Chromecast verbind niet met TP-link

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1213216

Topicstarter
Ik ben een trotse chromecast eigenaar en wil deze graag gebruiken om Netflix, Ziggo apps etc. te streamen op mijn tv.
Hier is Wi-Fi voor nodig.
Op mijn locatie ontvang ik 3 Wi-Fi signalen waar ik gebruik van kan maken.
Een gastnetwerk, een ziggo wifispot en KPN Fon.
Het gastnetwerk wil mijn chromecast wel mee verbinden maar kan niet communiceren door AP-isolatie, Ziggo wifispot lukt niet en KPN Fon lukt ook niet.
Op internet een beetje lopen speuren en ik heb een TP-Link TP-WR802N aangeschaft.
Deze tp-link heb ik ingesteld als router hotspot om een Wi-Fi signaal op te vangen en uit te zenden.
Ik heb het KPN Fon netwerk hierop ingesteld omdat deze het beste ontvangst heeft.
KPN Fon netwerk ontvang ik 3-4 strepen, gastnetwerk en Ziggo 1-2 strepen.
Met mijn telefoon stel ik de TP-Link in op het KPN Fon netwerk, vervolgens log ik in met mijn gebruikersnaam en wachtwoord en ik kan mijn laptop en telefoon verbinden met het Wi-Fi signaal dat ik van mijn TP-Link ontvang.
Vervolgens heb ik meerdere keren geprobeerd om mijn chromecast te verbinden met het Wi-Fi signaal dat ik van de TP-Link ontvang.
Ik stel een apparaat in op mijn Google home app en doorloop alle stappen.
Mijn tv zegt dat de chromecast verbonden is net als mijn app op de telefoon.
Alleen als ik doorga staat er dat mijn chromecast gekoppeld is maar niet is verbonden met hetzelfde Wi-Fi netwerk waardoor ik niet vanaf mijn telefoon kan streamen op mijn tv.
Hoe krijg ik deze werkend?
Het rare is dat als ik het gastnetwerk met mijn TP-Link opvang en uitzend dat het dan wel lukt om mijn chromecast in te stellen en te laten streamen vanaf mijn tv alleen door het zwakke signaal hapert het streamen wat heel vervelend is.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Als ik het goed begrijp wil je streamen over iemand anders' netwerk?
KPN Fon netwerken zijn gastnetwerken die open staan voor klanten van KPN, heb je geen eigen internetverbinding?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik woon tijdelijk op deze locatie en hier is geen coax alleen utp. Dus KPN is enige provider die internet kan leveren.
Alleen het lastige daarbij is dat ik alleen een 1-jarig contract kan afsluiten.
Mijn ouders hebben thuis ook KPN dus ik heb wel een account waarmee ik kan inloggen en dus werkend internet ontvangst heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:23
Volgens mij hebben alle gastnetwerken, wifi-spots en KPN-fon, client-isolation. Hierdoor zien de verschillende clients op het netwerk elkaar niet en gaat de chromecast niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Anoniem: 1213216 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:21:
Ik woon tijdelijk op deze locatie en hier is geen coax alleen utp. Dus KPN is enige provider die internet kan leveren.
Alleen het lastige daarbij is dat ik alleen een 1-jarig contract kan afsluiten.
Mijn ouders hebben thuis ook KPN dus ik heb wel een account waarmee ik kan inloggen en dus werkend internet ontvangst heb.
Ik weet niet of je ook met je TP-Link router die verbinding kan aftappen, je moet in elk geval met zowel je chromecast als je telefoon verbonden zijn met hetzelfde netwerk om te kunnen streamen.
Daarnaast is het onbeveiligd en kan iedereen met een KPN account op hetzelfde netwerk lekker mee kijken en luisteren.

Ook heeft een Fon hotspot een maximale doorvoer van 2 MBit/s en is daarmee niet bepaald bruikbaar voor streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rieverst schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:24:
Volgens mij hebben alle gastnetwerken, wifi-spots en KPN-fon, client-isolation. Hierdoor zien de verschillende clients op het netwerk elkaar niet en gaat de chromecast niet werken.
Daarom heb ik dus een TP-WR802N aangeschaft welke zijn eigen Wi-Fi signaal uitzend met een wachtwoord die ik zelf instel.
KPN Fon is een open netwerk welke je pas toegang geeft tot internet als je ingelogd bent.
Als ik mijn TP-Link het KPN Fon signaal laat opvangen en weer uitzenden moet ik eerst op een browser inloggen om verbinding te krijgen waardoor ik het signaal dat de TP-Link uitzend werkt.
Als ik mijn TP-Link het gastnetwerk laat opvangen en weer uitzenden is dit geen open netwerk omdat hier een wachtwoord voor vereist is (welke ik invoer op de TP-Link).
Als ik dit doe wil mijn chromecast wel communiceren met de TP-Link en werkt hij wel, alleen hapert deze door het zwakke signaal dat de TP-Link ontvangt waardoor ik wil dat de TP-Link draait op het KPN Fon netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wintervacht schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:26:
[...]

