Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1213388

Topicstarter
Huawei (sim) router B525s 23a

Dag leden,

Ik heb onlangs deze router gebruikt gekocht in DL, nu blijkt dat er software opzit van orange (skybox), in nederland krijg ik hem niet werkende met een sim kaart (sim router).

Graag wil ik de firmware van de router vervangen met originele Huawei software; met mijn beperkte kennis heb ik een Huawei stockrom kunnen vinden voor deze router.

Men geeft aan dat deze software met " Miracle Box Software or Volcano Box Software", geflashed kan worden. Ik weet niet of ik op het goede spoor zit.

Ik kan in de software/instellingen komen, daar is ook een optie voor upgrade, zowel online als van de hd. Ik durf het echter niet aan zonder iets te weten daar mijn stockrom file, te gebruiken.

Weet hier iemand meer van,

fiesta

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1213388 op 20-05-2019 14:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 16:45
Ik heb geen ervaring met de Huawei, wel met andere routers met custom firmware.

Het uploaden van je originele firmware via de "Upgrade" methode in de settings zal niet gaan werken, dit is bedoeld voor een firmware upgrade en niet voor een reflash.
Flashen gaat normaal gezien via een usb kabel en in sommige gevallen moet je zelf een usb kabel solderen op de interne connector van de router.

Bij de huawei lijkt het nog mee te vallen en die zou je kunnen flashen\unlocken via de USB A poort die op de router zit via een USB A to USB A kabel.

Hier een site met meer info en een unlock tool, LET OP! Ik heb geen ervaring met de site en\of de tool die ze aanbieden gebruik is op eigen risico.
https://www.unlockrouter.com/unlock-huawei-b525/

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DAG leden,

Dat zou kunnen werken, echter dat kan ik zelf niet denk ik.

Deze router is niet gelockt, ik kan er gewoon een andere simkaart in plaatsen zonder dat er gevraagd wordt naar een unlock code; ook staat nergens in de software dat de router unlockt kan worden (of nck). Ook kan ik een andere apn aanmaken en opslaan.

Ik kan echter de router niet werkend krijgen met mijn sim, in duitsland werkte het wel met sims van verschillende aanbieders.

Bij de stock rom, spreekt men van:

Use Miracle Box Software or Volcano Box Software to Flash this firmware

source:
file downloaded from www.huaweistockrom.com

Check out our Download Hub:

1. Stock Firmware Downloads: https://huaweistockrom.com/category/stock-rom
2. USB Driver Downloads: https://gsmusbdriver.com/category/huawei

Zou het dan ook software matig kunnen, hoe hier toegang te verschaffen tot de router weet ik niet/gewoon via de admin inloggen?

fiesta

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 1213388 op 20-05-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Anoniem: 1213388 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:51:
DAG leden,

Dat zou kunnen werken, echter dat kan ik zelf niet denk ik.

Deze router is niet gelockt, ik kan er gewoon een andere simkaart in plaatsen zonder dat er gevraagd wordt naar een unlock code; ook staat nergens in de software dat de router unlockt kan worden (of nck). Ook kan ik een andere apn aanmaken en opslaan.
Simlock is ook een lock.
Maar voor zover ik kan zien is de procedure op de site van het unlocken hetzelfde als het flashen van de firmware die jij gevonden hebt.

Het belangrijkste is dat je die 2 connecties short bij het aanzetten van de router, waarschijnlijk is dat om de router in usb slave mode te zetten zodat deze geflashed kan worden.
Verder gebruik je dan de Miracle Box Software i.c.m. de stock firmware die je zelf gevonden had.

Op youtube staan overigens een aantal filmpjes over het rebranden en unlocken van exact de router die jij hebt.
YouTube: FULL HUAWEI B525s-65a CAT6 DEBRANDING FLASHING TUTs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dag leden,

Het lijkt er inderdaad op dat het zo zou moeten lukken, met dank aan "Axewi".

Axewi (en andere leden), mag ik je vragen hoe je ervaring is met het flashen van andere routers (van andere merken dan Huawei) met firmware, met als doel om het modem te debranden/ de netlock eruit te halen.
Ik hoor ook zeggen van mensen in het veld, je kunt op deze manier de netlock er niet uit halen.

Kan ik die software genaamd "stockrom" vertrouwen om te flashen?

