Gezocht: 12V Wifi repeater

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersron
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 11:40
Hi allemaal,

Mijn vraag
Ik zou graag een 12V wifi versterker welke 1 SSID onthoudt en zodra de versterker ingeschakeld wordt , deze het wifi signaal gaat versterken. (evt een ander SSID) Heeft iemand hier ervaring mee?

Waarom wil ik dit:
Onlangs heb ik een Deeper pro+ aangeschaft, link hieronder. Deze deeper scant de grond onder het water met een sonar. Op deze deeper zit een hele kleine wifi antenne welke een SSID uitzend. Mijn telefoon / ipad of laptop moet ik dan verbinden met de wifi van de deeper zodat ik deze direct kan uitlezen.

De deeper heeft helaas maar een maximaal bereik van 100M, uit ervaring is het niet snel meer dan 50M. Omdat ik deze deeper op een voerboot heb gemonteerd voor het karper vissen, zou het fijn zijn als deze gemakkelijk de 100 /150 meter haalt. (op open water.)

Ik heb zelf al een aantal artikelen op internet gelezen, echter maken ze daar allemaal iets in de deeper. Ze solderen een externe antenne op de deeper bijvoorbeeld. Maar de Deeper moet water dicht blijven, het is een bolletje zoals je kunt zien bij de onderstaande link. Omdat deze waterdicht moet blijven, zou het fijn zijn als er iets op de markt is wat een Wifi signaal op pakt en netjes 150M op open water versterkt.

Ik hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen!

Link naar de deeper:
https://deepersonar.com/n...eper-smart-sonar-pro-plus

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

tweakersron schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:44:
Omdat ik deze deeper op een voerboot heb gemonteerd voor het karper vissen, zou het fijn zijn als deze gemakkelijk de 100 /150 meter haalt. (op open water.)
Als je op open water (met line of sight) het niet haalt, gaat die versterker ook niets opleveren maar lijkt me er iets anders mis.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersron
JackBol schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:47:
[...]

Als je op open water (met line of sight) het niet haalt, gaat die versterker ook niets opleveren maar lijkt me er iets anders mis.
Hi jack,

Dank voor je bericht.
Antenne in de deeper zelf is niet meer dan 1cm hoog en kan zomaar ooit eens onder het water niveau zitten. Daarom dacht ik zelf ook aan een externe versterker welke ik boven op de boot kan monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even voor de duidelijkheid - en hier ook relevant - een versterker, in de zin van iets wat passief op layer 1 signalen opvangt en versterkt doorstuurt, bestaat niet en kan ook niet bestaan als je stilstaat bij het belang van timing op milliseconde-niveau voor WiFi. Alle dingen die "versterker" genoemd worden in de volksmond zijn repeaters. Ze vangen de gegevens op en zenden ze opnieuw uit - vandaar repeaters.

Waarom relevant? Omdat het een digitaal proces is. De signaalsterkte die je hebt tussen repeater en client (je laptop/smartphone) is volledig onafhankelijk van de signaalsterkte van je AP. Zakt die laatste dermate ver in dat er überhaupt geen verbinding gemaakt kan worden dat valt het natuurlijk weg, maar je hoeft dus met plaatsing van de repeater geen zorgen boven dat het verbinding houdt te maken.

Nu, je wilt ongeveer 100/150m halen over open water. Dat is prima te doen met vrijwel ieder WiFi-device dat je hoog kunt plaatsen.

Als ik zo je situatie hoor, wil je een repeater op enige hoogte aan een boom hangen op een zo centraal mogelijke plek rond/op het water. Die zou nooit meer dan 50/75m van je AP hoeven te zijn, dus blijft de verbinding in stand, en je client kan dan op een willekeurige andere plek prima met de repeater verbinden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@tweakersron ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Zou je verder nog even willen toevoegen wat je budget is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersron
Hi Allemaal,

@rens-br Dank voor je update!

@dion_b ik schat dat je me niet helemaal begrijp, excuses wellicht heb ik het niet volledig uitgelegd.

