Tweakers.net werkt niet op Kiwi browser

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordawesome
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 21:44
Sinds ongeveer een week opent Tweakers.net niet meer goed op Kiwi browser op Android. Het lijkt erop dat hij hangt op de cookies popup. Het scherm is namelijk onscherp, zie ook hieronder voor een screenshot.

Ik heb geprobeerd 'annoying ads' en gewone ads toe te laten in Kiwi alsook mijn Blokada vpn uit te zetten. Daarnaast heb ik ook alle data van Kiwi browser verwijderd, en hem opnieuw geïnstalleerd. Ik kom er nog niet door.

Iemand een idee?

https://imgur.com/a/EPcSU6i

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZnHt38U.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door lordawesome op 19-05-2019 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

En als je direct naar https://tweakers.net/my.tnet/login/ gaat en daar inlogt?

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordawesome
  • Laatst online: 24-06 21:44
Hmm apart, dat werkte! De inlogpagina werkt wel maar vanaf de inlogpagina naar de hoofdpagina niet.

Na inloggen werkt de hoofdpagina wel.

Na uitloggen werkt de hoofdpagina gek genoeg nig steeds. Zelfs na het verwijderen van mijn cookies en cache.

Heel gek allemaal. Maar goed het werkt weer. Bedankt voor de tip!

[ Voor 3% gewijzigd door lordawesome op 20-05-2019 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De inlogpagina heeft geen cookiemuur. Eenmaal ingelogt weten we dat je de cookiemuur al eens hebt geaccepteerd en krijg je deze niet meer te zien :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:58:
De inlogpagina heeft geen cookiemuur. Eenmaal ingelogt weten we dat je de cookiemuur al eens hebt geaccepteerd en krijg je deze niet meer te zien :)
Maar dat weten we niet meer als ie z'n cookies heeft verwijderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donphan
  • Laatst online: 06-09 15:10
Helemaal top!
Liep hier al even tegenaan. Nu opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donphan
  • Laatst online: 06-09 15:10
Helemaal top!
Liep hier al even tegenaan. Nu opgelost. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Net hetzelfde probleem op Firefox.
Lijkt me toch niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

XVI schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:08:
Net hetzelfde probleem op Firefox.
Lijkt me toch niet de bedoeling.
Misschien een bepaalde extensie die dat zou kunnen veroorzaken?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenzic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-08-2024
Hier ook de laatste paar dagen geen tweakers meer in firefox.
https://i.imgur.com/VXryi7B.png

met deze add ons:
https://i.imgur.com/6rZr2Fa.png
https://i.imgur.com/k66itvJ.png
https://i.imgur.com/eqqqdxm.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@frenzic check even of een van die extensies misschien de boosdoener is. Als ik het lijstje zo zie dan gok ik op de 'I don't care about cookies'. Het is natuurlijk niet onze fout als een extensie de inhoud van onze cookieconsentpagina verbergt...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorsteachteren
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-01-2024
Hier hetzelfde. Opeens geen tweakers meer in Firefox of Opera. (Beide vzv I don't care about cookies addon).
Tja, kiezen tussen duizend keer per dag op OK drukken, of alleen geen tweakers, dan toch helaas het laatste. ;w

(Edit: Volgens de ontwikkelaar ligt het wel degelijk aan tweakers: quote- "Yeah, I see it's reported to me, they have changed something on the website... It will be fixed in the next version. You may also let them to check which cookies you allow them to install and stop bothering you: https://www.i-dont-care-a...lling-permission-header/") -unquote

[ Voor 46% gewijzigd door voorsteachteren op 05-07-2019 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

I don't care about cookies, inschakelen om werkende website te gebruiken. Cookiewall was toch niet meer toegestaan ? @crisp

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 06-07-2019 09:37 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:52:
I don't care about cookies, inschakelen om werkende website te gebruiken. Cookiebwall was toch niet meer toegestaan ?
Klopt, een cookiewall is niet toegestaan volgens het AVG.

Zie ook dit nieuwsbericht op tweakers :+
nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens: cookiemuur op websites mag niet
Mag ik als organisatie een cookiewall gebruiken?
Nee, dat mag niet. Op grond van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is een cookiewall (cookiemuur) niet toegestaan. Dat komt omdat u met een cookiewall géén geldige toestemming kunt krijgen van uw bezoekers of gebruikers voor het plaatsen van tracking cookies.

Toestemming voor tracking cookies
U moet toestemming vragen om tracking cookies te plaatsen. Dit geldt als u een website heeft, maar ook bij apps of andere diensten. Met tracking cookies kunt u het (internet)gedrag van mensen door de tijd heen volgen. Vaak zijn dit advertentiecookies.

Cookiewall
Een cookiewall houdt in dat mensen die een website willen bezoeken of app willen gebruiken, de vraag krijgen om cookies te accepteren voordat zij toegang krijgen tot de website. Geven zij geen toestemming, dan krijgen zij geen toegang.

Let op: het verbod op cookiewalls ziet niet alleen op het plaatsen van cookies. Niet alleen cookies vallen onder deze beschrijving, maar ook daarmee vergelijkbare technieken waarvoor eveneens toestemming gevraagd moet worden. Dit zijn technieken zoals Javascripts, Flash cookies, HTML5-local storage en/of web beacons.

