Vraag
Alle reacties
Op de reviews pagina staan deze gewoon bovenaan? pricewatch: Acer Swift 3 SF314-54-31MZPcDealer schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:10:
[...]
Het plaatje van de pricewatch: Acer Swift 3 SF314-54-31MZ gelardeerd met een "Best Buy" logo.
Ik kan geen onderbouwing van deze statements vinden.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
[ Voor 34% gewijzigd door PcDealer op 03-02-2020 21:38 ]
PcDealer schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:20:
Kunnen jullie mij dan wijzen op de specifieke tekst die een statement als beste koop ondersteunt @D4NG3R @theblindman ? Op zijn minst de kanttekening dat Beste Koop alleen geldt inzake de BBG van april 2019. Verder zie ik niets over de Community.
Dit bedoel je?In de vorige Laptop Best Buy Guide voegden we daarom een alternatief toe in de vorm van de Asus VivoBook S430, die dezelfde specificaties heeft. Die was toen iets duurder, maar is nu ook te koop voor zo'n vijfhonderd euro. We hebben nu nog een model gevonden dat aan onze eisen voldoet: de Acer Swift 3 SF314-54. Dat is op dit moment de beste keuze, omdat die laptop bij veel winkels te koop is en bovendien een behuizing van aluminium heeft.
Ook hier geldt:
De links verwijzen allen naar pricewatch: Asus ZenBook RX333FA-A3141T waar niets te zien is dat de claim onderbouwt. Wel bij "Beste laptops". Echter: de nadruk ligt op het plaatje waar de links verwijzen naar het product.Op zijn minst de kanttekening dat Beste Koop alleen geldt inzake de BBG van april 2019.
[ Voor 38% gewijzigd door PcDealer op 19-05-2019 23:29 ]
Intentionally left blank
Beste koop 2019
De beste koop volgens de redactie en de community van Tweakers
Samsung 860 EVO
Kan je misschien ook zeggen wat je probleem precies is met "best buy"?
Ik heb hier een poging gedaan: PcDealer in ""Beste Koop": op wat gebaseerd?"Michielgb schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 01:04:
Er worden altijd topics geopend alvorens een BBG geplaatst wordt om de community mee te nemen in de beslissing welke producten te overwegen. Zoiets?
Kan je misschien ook zeggen wat je probleem precies is met "best buy"?
Wat me nu opvalt is dat het kennelijk al de best buy van heel 2019 is.
Intentionally left blank
Mja, ik gok dat @WoutF ook wel betrokken is geweest, maar dat de uitwerking zelf meer door ons productteam is gedaan (maar ik kan me vergissen).
Intentionally left blank
De manier waarop de titel tot stand lijkt te komen is eerder gebaseerd op gebruikers input (waarbij een bezitter van dat specifieke merk AL-TIJD zal zeggen dat 't tóp "value for money" is) en het dus eigenlijk een soort van "Wij van WC-Eend" titel is waarbij het budget van de gebruiker de grootste weging heeft gekregen.
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 04-06-2019 19:46 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dus het is een algoritmecrisp schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:46:
[...]
Mja, ik gok dat @WoutF ook wel betrokken is geweest, maar dat de uitwerking zelf meer door ons productteam is gedaan (maar ik kan me vergissen).
Dat zou je een algoritme kunnen noemen...crisp schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:34:
Het zijn inderdaad producten uit de best buy guides [...]
Intentionally left blank
Jij begrijp totaal niet wat mijn punt is. Er wordt aangegeven dat er sprake is van een "Best Buy 2019", maar dat wordt nergens onderbouwd. Ook is het jaar net op de helft en is de BBG per kwartaal.
wimmel_1 in ""Beste Koop": op wat gebaseerd?" begrijpt het nog het beste.
Daarom vroeg ik ook wat precies nog je vraag was, want dat werd mij niet helemaal duidelijk. Ik weet niet precies wie er verantwoordelijk is voor de titel van dat blokje. Ik heb vandaag wel aangegeven dat dat wellicht niet helemaal de lading van het blokje goed dekt.Ik zal morgen aan de productowner vragen of hij hier nog inhoudelijk op kan reageren.PcDealer schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:02:
[...]
