrabook voor 1200 euro (Vervanging van Macbook Pro 2014)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rashazu
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 25-05 00:28
Na 5 jaar heeft het scherm van mijn Macbook Pro Retina 13 inch uit 2014 het begeven. Ik was altijd tevreden over mijn laptop, maar omdat ik een herstelling van €700 veel te veel vind voor een 5 jaar oude laptop, ben ik nu op zoek naar iets nieuws. Naast het mooie scherm, had mijn oude laptop een i5, 256GB SSD, en 8gb RAM; en ik zoek nu naar een mooie vervanger.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik mijn laptop voornamelijk voor mijn studies. Hierbij moet ik regelmatig data-analyses uitvoeren (STATA), maar ik heb geen idee hoeveel rekenkracht hiervoor vereist is.
Daarnaast gebruik ik het ook veel om films en series te kijken, dus een goed scherm is erg welkom.
Verder zou het fijn zijn als ik er een beetje op zou kunnen gamen. Hierbij denk ik voornamelijk aan Football Manager, dus een zware videokaart lijkt me niet noodzakelijk, hoewel een dedicated videokaart altijd een pluspunt is.

Wat is je budget?
Ik zit met een bedrag van €1200 euro in mijn hoofd. Indien een iets duurdere laptop echt een grotere verbetering is, kan mijn budget eventueel nog een beetje verhoogd worden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Ik heb mijn laptop praktisch altijd bij me. Ik zoek dus geen te zware en grote machine. Een model van 13 à 14 inch lijkt me dus ideaal.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Echte voorkeuren heb ik niet. Ik zou wel graag een toestel krijgen dat op zijn minst even krachtig is als mijn oude laptop. Touchscreen is geen noodzaak, maar als het op het toestel zit, neem ik het er graag bij. Verder vind ik het ook geen probleem om terug over te stappen naar Windows, integendeel.

Ik heb zelf al wat gezocht, en heb momenteel de Huawei Matebook X Pro op het oog. In de Franse Amazon is een model te verkrijgen voor 1200 euro,https://www.amazon.fr/gp/...smid=A1X6FK5RDHNB96&psc=1 en vermits ik uit België kom is het Azerty toetsenbord geen probleem. Deze heeft wel "maar" een i5 processor, en 8gb ram, en nu vroeg ik me af of voor mijn budget geen krachtigere laptop beschikbaar is. Asus heeft namelijk een heel aantal Zenbooks beschikbaar met dezelfde specs voor een lagere prijs, maar die bouwkwaliteit is naar verluidt niet zo geweldig?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boy4forums
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16-07 11:56
Ha!

Ik denk dat ik jou kan helpen. Ik heb namelijk net de Huawei Matebook x pro een paar dagen in mijn bezit.
Het scherm is fantastisch! Dus dat is zeker een aanrader. En ik vind het geluid ook echt super. Heel fijn om films mee te kijken. Volgens mij is deze laptop al voor rond jouw budget te vinden. Check anders de pricewatch.
Ik twijfelde tussen de Macbook 13 inch uit 2017 en de Huawei, maar heb uiteindelijk voor de laatste gekozen. Omdat ik veel meer specificaties voor het geld krijg en het scherm en het geluid echt heel erg gewaagd is aan de Macbook: het scheelt nauwelijks. Het is natuurlijk nog onduidelijk hoe de Huawei zich gaat houden over een aantal jaar, maar goed, dat gaan we dan zien!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12:46
Ux433fa voor 849euro

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tweakers

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True