YouTube content beschermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 13:28
Ik wil graag op mijn YouTube kanaal bepaalde content gaan delen welke, in beginsel door iedereen beluisterd mag worden, maar welke niet door anderen gedownload/(commercieel) gebruikt mag worden.

Is dit mogelijk, en zo ja hoe maak ik duidelijk dat het mijn eigendom is?
Als iets dergelijks niet aan te raden is om via YouTube te doen, wat zou dan aan te raden zijn?

Het gaat overigens om meditatie georiënteerd materiaal, welke voor iedereen toegankelijk mag zijn maar ik wil dus niet dat anderen het gebruiken tijdens lessen / op hun website. Ik ga in deze content rechtenvrije muziek via Epidemic Sound gebruiken, dus daar zou ik safe moeten zitten.

Beste antwoord (via smoken op 20-05-2019 15:01)

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 19:25
Downloaden kun je niet tegenhouden, als de gebruiker het kan horen is het ook te downloaden. Het wettelijk beschermen van je content kun je met een licentie doen, je zal zelf moeten uitzoeken wat de beste licentie vorm voor je is.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Downloaden kun je niet tegenhouden, als de gebruiker het kan horen is het ook te downloaden. Het wettelijk beschermen van je content kun je met een licentie doen, je zal zelf moeten uitzoeken wat de beste licentie vorm voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Dank je voor je super snelle reactie @chaoscontrol !
Het woordje licentie levert me direct informatie over een Creative Commons licentie op, dus daar moet ik mee verder kunnen komen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Bij het uploaden kun je bij Youtube ook aangeven of het een standaard Youtube-licentie moet zijn of een Creative Commons naamsvermelding licentie. Helaas kun je geen andere licenties bij Youtube zelf aangeven, maar rnatuurlijk wel in je video vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Misschien stomme vraag hoor, maar als jij rechtenvrije muziek gebruikt (als in: die je niet zelf gemaakt hebt maar uit een andere bron haalt?), waarom mag men die dan niet downloaden?
Als jij het ergens anders download en op YouTube zet, wordt het niet ineens jouw muziek natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Je kan toch aangeven op YouTube dat je video's niet embed mogen worden? Als je dat doet dan zorg je er al voor dat je niet vanuit andere websites je video kan downloaden.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Zolang een ander jouw content op basis van Fair use gebruikt mag dat gewoon (bv in een nieuws item of recensie). Dat kan je niet tegenhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:27
gwystyl schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:10:
Misschien stomme vraag hoor, maar als jij rechtenvrije muziek gebruikt (als in: die je niet zelf gemaakt hebt maar uit een andere bron haalt?), waarom mag men die dan niet downloaden?
Als jij het ergens anders download en op YouTube zet, wordt het niet ineens jouw muziek natuurlijk.
Ik zou de post nog eens lezen…..

Hij gebruikt muziek die vrij is van rechten en dus vrij gebruikt mag worden door iedereen die daar behoefte aan heeft. Hij zegt nergens dat men de muziek niet mag downloaden maar heeft het over zijn meditatie video's waarin deze muziek blijkbaar voorkomt.

Als je interesse hebt in rechtenvrije muziek: https://www.epidemicsound.com/creator-subscription

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Blonde op 20-05-2019 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan toch helemaal niet meer downloaden van YT anders dan "via andere sites" die een API misbruiken?

Streamen en/of embedden is ook "downloaden" maar zonder "offline kopie".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
MAX3400 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:20:
Je kan toch helemaal niet meer downloaden van YT anders dan "via andere sites" die een API misbruiken?

Streamen en/of embedden is ook "downloaden" maar zonder "offline kopie".
Elke PC kan "opnemen wat je hoort", dan wordt de output van je geluidskaart naar een output (wat een file kan zijn) gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Mr. Blonde schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:19:
[...]

Ik zou de post nog eens lezen…..

Hij gebruikt muziek die vrij is van rechten en dus vrij gebruikt mag worden door iedereen die daar behoefte aan heeft. Hij zegt nergens dat men de muziek niet mag downloaden maar heeft het over zijn meditatie video's waarin deze muziek blijkbaar voorkomt.

Als je interesse hebt in rechtenvrije muziek: https://www.epidemicsound.com/creator-subscription
Helemaal correct, het puntje van de muziek heb ik enkel vermeld om aan te geven dat ik bij de muziek al aan de rechten gedacht heb.

Het gaat juist om de rest wat te horen is, dat wil ik niet dat door anderen gebruikt gaat/kan worden (zonder mijn toestemming althans).

Dank voor de reactie's allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Joen schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:07:
Bij het uploaden kun je bij Youtube ook aangeven of het een standaard Youtube-licentie moet zijn of een Creative Commons naamsvermelding licentie. Helaas kun je geen andere licenties bij Youtube zelf aangeven, maar rnatuurlijk wel in je video vermelden.
Je kan van alles in je video zetten wat je wilt. Echter als jij het moedwillig geupload hebt onder cc of standaard youtube licentie dan is dat de leidende licentie voor die uiting.

Als dt niet zo zou zijn en jouw licentie in de video geldig was dan kan je er een licentie instoppen die zegt dat het bedrijf dat het dupliceert jou moet betalen per view en dan moet youtube opeens jou per view gaan betalen, zo werkt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

*snip* Dat iets kan, bekent niet dat het ook mag...

[ Voor 90% gewijzigd door Creepy op 20-06-2019 19:22 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Pagina: 1