2.1 Home Cinema Speaker Set gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09 18:00
Ik ben op zoek naar een 2.1 speaker set voor bij mijn TV thuis. Iets meer info:

Ik zoek een?
2.1 Speaker Set (of aparte speakers die ik dan kan combineren tot een 2.1 set)

Wat is je budget?
Ik heb al gemerkt dat er een wereld van verschil bestaat op het vlak van prijzen bij speakers. Persoonlijk wou ik een beetje 'budget' blijven, rond de 200 euro voor de hele set, maar ik kan hier zeker wel wat van afwijken.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Deze set zou aangesloten worden op de receiver, en dus gebruikt om muziek te luisteren in de woonkamer en als home cinema set bij de TV.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al wat rondgezocht, maar er is zoveel keuze dat ik niet goed weet waar ik exact moet kijken. Er zijn een hoop sets beschikbaar, maar ik vermoed dat het eigenlijk beter uitkomt als je zelf apart speakers en een sub gaat kopen. Ik ken hier echter zelf niet genoeg van om te weten waar ik naar moet kijken.

Ik ben van plan om een Onkyo receiver te kopen (TX-NR676) om aan te sluiten aan de TV. Hierop zijn dan verschillende apparaten aangesloten (Digibox, Blu-Ray, Nintendo Switch, Steam Link, Computer via HDMI, platenspeler, CD-speler), dus het dient zowel voor (achtergrond)muziek in de woonkamer als home cinema bij de TV. De TV is een LG 49" 4K model, met sound designed by Harman/Kardon (49UH850V), waar ik best tevreden over ben.
Het is dus de bedoeling om een mooi speakersetje aan te sluiten op de receiver dat dan zijn werk kan doen. Zoals eerder vermeld ben ik niet meteen thuis in de audio-wereld, dus het hoogste van kwaliteit moet dat ook niet zijn. Ik heb ook niet bepaald een gerichte smaak van muziek, dus het moet niet specifiek gericht zijn op lage of hoge tonen.

Ik vermoed dus dat het mij beter gaat uitkomen als ik zelf 2 aparte speakers koop en een subwoofer, dan dat ik een (premade) setje in de winkel ga halen, maar indien ik hier fout over ben, laat gerust weten. Als je tips hebt over waar ik dan op zoek kan gaan naar die speakers, laat gerust ook weten. Ik zal zoveel mogelijk proberen antwoorden op jullie vragen ook, zodat het zo duidelijk mogelijk is wat ik zoek. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:53
Je gaat een center speaker ook missen.

Bij TV kijken is het belangrijk dat je stemmen uit de TV komen.
Als je 2 zijspeakers wat verder uit elkaar staan, dan komt het onnatuurlijk over.

Je kan ook gaan voor 3.0 waarbij je zorgt dat je 2 zijspeakers een goede basweergave hebben, dan spaar je de sub uit. (zal niet helemaal hetzelfde zijn). Ik vind dat een beter keuze dan een stel melkpakjes en dan een sub.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:24
Voor 200 euro is het lastig een enigszins aanvaardbaar nieuw 2.1 setje/combinatie te vinden, is tweedehands een optie? Nieuw zou je deze Pricewatch:Jamo sub met bijvoorbeeld een paar Pricewatch:Dali Spektor kunnen nemen, maar dat is al flink boven de 200. Je zou ook kunnen beginnen met 2.0, en er dan later een sub bij doen als je laag mist.

[ Voor 66% gewijzigd door martyw op 20-05-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
martyw schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:42:
Voor 200 euro is het lastig een enigszins aanvaardbaar nieuw 2.1 setje/combinatie te vinden, is tweedehands een optie? Nieuw zou je deze Pricewatch:Jamo sub met bijvoorbeeld een paar Pricewatch:Dali Spektor kunnen nemen, maar dat is al flink boven de 200. Je zou ook kunnen beginnen met 2.0, en er dan later een sub bij doen als je laag mist.
Zeker een optie om eerst 2.0 te starten en achteraf een sub toe te voegen, mogelijks is dit zelfs de beste manier om te starten! De speakers die je linkt zien er al niet mis uit. Ik koop liever wel nieuw, en zoals gezegd, kan ik ook wel boven die 200 euro gaan, het was maar een richtprijs. Ik wil gewoon liever in de budgetcategorie blijven, want je kan hier gemakkelijk ook richting de 1000€ gaan natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
Tommie12 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:41:
Je gaat een center speaker ook missen.

Bij TV kijken is het belangrijk dat je stemmen uit de TV komen.
Als je 2 zijspeakers wat verder uit elkaar staan, dan komt het onnatuurlijk over.

Je kan ook gaan voor 3.0 waarbij je zorgt dat je 2 zijspeakers een goede basweergave hebben, dan spaar je de sub uit. (zal niet helemaal hetzelfde zijn). Ik vind dat een beter keuze dan een stel melkpakjes en dan een sub.
De speakers zouden wel relatief dicht bij elkaar staan, naast de TV, maar ik begrijp wel wat je zegt. Eventueel is het dus een optie om inderdaad naar 3.0 te kijken. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Ik had ook nog over de 200e budget gekeken.