Jij begrijp totaal niet wat mijn punt is. Er wordt aangegeven dat er sprake is van een "Best Buy 2019", maar dat wordt nergens onderbouwt. Ook is het jaar net op de helft en is de BBG per kwartaal.
wimmel_1 in ""Beste Koop": op wat gebaseerd?" begrijpt het nog het beste.
Intentionally left blank
Perfect.crisp schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:14:
[...]
Ik heb vandaag wel aangegeven dat dat wellicht niet helemaal de lading van het blokje goed dekt.
[ Voor 17% gewijzigd door ikloon op 05-06-2019 11:21 ]
“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)
Het staat ook nergens uitgelegd.ikloon schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:10:
@PcDealer In het blok 'Beste koop 2019' op de frontpage lichten we de producten uit die in de meest recente Best Buy Guides als beste naar voren komen. In die zin dekt de kop misschien niet helemaal 100% de lading.
Een betere kop zou zijn:
Ook "door de community" is nergens onderbouwd.BBG 2019 uitgelicht
[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 06-06-2019 21:29 ]
Daarnaast hadden 2 van die 3 producten maar 1 review en geen momenteel bekende prijs.
Als ik op die Asus link klikt, en vervolgens op de tab "reviews", dan zie ik het Best Buy Guide artikel met uitlegPcDealer schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:23:
[...]
Ook hier geldt:
[...]
De links verwijzen allen naar pricewatch: Asus ZenBook RX333FA-A3141T waar niets te zien is dat de claim onderbouwt. Wel bij "Beste laptops". Echter: de nadruk ligt op het plaatje waar de links verwijzen naar het product.
Ik zie nu de volgende:

Waar dit op gebaseerd wordt is voor mij ook een raadsel...
De WD Black SN700 staat níet in de afgelopen twee desktop best buy guides.
Als je in de pricewatch sorteert op populariteit of op score dan komt hij bij lange na niet bovenaan te staan. Er zijn ook maar een handjevol reviews over... Waarom wordt dat ding zo prominent in beeld gebracht?
De NVME SSD die werkelijk in de laatste best buy guide staat, de Intel 660p, is een stuk betere deal inderdaad. Die staat ook bovenaan in de pricewatch als je sorteert op populariteit. Sorteer je op score dan staat hij veel lager, maar dat komt omdat er een stuk meer reviews zijn waar één persoon 4 sterren gaf in plaats van 5.
Ik denk dat als er een algoritme is dat bepaalt dat die SN700 de best buy is dat jullie die toch echt nog eens tegen het licht moeten houden...
Toevoeging: Ohhh... Nu zie ik dat de "Beste ssd's" naar een 8 maanden oud artikel linkt

Dat was niet eens 2019...
Serieus jongens, dat kan toch niet? Jullie weten toch ook wel dat tech advies geen half jaar houdbaar is? En ook vreemd dat de SSD's uit jullie SSD best buy guide in geen enkele desktop best buy guide terug komen...
Gamertag: FinrazielNL
Intentionally left blank
Om te voorkomen dat ik een aparte topic maak:crisp schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:58:
Ik zal intern te berde brengen dat de SSD BBG inderdaad wel erg gedateerd is. Overigens gaan we de titel binnenkort ook aanpassen.
Een ander doorn in het oog is dat er wel een prijs wordt gegeven, maar er niet staat voor welke uitvoering deze "vanaf" prijs is. Voornamelijk bij SSDs is dit altijd weer een teleurstelling
Daar is wel vaker over gesproken hier, en dat geldt eigenlijk voor alle plekken waar we producten met een 'vanaf' prijs tonen. Ik zou echter niet weten hoe we dat zouden moeten verbeteren...ikt schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:33:
[...]
Om te voorkomen dat ik een aparte topic maak:
Een ander doorn in het oog is dat er wel een prijs wordt gegeven, maar er niet staat voor welke uitvoering deze "vanaf" prijs is. Voornamelijk bij SSDs is dit altijd weer een teleurstelling
Intentionally left blank