PC start niet op ?! wat te doen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
als ik mijn pc aanzet (net amd1ghz abit kt7a en een geforce2mx met tv-out eringezet)
dan geeft hij geen piepje, oftewel hij boot niet door, ik heb wel gezocht met de search maar kon niet de goeie vinden omdat de meesten wel in hun bois konden :(

need help, plz reply nuttig :)

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
zit je hd connector er wel goed in, of niet verkeerd om ?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 19:44

Whuzz

Dodgeball!

Check je IDE-kabels en kijk even of je AGP kaart wel goed in de socket zit...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 22:04 schreef Whuzz het volgende:
Check je IDE-kabels en kijk even of je AGP kaart wel goed in de socket zit...
Dan piept ie maar liefst 5x

Ik zou kijken of de proc nog wel vast zit....

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
alles zit er goed in :(

nog enige iedees ?

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Druk je reset toets eens in dan gaat ie wel
piepen misschien
Draaien al je fans wel?

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

restarten??! was dat nu weer voor iets lames kerel!!

ik zou het ook niet weten.. alles nog een keer goed sjekken en dan proberen!! :)

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:28
Zit de connector van je pc speaker er wel in, zo niet hoor je nix (dohh)

maar als je geen piepjes hoort zou het je mobo kunnen zijn. Als die het niet doet kan hij ook niet doorgeven dat hij moet gaan piepen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 22:36 schreef MagicTempest het volgende:
Zit de connector van je pc speaker er wel in, zo niet hoor je nix (dohh)

maar als je geen piepjes hoort zou het je mobo kunnen zijn. Als die het niet doet kan hij ook niet doorgeven dat hij moet gaan piepen.
het gaat niet om het geluid.. toulinash (die hier zit) zijn com die doet het gewoon niet en daarvoor wel...

maar ja...

wat te doen?!

Verwijderd

Kunnen jullie echt nix voor Toul doen?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ZIF schakelaar naar beneden...

• eX0duS
  • Laatst online: 19-08 21:40
Zit je reset knop niet vast ofzo? Ik bedoel of dat hij niet geblokeerd is. Check dat even...

Verwijderd

is overgeklockt???

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 23:45 schreef pjot het volgende:
is overgeklockt???
nee tis allemaal nieuw gekocht en dat is juist het rare..
nu start ie niet op en daarvoor was ik constant in bios om te installen en toen liep ie constant vast!!

Verwijderd

Komt ie wel door zijn geheugentest ?
Ide detecting ?

• eX0duS
Maar je ventilatoren gaan wel aan? Dus ik bedoel van je voeding en van je proc? Als dat zo is, dan zit er toch iets niet goed vast, of je reset knop zit vast.

Verwijderd

Komt ie wel door zijn geheugentest ?
Ide detecting ?
scherm enzo gaat nu eens niet aan en de videokaart ligt het ook niet aan heb er al 3 geprobeerd... maar die piep doet ie niet dus syteem slaat niet aan ofzow...
Maar je ventilatoren gaan wel aan? Dus ik bedoel van je voeding en van je proc? Als dat zo is, dan zit er toch iets niet goed vast, of je reset knop zit vast.
vento's gaan aan ja.. resetknop??! hoe doe ik dat los dan??

want je hebt ook van die vage plugjes zoals hdd led enzo.. van die priegeldingetjes op je mobo

• eX0duS
Ik bedoel of dat je reset knop letterlijk vast hangt... Je weet wel, dat knopje hangt vast... Heb ik ook eens gehad, toen had ik een nieuwe pc gekocht, omdat ik dacht dat ie kapot was, maar een paar maanden erna kwam ik erachter dat het resetknopje gewoon vast zat... Dan gaan de ventilatoren ook aan, maar hij doet verder niks...

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 12:27 schreef het_beest het volgende:
Ik bedoel of dat je reset knop letterlijk vast hangt... Je weet wel, dat knopje hangt vast... Heb ik ook eens gehad, toen had ik een nieuwe pc gekocht, omdat ik dacht dat ie kapot was, maar een paar maanden erna kwam ik erachter dat het resetknopje gewoon vast zat... Dan gaan de ventilatoren ook aan, maar hij doet verder niks...
ik kan hem indrukken, maar hij reset dan alleen niet.. dat is ook vaag!

Verwijderd

de venilatoren doen het wel? dus ligt niet aan de niet de voeding, kan wel zijn dat je cpu of moederbord gaar is!!!

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 12:27 schreef het_beest het volgende:
De warmte zou een oorzaak kunnen zijn bij dat vastzitten, heb ik ook weleens gehad.

Wat ook wel eens wil werken, is de reset knop 3 x achter elkaar snel indrukken zodat je bios instellingen gereset worden.

Verwijderd

wapje tis allemaal nieuw spul

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

zit je koeler kabeltje in cpu1 connector ??
anders start ie idd niet op ..
en je geheugen in het goeie slot?
de verste van de cpu socket vogges mij....

