Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Hoi allen,

Ik heb nu een Samsung S8 en zou een S10 willen kopen. Ik twijfel nog over 1 punt: de versie van 128 GB + een microSD van 512 GB of meteen de versie met 512 GB intern. De prijs komt ongeveer op hetzelfde neer.
De reden hiervoor is omdat ik er regelmatig mijn telefoon gebruik om hoeveelheden data over te zetten. Een beetje als een USB stick die ik altijd bij heb.

Gezien de prijs quasi hetzelfde is, is er in feite maar 1 argument dat ik kan indenken dat nog kan meespelen: hoe snel kan een S10 over USB 3.1 bestanden kopiëren? MicroSD is wel leuk en makkelijk om te swappen, maar de schrijfsnelheid is niet erg hoog. Dat kan wellicht veel sneller naar het interne geheugen van de telefoon zelf.

Ik heb dit gegoogled, maar vind hier niet echt cijfers over, wellicht omdat het voor de meesten gewoon geen interessante info is, maar voor mij dus wel.

Iemand enig idee?

Beste antwoord (via rens-br op 20-05-2019 13:27)

Verwijderd

SD zal altijd langzamer zijn dan het interne flash geheugen.
Als het qua totaalprijs niet veel uitmaakt (voor jou) neem je toch "gewoon" de 512Gb variant. De S10 zal niet langzamer zijn dan de S8 die je nu (voor hetzelfde doel) gebruikt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SD zal altijd langzamer zijn dan het interne flash geheugen.
Als het qua totaalprijs niet veel uitmaakt (voor jou) neem je toch "gewoon" de 512Gb variant. De S10 zal niet langzamer zijn dan de S8 die je nu (voor hetzelfde doel) gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:22

WCA

Zeer zeker gewoon de 512GB variant nemen. Is gewoon een aantal keer sneller.

Dingen als je fotogalerij voelen al zo veel vlotter aan als die thumbnails niet allemaal van SD geladen hoeven te worden. Daarnaast is de interne opslag doorgaans gewoon robuustere opslag dan een SD kaart, die hebben naar mijn ervaring toch vaak meer last van heel veel writes, dan de interne opslag van een telefoon.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Ok, dat is duidelijk! Bedankt voor jullie reacties! :)