Ik weet niet of je ook met je TP-Link router die verbinding kan aftappen, je moet in elk geval met zowel je chromecast als je telefoon verbonden zijn met hetzelfde netwerk om te kunnen streamen.
Daarnaast is het onbeveiligd en kan iedereen met een KPN account op hetzelfde netwerk lekker mee kijken en luisteren.

Ook heeft een Fon hotspot een maximale doorvoer van 2 MBit/s en is daarmee niet bepaald bruikbaar voor streaming.
Ik kan met mijn TP-Link router de KPN Fon verbinding aftappen en uitzenden naar mijn telefoon en laptop welke deze Wi-Fi verbinding ontvangen.
Hiermee lukt het mij om op mijn mobiel en laptop Netflix te kijken en YouTube etc.
Ik kan nu dus eigenlijk vanaf het KPN Fon via mijn TP-Link alles doen wat ik wil omdat die tp-link zijn eigen beveiligde signaal uitzend alleen ik krijg de melding dat ze chrome cast en telefoon niet verbonden zijn met hetzelfde netwerk wat ze wel zijn.
Hierdoor werkt het niet dat ik kan streamen naar mijn chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wintervacht schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:26:
[...]

Ik kan hiermee wel HD Netflix kijken op mijn mobiel 🤔

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Op meerdere mensen antwoorden doen we bij voorkeur in één post.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 20-05-2019 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Anoniem: 1213216 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:38:
[...]

Ik kan met mijn TP-Link router de KPN Fon verbinding aftappen en uitzenden naar mijn telefoon en laptop welke deze Wi-Fi verbinding ontvangen.
Hiermee lukt het mij om op mijn mobiel en laptop Netflix te kijken en YouTube etc.
Ik kan nu dus eigenlijk vanaf het KPN Fon via mijn TP-Link alles doen wat ik wil omdat die tp-link zijn eigen beveiligde signaal uitzend alleen ik krijg de melding dat ze chrome cast en telefoon niet verbonden zijn met hetzelfde netwerk wat ze wel zijn.
Hierdoor werkt het niet dat ik kan streamen naar mijn chromecast.
Kan je chromecast überhaupt inloggen op die Fon verbinding? Je moet met elk apparaat inloggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wintervacht schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:57:
[...]

Kan je chromecast überhaupt inloggen op die Fon verbinding? Je moet met elk apparaat inloggen toch?
Nee, niet met elk apparaat.
Ik stel mijn TP-Link in met met mijn telefoon.
Dan wordt op mijn telefoon gevraagd om in te loggen.
Als ik dat heb gedaan zend mijn TP-Link een werkend signaal uit naar mijn laptop en telefoon.
Ik hoef dus niet op mijn laptop ook nog eens in te loggen maar ik heb meteen werkende verbinding van mijn TP-Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Anoniem: 1213216 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:02:
[...]

Nee, niet met elk apparaat.
Ik stel mijn TP-Link in met met mijn telefoon.
Dan wordt op mijn telefoon gevraagd om in te loggen.
Als ik dat heb gedaan zend mijn TP-Link een werkend signaal uit naar mijn laptop en telefoon.
Ik hoef dus niet op mijn laptop ook nog eens in te loggen maar ik heb meteen werkende verbinding van mijn TP-Link.
Wat zegt de chromecast m.b.t. welk netwerk hij mee verbonden is?
Kun je met de Home app zien welke dat is?

Ook zeg je in je TS dat je het al voor elkaar had:
Het rare is dat als ik het gastnetwerk met mijn TP-Link opvang en uitzend dat het dan wel lukt om mijn chromecast in te stellen en te laten streamen vanaf mijn tv alleen door het zwakke signaal hapert het streamen wat heel vervelend is.
Wat betreft werkmethode is dat toch precies wat je wil bereiken? Het enige punt is dat die Fon maar 2 MBit/s doorgeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wintervacht schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:04:
[...]

Wat zegt de chromecast m.b.t. welk netwerk hij mee verbonden is?
Kun je met de Home app zien welke dat is?

Ook zeg je in je TS dat je het al voor elkaar had:

[...]

Wat betreft werkmethode is dat toch precies wat je wil bereiken? Het enige punt is dat die Fon maar 2 MBit/s doorgeet.
Op mijn tv staat het cast schermpje met huiskamer en het Wi-Fi zegt op het scherm dat hij verbonden is met TP-link-2E40, n mijn mobiel is met hetzelfde Wi-Fi netwerk verbonden wat ik juist zo raar vind.
Wat betreft de werkmethode wel, maar omdat dat signaal niet sterk genoeg is moet hij vaak laden dus ik wil verbonden zijn met KPN Fon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Anoniem: 1213216 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:35:
[...]

Op mijn tv staat het cast schermpje met huiskamer en het Wi-Fi zegt op het scherm dat hij verbonden is met TP-link-2E40, n mijn mobiel is met hetzelfde Wi-Fi netwerk verbonden wat ik juist zo raar vind.
Wat betreft de werkmethode wel, maar omdat dat signaal niet sterk genoeg is moet hij vaak laden dus ik wil verbonden zijn met KPN Fon.
Je weet dat het signaal niet sterker wordt dan de 2MBit die je van die hotspit krijgt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wintervacht schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:17:
[...]

