Audi A6 C6 gasveer upgrade voor kofferbak

Pagina: 1
Acties:

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-11 22:04
Heeft iemand hier een idee hoe je de kofferbak van je auto automatisch kan laten openen als je het unlockt vanaf je sleutel? Ik bedoel dan om de kofferbak auomatisch te openen als deze van het slot wordt gehaald.

Ik had vroeger een video gezien waar ze dit met een veer doen dat ervoor zorgt dat de kofferbak gasveren helpt met kracht te zetten. Zodat de kofferbak zonder moeite open kan.

Weet iemand nog zo'n upgrade setje? Betreft een Audi A6 C6 Sedan.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Er is een verschil tussen ontgrendelen en openen.

Sterkere gasveren kunnen er misschien wel voor zorgen dat de klep vanzelf open zwaait als je hem opent, maar om je wens te kunnen bewerkstelligen zul je dus ook een mechaniekje in moeten bouwen om de haak waarmee hij vast zit te openen.
Vervolgens moet je dat dan weer aansluiten op de centrale vergrendeling.

Overigens lijkt mij het hoogst onpraktisch om dat te doen als de auto van slot gaat, loop je naar je auto in een parkeergarage: kofferbak wijd open. Even op de koffie bij familie? Je loopt naar je auto en je kofferbak gaat open.

Dan zou ik het met een apart afstandsbedieninkje doen of een kopen die compatibel is met een extra knop ofzo.

Als je hem overigens ook weer automatisch wil laten sluiten zul je ook nog een trekmechanisme in moeten bouwen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Was een optie, dus met geluk bestelbaar via de dealer. Of je had een Pro Line moeten zoeken, die heeft het standaard :+

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:50
@Wintervacht Bij de meeste auto's gaat de kofferbak met een aparte knop, dus dan zou je aan sterkere gasveer genoeg hebben.

Roomba E5 te koop

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 19:45

InFamous

excommunicado

@TheBrut3 vast wel te bestellen, maar is een totaal scharnier met elektromotor.

Formerly known as Ragdoll

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
InFamous schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:09:
@TheBrut3 vast wel te bestellen, maar is een totaal scharnier met elektromotor.
Er zijn 2 versies. De simpele, welke automatisch de achterklep open drukt als je die unlocked. En de uitgebreide met een motortje enzo welke ook nog de achterbak dicht kan trekken. De simpele is volgens mij niet te duur en dat is volgens mij wat de TS wil.

• InFamous

InFamous

excommunicado

@TheBrut3 die trekt de klep niet open, die trekt de klep alleen uit het slot. Die had ik op mijn vorige A4 ook. Mijn huidige heeft de elektrische achterklep en die gaat wel volledig open en dicht.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik vrmoed dat @Rainesh daar wel wat over kan roepen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:33
Eh wacht...sedan? Dan moet ie al automatisch volledig opengaan als je je sleutelknopje ingedrukt houdt (middelste knopje). Dat doen alle sedans zover ik weet. Mijn a4 deed het en de a3 nu ook. Alleen de avant 's doen dat niet.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rainesh schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:59:
Eh wacht...sedan? Dan moet ie al automatisch volledig opengaan als je je sleutelknopje ingedrukt houdt (middelste knopje).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yRkAsbxumLSxCSrNZEDYSeJC/medium.jpg
Sleutel van mijn C7. Middelste knop, achterbak open. Wel handmatig weer dichtgooien hier.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
sig69 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:03:
@Wintervacht Bij de meeste auto's gaat de kofferbak met een aparte knop, dus dan zou je aan sterkere gasveer genoeg hebben.
Dat is bijna altijd een knop om de kofferbak apart te openen (en de rest op slot te laten). Bij het openen van de hele auto gaat ook de kofferbak van het slot.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:50
schakenraadjuh schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:10:
[...]

Dat is bijna altijd een knop om de kofferbak apart te openen (en de rest op slot te laten). Bij het openen van de hele auto gaat ook de kofferbak van het slot.
Bij mijn auto (en vele andere die ik heb meegekregen) is de kofferbak dan niet van het slot maar met de hand uit het slot te trekken. Met het knopje van de kofferbak is ie echt uit het slot en kan je'm dus met het 0 weerstand openen.

Roomba E5 te koop

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
sig69 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:16:
[...]

Bij mijn auto (en vele andere die ik heb meegekregen) is de kofferbak dan niet van het slot maar met de hand uit het slot te trekken. Met het knopje van de kofferbak is ie echt uit het slot en kan je'm dus met het 0 weerstand openen.
Peugeotje 206, VW golf, Hyundai i10 en Nissan Quashquai in elk geval niet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

schakenraadjuh schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:30:
[...]

Peugeotje 206, VW golf, Hyundai i10 en Nissan Quashquai in elk geval niet.
Dat zijn dan ook geen Audi's C6 sedan... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Rainesh precies wat ik zei dus, TS heeft het over gasveren. Alleen de avant hebben gasveren AFAIK.

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 12:52
Ik heb een Audi A6 C6 sedan gehad (van net voor de facelift in 2008), en die had standaard een automatische kofferklep.

Nog even opgezocht, en het was blijkbaar een optie:
Koffer: Klep met elektrische bediening
Kofferklep met elektrische opening (10-15cm)
Alleen voor Berline! € 48,40

Duur was het niet dus. En ik heb ook geen idee waarom er "elektrische opening" in de omschrijving staat, want bij mijn weten was het gewoon een metalen veer (en niet een stevigere gasveer zoals sommigen suggereren).

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-11 09:20
Omdat de mechanisme om het te ontgrendelen en vrij te laten lopen voor de gasveren om het te drukken wel elektrisch is haha.. Nee weet ook niet waarom het elektrisch genoemd is. Als iemand tegen mij elektrisch kofferklep noemt dan denk ik dat ie echt met een motortje open en dicht gaat.

Life is too short to drive boring cars

Pagina: 1