In het kort.
Ik beheer voor een bedrijfje de website, computer netwerk en wat andere zaken. (B2B).
Deze heeft 2 eigenaren A & B.
Ik heb van het weekend eigenaar A geholpen met het overzetten van zijn computer.
Niks geks eigenlijk, want dat gebeurd vaker bij beide eigenaren.
Nu is er een conflict ontstaan tussen die 2 en ieder vraagt aan mij om de toegang van de een en de ander te blokkeren.
Nu ben ik dus de man-in-the-middle.
Ik heb nog niks aangepast, maar wordt door eigenaar B (niet beschuldigd) maar zonder mijn weten te hebben meegeholpen aan diefstal, fraude etc.
Wat ik begreep, is er al aangifte gedaan bij de Politie van diefstal door B.
A gaat een advocaat inschakelen.
Echter blijft de vraag, wat moet ik doen op verzoeken?
En betreft aangifte, daar ben ik zelf niet bang voor, want heb zelf niks gedaan.
Maar kan ik wel medeplichtig worden gesteld? Ik heb via de app van B ontvangen dat ik mee heb geholpen zonder mijn weten. Dus dat betreft zit ik wel veilig. Of niet?
Ik neig om momenteel niks aan te passen op het netwerk.
Alvast bedankt!
Ik beheer voor een bedrijfje de website, computer netwerk en wat andere zaken. (B2B).
Deze heeft 2 eigenaren A & B.
Ik heb van het weekend eigenaar A geholpen met het overzetten van zijn computer.
Niks geks eigenlijk, want dat gebeurd vaker bij beide eigenaren.
Nu is er een conflict ontstaan tussen die 2 en ieder vraagt aan mij om de toegang van de een en de ander te blokkeren.
Nu ben ik dus de man-in-the-middle.
Ik heb nog niks aangepast, maar wordt door eigenaar B (niet beschuldigd) maar zonder mijn weten te hebben meegeholpen aan diefstal, fraude etc.
Wat ik begreep, is er al aangifte gedaan bij de Politie van diefstal door B.
A gaat een advocaat inschakelen.
Echter blijft de vraag, wat moet ik doen op verzoeken?
En betreft aangifte, daar ben ik zelf niet bang voor, want heb zelf niks gedaan.
Maar kan ik wel medeplichtig worden gesteld? Ik heb via de app van B ontvangen dat ik mee heb geholpen zonder mijn weten. Dus dat betreft zit ik wel veilig. Of niet?
Ik neig om momenteel niks aan te passen op het netwerk.
Alvast bedankt!
PSN: plexforce (ps4)