Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Het schroefje waarmee je het statief-plaatje op de videocamera fixeert,
is (standaard) 10mm lang...
Bestaat er ook een vervanging met een lengte van
(bijvoorbeeld) 15mm??
Het 10mm schroefje is net iets te kort voor mijn type camera.
Hoe heet zo een schroefje eigenlijk?? (Is handig bij het zoeken🤓).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Manfrotto 290
en
Panasonic AG-DVX200

(Jaja, ik weet... beetje krap voor dit cam type, maar zo zou ik het graag willen🤭).

Ik had er graag een foto bij geplakt, maar toen ik op: *voeg afbeelding toe via het fotoalbum*...
Was opeens de eerder geschreven tekst foetsie en niet meer terug te vinden dus moest ik helemaal opnieuw beginnen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:51:
Mijn vraag:

Het schroefje waarmee je het statief-plaatje op de videocamera fixeert,
is (standaard) 10mm lang...
Bestaat er ook een vervanging met een lengte van
(bijvoorbeeld) 15mm??
Het 10mm schroefje is net iets te kort voor mijn type camera.
Hoe heet zo een schroefje eigenlijk?? (Is handig bij het zoeken🤓).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Manfrotto 290
en
Panasonic AG-DVX200

(Jaja, ik weet... beetje krap voor dit cam type, maar zo zou ik het graag willen🤭).

Ik had er graag een foto bij geplakt, maar toen ik op: *voeg afbeelding toe via het fotoalbum*...
Was opeens de eerder geschreven tekst foetsie en niet meer terug te vinden dus moest ik helemaal opnieuw beginnen.
Beetje zinloze vraag zo. Foto had mogelijk geholpen. maar maatgeving inschatten adh van een foto is lastig.
Waarschijnlijk is het een standaard schroefdraad. Dus loop eens bij de bouwmarkt binnen, kijk welke maat het is, en zoek of bestel een langere

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 20-05-2019 13:56 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het is 1/4" schroefdraad, dus ik zou zeggen naar de ijzerwarenhandel en kijken wat ze daar hebben.
Of google op Camera Mount Screw.

edit: hier een extra lange:
https://www.cameratools.n...hroef-met-d-ring-extra-l/

[ Voor 34% gewijzigd door Cheesy op 20-05-2019 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:15

KDL

Of kijk bijvoorbeeld even hier

[ Voor 23% gewijzigd door KDL op 20-05-2019 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik heb het ooit op eBay gevonden nadat ik destijds ook een hoop moeite had om de juiste schroef te vinden. Op eBay zelf kan ik de bestellen niet meer bekijken, maar in de mail staat de titel van het object nog: "2x 1/4" 24mm Griffschraube - Geräteschraube - Kameraschraube- camera screw -zoll". Vertaalt naar het Engels komt daar voor volgens Google Translate "2x 1/4 "24mm thumbscrew - device screw - camera screw- camera screw-inch" uit en als je zoekt op 1/4" thumbscrew op eBay vind je er genoeg: https://www.ebay.com/sch/...raschraube&LH_TitleDesc=0

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De officiële naam is 1/4-20 UNC, waarbij 1/4" de diameter is, en de 20 aangeeft dat er 20 windingen per inch zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Zoeken op 1/4"-20 cameraschroef. En met D-ring is inderdaad handig dan heb je geen muntstuk nodig om hem vast te draaien.

Zie dit overzichtje, er is keuze genoeg.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heuveltje:
Voor mij was het wel degelijk een zinvolle vraag! Mijn eerlijke mening; Ik baal van zulke antwoorden!

Kees - KDL en Jeroen; hartelijk dank, geweldig! Met zulke Posts ga ik het gezochte item vinden. merci!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Als jij van dat soort antwoorden baalt, had je eerst even moeten googlen. Dan had je ook vrij simpel antwoord op je vraag kunnen vinden.

Weet je wat ik vaak irritant vind? Mensen die een topic starten met een vraag die ontzettend simpel door google beantwoord kan worden. Als ik camera schroef op google intyp komen er 1.060.000 resultaten naar boven. Ik weet zeker dat je ze kan vinden. (sterker nog, op de eerste website waar ik op klikte zag ik meteen wat je zoekt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yes, ik heb ‘m gevonden.
1/4" Zoll Geräteschraube Stativschraube mit D-Ring 21mm Länge.
Op eBay, voor maar €2,45 en ‘n standaard postzegel.

GlowMouse en sjaool jullie ook bedankt.
Merci voor de hulp.

That’s it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
@heuveltje @WEBGAMING: Als je het niet eens bent met de inzet in een topic, dan is daar de TR-knop voor.

@Verwijderd: Ik ben blij dat je met hulp hebt gevonden wat je zocht, maar in het vervolg wordt het gewaardeerd als je ook even zelf zoekt. Of even vermeldt dat je dat al hebt gedaan, als dat zo is. Dan is het voor de mensen hier ook duidelijk waarom je iets niet kan vinden :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1