Het volgende is het geval:
Ik heb een Deeper Pro+, een sonar voor het vissen. Deze sonar heeft een wifi chip zodat je je telefoon via wifi kunt verbinden met de Deeper. Zodra je verbonden bent met het SSID van de deeper, kun je door een app op je telefoon live de sonar uitlezen.

Ook heb ik een voerboot, klein afstand bestuurbaar bootje. Hier heb ik mijn deeper op bevestigd. Ik sta zelf op de kant en ga varen met mijn boot. Mijn telefoon is dus ook op de kant om live de sonar uit te lezen.

De Wifi van de deeper is echter heel slecht, is maar een kleine chip en een klein antennetje. Om het bereik dus te vergroten dacht ik zelf aan een wifi repeater welke het signaal van de deeper op pakt en door een externe antenne die ik boven op mijn boot bevestig weer uitstuurt. Dit zodat ik verder bereik heb tussen mijn boot en mijn telefoon.

hebben jullie dan dus ook ervaring met een 12V wifi repeater welke eigenlijk 1 ssid kan versterken met een externe antenne, en dan ook nog eens zijn SSID welke versterkt moet worden kan onthouden. Dit zodat als ik mijn boot aanzet en direct het wifi signaal van de deeper oppikt en direct versterkt.

Als visser ben je natuurlijk nooit vast op 1 plek, vandaar ook geen mogelijkheid om een straal verbinding op te zetten etc.

Budget valt nog over te na te denken, ik zie graag oplossingen geldt komt later :D

Bedankt in ieder geval alvast allemaal!

Aanpassing 16:36:
Zou dit nuttig zijn? Als ik deze aansluit op mijn laptop?
https://www.wifishop.nl/a...-wifi-ontvanger/pid=58656

Oftewel niet het signaal van de deeper versterken maar het bereik van mijn laptop vergroten?

[ Voor 7% gewijzigd door tweakersron op 20-05-2019 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:06
Maar nu heb je het op het einde weer over je laptop. Als dat ook goed is kan je eens kijken naar een goede antenne voor je laptop (bijvoorbeeld power wifi) http://www.powerwifi.nl/n...-boot-caravan-camper.html zou eventueel ook iets kunnen zijn voor je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

tweakersron schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:38:
Oftewel niet het signaal van de deeper versterken maar het bereik van mijn laptop vergroten?
Als het signaal van die Deeper niet ver genoeg komt, dan kun je proberen te ontvangen dat je wilt op de kant, maar dat gaat dan niets uithalen.

Kun je niet een wat lompere antenne op die Deeper zetten? Dan kun je het bereik vergroten, als de beperking ligt bij een te kleine antenne. Ik ken de apparaten verder niet, dus geen idee of dat zo gaat werken. Een repeater die het signaal sterker weg kan zenden dan die Deeper kan ook helpen. 12V is niet zo lastig, zoek een apparaat dat je niet direct in het stopcontact duwt, maar een losse stroomadapter heeft. Dan heb je heel vaak 12V voeding nodig. Bijv: https://www.wifishop.nl/e...pot-extender-v4/pid=49569 (maar kan vast goedkoper als je wat verder zoekt, dit was de eerste hit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Mis ik dan iets heel triviaals ofzo? Volgens mij is het idee van de TS helemaal zo gek nog niet namelijk. Hij heeft een AP in het water dobberen aan zijn bootje en zijn client bevindt zich op de wal.

Een degelijke repeater die op 1 meter van het crappy AP op het bootje zit zou de kwaliteit van de verbinding tussen crappy AP en client een aanzienlijke boost moeten kunnen geven. Dat op voorwaarde dat zijn client natuurlijk niet net zo crappy is qua wifi als zijn AP (de sonar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersron
Ik heb wat filmpjes gezien met drone tests met de Xiaomi Wifi Repeater 2. Klein ding op usb, verdubbelt het bereik in de test met de drone. Woensdag binnen even afwachten en dan eens testen.

Drone was een tello, komt eigenlijk op het zelfde neer. Wifi is gewoon kut 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPG908
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 09:01

BPG908

Ik ben bijna jarig !

Ben benieuwd of je er hier een oplossing voor hebt gevonden! :)
Pagina: 1