Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[W10] Firefox start dubbel op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:28

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik draai de meest recente versie van zowel Firefox alsook Windows 10. In de startup folder heb ik 1 snelkoppeling van Firefox geplaatst zodat deze tezamen met andere programma's automatisch opstart wanneer ik mijn PC aanzet. Dat werkt voor al die programma's prima, behalve Firefox. Telkens worden er twee sessies geopend (1 met mijn laatst gesloten tabs, zoals het hoort, en 1 leeg venster).

Ik kan weinig vinden dat hier op lijkt, want voor mensen met een soortgelijk probleem is dit vaak niet het enige (dan crasht bv. Firefox na sluiten van 1 van de sessies). Heeft iemand een tip?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Beste antwoord (via LankHoar op 21-05-2019 18:52)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kijk eens onder je "Home" en onder je "General" settings in FF?

Even spelen met je restore session / "Firefox Home" opties

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400

MAX3400

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb je Firefox wel afgesloten voor je de PC uitzette? De laatste builds van Windows 10 openen zelf programma's die nog actief waren bij afsluiten weer als het systeem start.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Kaalus schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:30:
Heb je Firefox wel afgesloten voor je de PC uitzette? De laatste builds van Windows 10 openen zelf programma's die nog actief waren bij afsluiten weer als het systeem start.
Meestal wel, soms niet. Of ik dat al dan niet doe, ik krijg altijd 2 sessies te zien (voor andere programma's overigens niet).
MAX3400 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:27:

Onder Home heb ik T.net gebookmarkt :) ik zie verder niets raars bij settings e.d. En hoe bedoel je spelen met restore session?

• MAX3400

MAX3400

LankHoar schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:32:
[...]

Onder Home heb ik T.net gebookmarkt :) ik zie verder niets raars bij settings e.d. En hoe bedoel je spelen met restore session?
Ik dacht (nadruk); als je onder "General" "Restore Previous Session" hebt staan en onder "Home" "Blank Page", dat ie daar een extra venster van maakt.

Vandaar dat ik aangaf; speel er even mee. Wat staat waar aan / wat kan je eventueel uitzetten / omwisselen?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:34:
[...]

Ik dacht (nadruk); als je onder "General" "Restore Previous Session" hebt staan en onder "Home" "Blank Page", dat ie daar een extra venster van maakt.

Vandaar dat ik aangaf; speel er even mee. Wat staat waar aan / wat kan je eventueel uitzetten / omwisselen?
Ik heb daar "Home Page (Default)" staan. Dat aanpassen naar "Blank Page" hielp niet; ik blijf een nieuw venster met mijn homepage geserveerd krijgen, naast een venster met mijn vorige sessie.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Heb er nog een paar keer "mee gespeeld" en vooralsnog lijkt het probleem opgelost. De wonderen van computers :)

Pagina: 1