Dan zou ik je aanraden om 3 KEF Eitjes te kopen. Die vind je voor 200€, en als je nog eens 2-300€ bij elkaar krijgt kan je er een subwoofer bij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
Ik heb nu zelf hier iets op het oog: Klipsch R14-M speakers (voor 2.0 dan). Die lijken mij goed van prijs, reviews lijken mij oke, en ik kan dan later nog een sub toevoegen (al dan niet Klipsch)... Lijkt jullie dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
otomoxd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:25:
Ik heb nu zelf hier iets op het oog: Klipsch R14-M speakers (voor 2.0 dan). Die lijken mij goed van prijs, reviews lijken mij oke, en ik kan dan later nog een sub toevoegen (al dan niet Klipsch)... Lijkt jullie dat iets?
Ben je bekend met hoe deze speakers klinken? Ze zijn goed, maar niet voor iedereen. Als je zeker van je zaak bent dan is zo te zien Klipsch de R14M door de Pricewatch:Klipsch R41M aan het vervangen, hier en daar lijkt het oude model nog wel te koop, op veel sites zijn ze al niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
martyw schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:06:
[...]

Ben je bekend met hoe deze speakers klinken? Ze zijn goed, maar niet voor iedereen. Als je zeker van je zaak bent dan is zo te zien Klipsch de R14M door de Pricewatch:Klipsch R41M aan het vervangen, hier en daar lijkt het oude model nog wel te koop, op veel sites zijn ze al niet meer leverbaar.
Ik lees sowieso van alles wel wat reviews voor ik iets koop, maar de reviews dat ik vind zijn wel goed tot nu toe. Wat bedoel je met goed, maar niet voor iedereen? Van wat ik nu gelezen heb zouden ze neutraal klinken, dus ideaal denk ik, maar feel free to enlighten me als ik dat fout heb natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:01

FeaR

In GoT we trust

otomoxd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:14:
[...]
Ik lees sowieso van alles wel wat reviews voor ik iets koop, maar de reviews dat ik vind zijn wel goed tot nu toe. Wat bedoel je met goed, maar niet voor iedereen? Van wat ik nu gelezen heb zouden ze neutraal klinken, dus ideaal denk ik, maar feel free to enlighten me als ik dat fout heb natuurlijk :)
Neutrale speakers is altijd al lastig om vast te stellen aangezien elk merk wel een eigen touch over het geluid heeft. Bij neutraal zou ik echter als één van de laatste merken aan Klipsch denken. Dat merk heeft nogal een eigen sound door de gebruikte materialen. Luisteren is daarom altijd aan te raden, ook al doet de akoestiek van de ruimte ook weer veel met het geluid je krijgt wel een indicatie wat de speaker voor sound geeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
otomoxd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:14:
[...]

Zie ook wat @FeaR over Klipsch zegt, ze hebben een eigen geluid. Als je in de gelegenheid bent zou ik ze eerst gaan beluisteren, en dan ook vergelijken met een aantal andere speakers zoals bijvoorbeeld de Dali's die ik eerder noemde. En inderdaad maakt het ook uit hoe je je kamer ingericht hebt, hoogpolig tapijt en gordijnen absorberen veel geluid, houten vloeren en shutters niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
martyw schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:38:
[...]

Zie ook wat @FeaR over Klipsch zegt, ze hebben een eigen geluid. Als je in de gelegenheid bent zou ik ze eerst gaan beluisteren, en dan ook vergelijken met een aantal andere speakers zoals bijvoorbeeld de Dali's die ik eerder noemde. En inderdaad maakt het ook uit hoe je je kamer ingericht hebt, hoogpolig tapijt en gordijnen absorberen veel geluid, houten vloeren en shutters niet :)
De kamer in kwestie heeft een parketvloer, dus hout, en slechts lichte gordijnen die zelden toe zullen zijn aangezien het aan het schuifraam is bij de tuin. Veel zal er niet geabsorbeerd worden denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
Over de Wharfedale Diamond 220 lees ik ook veel goede dingen, die zijn misschien ook wel de moeite waard, en schelen niet veel van prijs met die Dali's en Klipsch die ik eerder vond...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:37
Zelf heb ik een 5.1 B&O systeem wat erg goed klinkt. Toch heb ik mij laatst laten verbazen over een setje edifier 2.0 speakers. Kraakhelder en een nette bas die niet te aanwezig is. Helaas weet ik zo niet exact welk type het was. Ik dacht dat het zoiets was pricewatch: Edifier R2730DB (Zwart)
. Toch is geluid voor iedereen verschillend, ga misschien eens naar een audio winkel en laat je informeren en beluister een paar opties. Zou je ze daar kopen ben je misschien iets meer kwijt maar weet je zeker dat het naar eigen smaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
otomoxd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:03:
[...]

De kamer in kwestie heeft een parketvloer, dus hout, en slechts lichte gordijnen die zelden toe zullen zijn aangezien het aan het schuifraam is bij de tuin. Veel zal er niet geabsorbeerd worden denk ik :D
Dan zou ik ook wat geld opzij leggen voor een tapijt of iets in stof voor aan de muur.
In een badkamer kan je de duurste speakers zetten, het zal nooit klinken.

De akoestische kwaliteit van de ruimte is een zeer onderschatte factor, en meteen de verklaring waarom speakers soms heel goed klinken in de winkel, en daarna heel slecht in je eigen woonkamer.

Pagina: 1