Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:28
Wat ga je met je laptop doen?
Het betere kantoorwerk; administratie, typen, office, browsen, etc. Geen zware taken dus.

Wat is je budget?
Ergens rond de 1000 euro zou een mooi bedrag moeten zijn, maar is flexibel. Ik heb geen zin om extra te betalen voor functies/snelheid die ik niet gebruik.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat veel meegesleept worden, in rugzak/tas gesmeten worden en moet dus tegen een stootje kunnen.

Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe werk-laptop. Belangrijk is robuustheid/stevigheid, een goed toetsenbord (met numpad), veiligheidsfuncties (vingerafdruksensor en versleuteling gegevens), en als het kan een redelijke accuduur (ondanks dat er eigenlijk altijd een stopcontact aanwezig is). De reputatie van de bouwkwaliteit van Thinkpads is goed, maar er zijn meerdere series: oa. de E, L, T serie waarbij de eerste tegen schijnt te vallen (review van tweakers).

Tenzij ik andere merken over het hoofd zie blijven er dus de L en T serie over. Ik zou ze graag in het echt willen vergelijken, maar helaas hebben de grotere electronica zaken alleen de meer op consumenten gerichte laptops in het assortiment. Ik heb geen vergelijkende reviews kunnen vinden online, dus ik hoop dat er hier iemand is met ervaring met beide types. En die me kan verder helpen om te bepalen of de stap naar de T-serie het extra geld waard is.

TL;DR: is een Thinkpad T580/T570 de meerprijs waard ten opzichte van een L580? Zie ik nog andere stevige zakelijk laptops over het hoofd?

[ Voor 0% gewijzigd door Timorad op 21-05-2019 20:02 . Reden: Eisen aangevuld ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimBC
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-09 09:25
De dell latitude series? De 5000 of de 7490?
De T series schijnt wel de beste bouwkwaliteit te hebben.. T590 is trouwens ook op de markt maar of dat een upgrade is..
Neem aan dat je 15,6 inch zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collega heeft een T590 maar die begint (volgens mij) snel te blazen bij wat Visual Studio.
Ik heb nu een weekje een ProBook G6 450 en die is wat stiller en 'leuker' om mee te werken.

Wel geen verlicht keyboard...waarom toch die vreemde keuzes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nekronek0
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 17:32
De A-serie heeft een T-body met een AMD processor. Deze is een stuk goedkoper dan zijn Intel tegenhanger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb deze sinds kort: Huawei MateBook X Pro (Mach-W29C)
Check bij de pricewatch bij tweakers.
Laptop is vrij degelijk. Ik ben nu op zoek naar een stevige hoes voor er omheen.
Het is een 14 inch model, dat moet je wel liggen. Voor browsen vind ik het zelf erg handig.
Ik heb ook een Thinkpad overwogen, maar je kunt ze nergens in het echt bekijken. Dat is jammer.
Bij BTO hebben ze ook stevige laptops die je zelf "in elkaar kunt zetten". Maar ook deze laptops zijn niet te bezichtigen.