Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
Voor een project waar ik aan werk wil ik graag iets op de grond projecteren.
nu was mijn vraag (los van welke beamer ik moet kiezen) of ik een beamer verticaal mag plaatsen.

Ik lees her en der wat over airflow en her en der dat het geen enkel probleem is maar die posts zijn al weer redelijk gedateerd. Wat is jullie ervaring/gedachten hierover?

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:41

Releases

Ja maar!

Er zijn genoeg projectoren op de markt beschikbaar die dit kunnen, en die ook specifiek qua airflow zo zijn ingericht dat dit kan zonder schade aan de machine aan te brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:38
Er zullen vast passief gekoelde beamers zijn (zeker low-lumen led beamers) maar voor actief gekoelde beamers maakt het voor de airflow niet uit, de gemiddelde fan is veel sterker dan het effect van convectie.

Het kan bijna niet anders dan dat er beamers zijn die hier speciaal voor zijn gemaakt, maar je kunt ook een spiegel op 45 graden monteren en zo de beamer horizontaal houden maar het beeld afbuigen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:34
[verwijderd]

[ Voor 104% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 09:39
Ik zou een spiegel gebruiken. Of heb je echt hoogte zat tot je beschikking?
Je kan die dingen altijd "gewoon" en "op zn kop" monteren, dus ik zou niet weten waarom niet "head-first" naar beneden. Zoals gezegd, de fan die erin zit moet de boel koelen, verder niets. Misschien dat het lagertje van het kleurenwiel het iets eerder opgeeft.

[ Voor 67% gewijzigd door Meester_J op 20-05-2019 11:54 ]