Geldige toestemming
De AVG stelt strenge eisen aan geldige toestemming. Een belangrijke eis is dat mensen vrij moeten zijn om toestemming te geven. En dus ook om toestemming te weigeren. De AVG ziet toestemming niet als ‘vrij’ als iemand geen echte of vrije keuze heeft. Of als diegene toestemming niet kan weigeren zonder nadelige gevolgen.

Bij een cookiewall hebben websitebezoekers geen echte of vrije keuze. Weliswaar kunnen ze tracking cookies weigeren, maar dat kan niet zonder nadelige gevolgen. Want tracking cookies weigeren, betekent dat ze geen toegang krijgen tot de website. Daarom zijn cookiewalls onder de AVG verboden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hackus schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:52:
I don't care about cookies, inschakelen om werkende website te gebruiken. Cookiewall was toch niet meer toegestaan ? @crisp
De mening van de AP is niet meer dan dat zolang dat juridisch niet bevestigt is. Wij voeren vooralsnog gewoon het beleid van de Persgroep uit in deze...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

voorsteachteren schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:48:
(Edit: Volgens de ontwikkelaar ligt het wel degelijk aan tweakers: quote- "Yeah, I see it's reported to me, they have changed something on the website... It will be fixed in the next version. You may also let them to check which cookies you allow them to install and stop bothering you: https://www.i-dont-care-a...lling-permission-header/") -unquote
Ik ben benieuwd wat we dan aangepast zouden hebben, want ik ben me iig niet ergens van bewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ACM schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 13:21:
[...]

Ik ben benieuwd wat we dan aangepast zouden hebben, want ik ben me iig niet ergens van bewust.
De classname van de submitbutton zal waarschijnlijk aangepast zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:03:
De classname van de submitbutton zal waarschijnlijk aangepast zijn.
Pasgeleden inderdaad, maar niet op 19 mei al.

De nieuwe meldingen sinds vorige week zouden daar inderdaad wel door kunnen komen. Als dat inderdaad met een css-selector werkt, hadden ze beter gewoon de button kunnen selecteren, ipv z'n classname :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

voorsteachteren schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:48:
Hier hetzelfde. Opeens geen tweakers meer in Firefox of Opera. (Beide vzv I don't care about cookies addon).
Tja, kiezen tussen duizend keer per dag op OK drukken, of alleen geen tweakers, dan toch helaas het laatste. ;w

Net ontdekt dat het bij mij ook komt door i-dont-care-about-cookies. Even tweakers whitelisten of ingelogd blijven (dus de cookies niet vernietigen, al dan niet met een andere addon) en het is opgelost.

De addon informeert websites sinds kort over de cookie-voorkeuren van de client.
Hopelijk wordt dit een standaard en zijn we straks af van cookie-muren en kapotte websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

XVI schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:55:
De addon informeert websites sinds kort over de cookie-voorkeuren van de client.
Hopelijk wordt dit een standaard en zijn we straks af van cookie-muren en kapotte websites.
Het lastige is dat die cookie-voorkeuren niet per se passen bij de mogelijkheden van de specifieke website. Bovendien vereisen de diverse wetten (iig telecom en avg) hieromtrent dat je goed geinformeerd een keuze kunt maken.
E.o.a. header meesturen waarmee je aangeeft impliciet akkoord te gaan met wat een website dan ook maar vindt passen bij die header is dat natuurlijk niet. En het is dus maar de vraag of je dan aan de eisen uit die wetgeving voldoet.

Al met al zal het nog best lastig worden om aan die eisen te voldoen en van de dramatische gebruiksvriendelijkheid van zowel de cookiewall als de 'cookiebar' af te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58

InFamous

excommunicado

crisp schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 09:45:
[...]

De mening van de AP is niet meer dan dat zolang dat juridisch niet bevestigt is. Wij voeren vooralsnog gewoon het beleid van de Persgroep uit in deze...
Als ik naar https://www.persgroep.nl/ krijg ik toch echt geen cookie wall. Daar krijg ik, zoals het hoort, de optie om zelf mijn cookies in te stellen en ook de optie om te kiezen voor alleen de noodzakelijke cookies.

Het beleid van de Persgroep wijkt dan juist af van het beleid bij Tweakers.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

InFamous schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:10:
[...]

Als ik naar https://www.persgroep.nl/ krijg ik toch echt geen cookie wall. Daar krijg ik, zoals het hoort, de optie om zelf mijn cookies in te stellen en ook de optie om te kiezen voor alleen de noodzakelijke cookies.

Ik denk dat die site niet examplarisch is voor het beleid van de Persgroep ten aanzien van de commerciële websites. Je kan beter vergelijken met ad.nl of vk.nl.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

InFamous schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:10:
[...]

Heb je ook gekeken op de wat meer representatieve persgroep-sites? Zoals volkskrant.nl, ad.nl en nationalevacaturebank.nl? Zie de merken-lijst op persgroep.nl voor nog meer inspiratie.

Die site is domweg veel simpeler op dit vlak; ze plaatsen onder andere geen advertenties en men heeft daar zeer waarschijnlijk ook minder behoefte aan analytics.
Pagina: 1