Cashback afgekeurd Fujifilm nieuwe aankoop

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Heb afgelopen week een nieuwe Fujifilm lens gekocht via Coolblue en er was een cashback actie op van €150.

Nu is die afgekeurd omdat dit serienummer al eens geclaimd is, dus Coolblue heeft me een gebruikt artikel als nieuw verkocht was natuurlijk schande is. Ik had het kunnen weten want er zaten lichte vingervlekken op de lens.

Coolblue opgebeld, zoek maar contact met fabrikant contact op en Fujifilm verwijst naar Coolblue. Rest me niks anders dan hem terug te sturen aldus Coolblue.

Maar hoe zit dit, Coolblue adverteert met cashback en kan dit nu niet waarmaken. Kan ik hier dus verder mee gaan dat ze 2de kans artikelen als nieuw verkopen en zo toch mijn €150 eisen?

Iemand dit al eens meegemaakt? Waar heb ik nu recht op?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2019 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Stuur de lens terug onder WKOA en laat CB een nieuwe sturen of overleg dat zij de 150 euro regelen. Ik kan mij niet voorstellen dat CB niets wil doen in deze, wordt anders wel slechte reclama voor ze. Zit CB hier ook niet op het forum?

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 19-05-2019 12:45 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Wat ik nog wel kwalijker vind is dat er dus iemand (en dat zal er niet 1 zijn) spullen online koopt, codes verzilvert en cashback ontvang en doodleuk de artikelen terugstuurt.

Gokje, de doos was nog gewoon dicht? De eerste 'koper' zal helemaal geen interesse in de inhoud hebben gehad, serienummer is meer dan voldoende. In dat opzicht is de lens vast nog gewoon nieuw. Er is ook niets mis mee om geretourneerde artikelen op die manier door te schuiven.

Maar wat de eerste 'koper' gedaan heeft, is natuurlijk gewoon fraude. Ik begrijp niet dat Coolblue en Fujifilm niet direct aangifte doen en dit serieus oppakken, er is toch bekend wie dit geclaimd heeft?

Maar dat is allemaal niet jouw probleem. Geldt de cashback nog? Dan zou ik direct nog een lens bestellen en na ontvangst en cashback aanvraag de eerste lens terugsturen onder wet koop op afstand.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 19-05-2019 12:46 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drardollan schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:45:
Wat ik nog wel kwalijker vind is dat er dus iemand (en dat zal er niet 1 zijn) spullen online koopt, codes verzilvert en cashback ontvang en doodleuk de artikelen terugstuurt.

Gokje, de doos was nog gewoon dicht? De eerste 'koper' zal helemaal geen interesse in de inhoud hebben gehad, serienummer is meer dan voldoende. In dat opzicht is de lens vast nog gewoon nieuw. Er is ook niets mis mee om geretourneerde artikelen op die manier door te schuiven.

Maar wat de eerste 'koper' gedaan heeft, is natuurlijk gewoon fraude. Ik begrijp niet dat Coolblue en Fujifilm niet direct aangifte doen en dit serieus oppakken, er is toch bekend wie dit geclaimd heeft?

Maar dat is allemaal niet jouw probleem. Geldt de cashback nog? Dan zou ik direct nog een lens bestellen en na ontvangst en cashback aanvraag de eerste lens terugsturen onder wet koop op afstand.
Ja actie geld nog, Coolblue zegt dat dit kan voorkomen dat 2de kans artikelen als nieuw worden verkocht. Daar ben ik dus als klant dus de dupe van. Spijtiger is dat dit gewoon kan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:41:
Hallo Tweakers!

Heb afgelopen week een nieuwe Fujifilm lens gekocht via Coolblue en er was een cashback actie op van €150.

Nu is die afgekeurd omdat dit serienummer al eens geclaimd is, dus Coolblue heeft me een gebruikt artikel als nieuw verkocht was natuurlijk schande is.

Coolblue opgebeld, zoek maar contact met fabrikant contact op en Fujifilm verwijst naar Coolblue. Rest me niks anders dan hem terug te sturen aldus Coolblue.

Maar hoe zit dit, Coolblue adverteert met cashback en kan dit nu niet waarmaken. Kan ik hier dus verder mee gaan dat ze 2de kans artikelen als nieuw verkopen en zo toch mijn €150 eisen?