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 13:01 schreef sPiNe het volgende:
zit je koeler kabeltje in cpu1 connector ??
anders start ie idd niet op ..
en je geheugen in het goeie slot?
de verste van de cpu socket vogges mij....
ja ja

Verwijderd

Geheugen eruit, schoonblazen en weer erin. Liefst een voor een om te kijken of een van de modules kapot is.

Bij mij lag het hieraan in ieder geval. De dimm paste niet goed in het slot.

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

stekker erin? :P

maar ff serieus...
wat doet ie nou pcies?
je doet um aan en hij gaat zoemen (fans) en dan gewoon zwart beeld?
of hij gaat helemaal niet aan?

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

Ja gewoon zwart beeld. Alles start op.. maar gewoon zwart beeld en geen beep.

Dus.. help me asjeblieft of ligt het aan Gistron? Of is mijn Abit mainboard gewoon kapot? Help me :'(

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 12:52 schreef JAW.Does het volgende:
wapje tis allemaal nieuw spul
nieuw spul kan ook weleens niet goed zijn, gelukkig heb je dan altijd garantie!! >:)
maar je heb gelijk, je moet er niet vauit gaan!!! Maar sluit het niet uit

Verwijderd

Het probleem is juist als ik het terugstuur naar Gistron en het blijkt daar wel te werken ik het gewoon terugkrijg en 50 euro kan dokken. KUT GISTRON DIT ZUIGT

Verwijderd

Zit de resetstekker niet verkeerd-om in het md. Dat doet tie het alleen als je de resetknop in blijkt houden.
Haal die reset aansluiting van de mb af, dan kan je het testen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 27 juli 2001 14:25 schreef Rogge het volgende:
Zit de resetstekker niet verkeerd-om in het md. Dat doet tie het alleen als je de resetknop in blijkt houden.
Haal die reset aansluiting van de mb af, dan kan je het testen.
De reset switch heeft een tweedraads aansluiting. Maakt geen zak uit als je hem omdraait.

Verwijderd

Dit hardwareprobleempje wordt veroorzaakt door je mobo of je cpu. En op hardware heb je gewoon garantie. Maak daar gebruik van. 1 dingetje: kijk voordat je het terugstuurt naar de winkel, of er niet pardon 'n cpu-pinnetje verbogen of afgebroken is.
Succes.

Verwijderd

Ja ik zou het anders ook niet weten :)

Verwijderd

Volgens mij heb ik ook zoiets gehad met een pc van kennisen. Ik had een nieuwe HD erin gezet en daarna niet mee. Alles eruit gehaalt, werkte nog steeds niet. Daarna haalde ik ook maar de flatkabels aan beide kanten los, en..hij deed het weer!
Misschien heb je d'r wat aan.

Verwijderd

Volgens mij heb ik ook zoiets gehad met een pc van kennisen. Ik had een nieuwe HD erin gezet en daarna niet meer. Alles eruit gehaalt, werkte nog steeds niet. Daarna haalde ik ook maar de flatkabels aan beide kanten los, en..hij deed het weer!
Misschien heb je d'r wat aan.

Verwijderd

oeps! dubbel post. kan ik niet delete-en??

Verwijderd

je zou effe je geheugen modules na moeten kijken of alle circuits goed zitten zo ja
kijk of de kabel van je voeding goed zit

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

Vreemd, en altijd moeilijk om er achter te komen wat het nou is.... ik ken het :'(

Ik heb ook eens een PC gehad die NIETS deed, totdat ik een floppy aansloot (op mijn MSI K7T, dus niet eens zo oud).

De enige manier om te weten wat er niet goed is veel proberen. Zorg er wel voor dat je er een beetje een systeem in hebt en zorg er voor dat ALLE onderdelen op een andere mobo wel werken.

sluit bv. ALLEEN je mobo aan op de voeding en verder geen geheugen/proc of wat dan ook er op. Sluit de speaker aan (wel testen of ie werkt natuurlijk), volgens mij moet je mobo dan piepen. gebeurt dat niet dan weet je waarschijnlijk wat het is: je mobo
Piept ie wel: kijk wat er mis is en ga onerdeel voor onderdeel verder...
suc6!

owja, van het proggie DocMem
1 Beep tone - DRAM refresh failure
2 Beep tone - DRAM Parity failure
3 Beep tone - Base 64K RAM failure
4 Beep tone - System timer error
5 Beep tone - CPU failure
6 Beep tone - Keyboard controller error
7 Beep tone - Virtual mode error
8 Beep tone - Display memory read/write error
9 Beep tone - ROM BIOS checksum error
10 Beep tone - CMOS register read/write error
11 Beep tone - Cache memory error
Continuos Beep tone - Memory or Video memory failures
hopelijk heb je er iets aan

Verwijderd

iets heel stoms, heb weleens een mobo gehad waar de clear bios jumper op clear stond, nada opstarten, check ff of die jumper goed staat

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:01

wij

Bios ff wissen met jumper
Pagina: 1