Je weet dat het signaal niet sterker wordt dan de 2MBit die je van die hotspit krijgt, toch?
Zoveel verstand heb ik er dus blijkbaar ook weer niet van 🙈.
Ik kan wel bijvoorbeeld de Ziggo go app op mijn telefoon kijken zonder haperingen en in HD kwaliteit met die 2MBit van de KPN Fon.
Ik dacht eigenlijk dat als ik dat op mn mobiel gewoon kan dat ik het dan ook via mn mobiel kan streamen naar mn chromecast of denk ik nu heel erg verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Anoniem: 1213216 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:45:
[...]

Zoveel verstand heb ik er dus blijkbaar ook weer niet van 🙈.
Ik kan wel bijvoorbeeld de Ziggo go app op mijn telefoon kijken zonder haperingen en in HD kwaliteit met die 2MBit van de KPN Fon.
Ik dacht eigenlijk dat als ik dat op mn mobiel gewoon kan dat ik het dan ook via mn mobiel kan streamen naar mn chromecast of denk ik nu heel erg verkeerd?
Chromecasts hebben volgens mij wel behoefte aan een snellere verbinding, om maar even een voorbeeld te noemen: wij hebben thuis gewoon 50 MBit (theoretisch, praktijk is vaak nog niet de helft) internet van Zig.. Zi.. bah ik krijg het niet over mijn lippen.. Anyway de chromecast wil bij het streamen van sommige sources (vanaf mobiel) ook wel eens haperen tot op het punt dat het onbruikbaar is.

Daarnaast haalt je telefoon vaak de truc uit om een lagere resolutie te streamen (480p of misschien 720 is meer dan genoeg op een apparaat van 5-6 inch) want het verschil zie je toch niet of nauwelijks.

Als je eens Youtube streamt naar de chromecast en je zet in de app even de kwaliteit zo laag mogelijk zou hij het een stuk beter moeten doen.
Dit is natuurlijk verre van ideaal, maarja HD streamen met snelheden uit 1998 is nou eenmaal.. tja een ramp. Je zou eventueel het scherm van je telefoon kunnen mirroren op de TV, al is dat nogal redundant vind ik zelf, echt een last resort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wintervacht schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:08:
[...]

Als je eens Youtube streamt naar de chromecast en je zet in de app even de kwaliteit zo laag mogelijk zou hij het een stuk beter moeten doen.
Dit is natuurlijk verre van ideaal, maarja HD streamen met snelheden uit 1998 is nou eenmaal.. tja een ramp. Je zou eventueel het scherm van je telefoon kunnen mirroren op de TV, al is dat nogal redundant vind ik zelf, echt een last resort.
Daar begint het dus al, het lukt mij niet om te streamen omdat mijn Google home app aangeeft dat mijn mobiel en chromecast niet met hetzelfde Wi-Fi netwerk verbonden zijn (Wat wel het geval is).
Ik wil eigenlijk beginnen met dat werkend te krijgen en dan ga ik wel proberen wat mogelijk is met kwaliteit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Anoniem: 1213216 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:12:
[...]

Daar begint het dus al, het lukt mij niet om te streamen omdat mijn Google home app aangeeft dat mijn mobiel en chromecast niet met hetzelfde Wi-Fi netwerk verbonden zijn (Wat wel het geval is).
Ik wil eigenlijk beginnen met dat werkend te krijgen en dan ga ik wel proberen wat mogelijk is met kwaliteit etc.
Je zegt in je beginpost dat je kon streamen, maar haperend :/
Hoe heb je dat in vredesnaam voor elkaar gekregen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Anoniem: 1213216 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:11:
Je kunt met 2Mb maximaal 720p streamen. Kun je de resolutie op de chromecast/tv niet omlaag zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Je denkwijze met een repeater ertussen is goed. Als ik het goed begrijp stel je hem als ap in met een eigen ssid/wachtwoord en laat je de tplink:
- verbinden met het ziggo netwerk als upstream: werkt op alle devices maar te traag
- verbinden met het fon netwerk als upstream: werkt op laptop en gsm maar niet op chromecast

Dat is vreemd. Wat je zou kunnen proberen:
- dns server vastzetten op de tplink ipv die van de upstream te pakken
- een usb wifi adapter erin prikken zodat je een 2e radio hebt. Moet je er wel even openwrt op zetten

Edit: zie net dat dat niet kan op de 802, was even in de war met de 902.
Je kunt ook de tplink als client instellen voor het fon netwerk en met utp verbinden aan andere wifi router voor uitzenden van je eigen netwerk

[ Voor 16% gewijzigd door laurens0619 op 21-05-2019 19:47 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je de Tp-link ingesteld op WISP modus,
en AP Client Isolation uit zetten onder Wireless Advanced?
https://www.tp-link.com/u...-wisp-mode#ug-sub-title-3

[ Voor 35% gewijzigd door Soldaatje op 21-05-2019 20:14 ]

Pagina: 1