Is deze software afkomstig van "Huawei"?

groeten, f

fiesta

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 1213388 op 22-05-2019 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Anoniem: 1213388 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:00:
Axewi (en andere leden), mag ik je vragen hoe je ervaring is met het flashen van andere routers (van andere merken dan Huawei) met firmware, met als doel om het modem te debranden/ de netlock eruit te halen.
Ik hoor ook zeggen van mensen in het veld, je kunt op deze manier de netlock er niet uit halen.
Ik heb persoonlijk nog niet echt problemen gehad met flashen. Het voordeel van flashen via de seriële poort is dat het heel raar moet gaan wil de router niet meer te redden zijn.
Kan ik die software genaamd "stockrom" vertrouwen om te flashen?
Is deze software afkomstig van "Huawei"?
Dat is een lastige, zolang de "stockrom" niet rechtstreeks bij Huawei wegkomt blijft het een gok en ik heb verder geen ervaring met de site zelf.
Ik kan de files ook niet vinden op een andere site anders zou je nog de hash kunnen vergelijken tussen de files.

Uiteindelijk heb je niet zoveel keuze, je kan proberen het modem te verkopen aan iemand uit de regio waar hij wel werkt of de gok wagen en flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er bestaat zeker een generieke Huawei firmware voor dit apparaat die op het NL 4G netwerk werkt - ik heb er ooit een demo van gezien bij een productselectie. Helaas kan ik je niet helpen bij het vinden ervan.

Iets wat me daar ook van bijstaat: er was iets raars met SIM-kaart en pincode aan de hand. Zou het kunnen dat je kaart een pincode heeft, maar dat je die niet in de bestaande UI ingevuld hebt? Zo ja, probeer eens de pincode (in een andere telefoon oid) te verwijderen en dan nog een keer in de B525 te stoppen. Of juist andersom: er zit nu geen pincode op. Zet er wel eentje op, vul die in de GUI in en kijk wat er dan gebeurt.

Wie weet valt er toch nog iets met huidige firmware te beginnen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dag Dion en anderen,

Dat met de pin verwijderen in een telefoon en de roaming activeren in een telefoon, heb ik uitgevoerd en het werkt nu wel in dit Huawei modem met deze software. Er verschijnt echter een melding dat ik "roam", terwijl dat niet zo is, ik ben verbonden met "Kpn 4g", via een nederlandse sim (ik bevind me ook in nederland).

Ik kan me er nog mee redden, durf het nog niet goed aan met door mij gevonden software (zie posts hierboven) to flashen.

Groeten
fiesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:21

Lulukai

God's gift to women

Heb je nog vorderingen gemaakt? Ik heb dezelfde situatie

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeeBeee
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-01 21:49
Ik heb inmiddels mijn orange router Huawei B525s-23a voorzien van "gewone" huawei software.
Ik heb hiervoor deze video handleiding gebruikt: YouTube: B525s-65a/23a/95a Firmware Upgrade and Openline Tutorial (Blue Firmw... Let op de taal die hier gebruikt wordt is Hindoe.

Je kan hier gratis een schitterend software pakket downloaden. Dat pakket draagt de naam: B525s-65a Blue Firmware 2022.exe

Dit pakket kan je hier downloaden. https://www.mediafire.com/file/0isibpoq7unzwv1 -> staat ook als link vermeld in de youtube video.

Let op je hebt hiervoor wel een USB-A -> USB-A kabel nodig. Deze kocht ik voor 5,95€ op volgend adres: https://www.gotron.be/usb-a-3-0-naar-usb-a-lengte-2m.html

Noteer dat je goed moet opletten met het stukje metaal (jumper) dat in de video wordt gebruikt om pin 1 en 2 met mekaar te verbinden alvorens je de stekker inplugt. Hier is het ZEER belangrijk dat je uw stukje metaal van de 1e pin naar de 2e pin schuift en dan het stukje draad (jumper) de 2 pins goed blijft verbinden om dan de stekker ook in te pluggen. Op dit "jumper" stukje heb ik toch wat moeten zoeken.
Na een paar seconden mag je de jumper weghalen (er zullen geen lampjes branden). Indien er LED's gaan branden, dan ben je niet goed gestart. Begin dan gewoon opnieuw. Daarna is het stap per stap de video volgen.
Ik heb inmiddels alle stappen doorlopen en kan de software op de router inmiddels bereiken. Ik heb het toestel nog niet volledig kunnen testen, omdat ik nog wacht op een nieuwe SIM kaart. Ik heb nu het gevoel dat het allemaal prima zal werken. Deze router Software is veel uitgebreider dan de eerdere orange software. Alle schermen worden op het einde van de video doorlopen. Ik ben blij dat ik in mijn opzet geslaagd ben. :9
Pagina: 1