Iemand dit al eens meegemaakt? Waar heb ik nu recht op?
Herroepen onder bedenktijd consumentenrecht. bij CB is dat 30 dagen na ontvangst. dus eerst een nieuwe aankopen en lijkt me sterk dat die code ook al is gebruikt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:44:
Stuur de lens terug onder WKOA en laat CB een nieuwe sturen of overleg dat zij de 150 euro regelen. Ik kan mij niet voorstellen dat CB niets wil doen in deze, wordt anders wel slechte reclama voor ze. Zit CB hier ook niet op het forum?
Nee, kon voorkomen. Terug sturen was enige optie volgens hun. Ze verwijzen naar lens fabrikant. Tot zover hun “goede” service. Zoek het je maar uit klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:48:
[...]

Herroepen onder bedenktijd consumentenrecht. bij CB is dat 30 dagen na ontvangst. dus eerst een nieuwe aankopen en lijkt me sterk dat die code ook al is gebruikt.
Hun verkopen mij een gebruikt artikel, zaten trouwens ook vingervlekken op de lens. Helemaal vergeten in TS te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:48:
[...]

Hun verkopen mij een gebruikt artikel, zaten trouwens ook vingervlekken op de lens. Helemaal vergeten in TS te zetten.
Lezen. 'code van volgende lens'

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

[...]

Je hebt volgens de Nederlandse wet recht op een deugdelijk product, en niet expliciet een nieuw product.

Maaruhm, weet je zeker dat je geen 2e kansje hebt gekocht? Coolblue splitst deze juist erg mooi af op hun website, en je zou niet de eerste zijn welke per ongeluk een 2e kansje heeft aangeklikt i.p.v. nieuw.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:50:
[...]

Je hebt volgens de Nederlandse wet recht op een deugdelijk product, en niet expliciet een nieuw product.

Maaruhm, weet je zeker dat je geen 2e kansje hebt gekocht? Coolblue splitst deze juist erg mooi af op hun website, en je zou niet de eerste zijn welke per ongeluk een 2e kansje heeft aangeklikt i.p.v. nieuw.
Nee, helemaal nieuw gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:14

DataGhost

iPL dev

[...]

Zoals je het nu stelt klinkt het alsof je hem helemaal niet hoeft, wat is dan je probleem met WKOA'en? En zij kunnen er niet zoveel aan doen dat een klant fraudeert. Ze lossen het nu op door je de lens terug te laten sturen en je aankoopbedrag terug, dan kan je zelf kiezen of je nogmaals bij Coolblue je geluk wilt beproeven of dat je de lens elders gaat halen. De cashback, ook al adverteren ze ermee, is in principe iets tussen jou en Fujifilm, niet tussen jou en Coolblue, dus daar kunnen ze ook niet veel in betekenen.

[ Voor 37% gewijzigd door DataGhost op 19-05-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:51:
Zoals je het nu stelt klinkt het alsof je hem helemaal niet hoeft, wat is dan het probleem met WKOA'en? En zij kunnen er niet zoveel aan doen dat een klant fraudeert. Ze lossen het nu op door je de lens terug te laten sturen en je aankoopbedrag terug, dan kan je zelf kiezen of je nogmaals bij CB je geluk wilt beproeven of dat je de lens elders gaat halen.
Met cashback vond ik het een mooie prijs, nu niet meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:05
Drardollan schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:45:

Eens, maar als de code gewoon op de verpakking staat (daar lijkt het op?) dan zou het ook een magazijnmedewerker kunnen zijn geweest.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij zijn 2e kans producten bij CB niets anders dan producten die onmogelijk meer als nieuw verkocht kunnen worden, dus met kapotgescheurde verpakking, lichtbeschadigd of incompleet.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wodkabuikje schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:52:
[...]

Eens, maar als de code gewoon op de verpakking staat (daar lijkt het op?) dan zou het ook een magazijnmedewerker kunnen zijn geweest.
Zou best kunnen. Niet over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:51:
[...]

Met cashback vond ik het een mooie prijs, nu niet meer ;)
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:47:
[...]

Ja actie geld nog, Coolblue zegt dat dit kan voorkomen dat 2de kans artikelen als nieuw worden verkocht. Daar ben ik dus als klant dus de dupe van. Spijtiger is dat dit gewoon kan inderdaad.
Je zegt zelf dat de actie nog geldt? Dan is de prijs toch gewoon hetzelfde straks?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Als het een magazijnmedewerker was geweest dan zouden er geen vingerafdrukken op de lens zitten.

Ik begrijp het probleem niet. Ja, het is vervelend en niet netjes dat iemand anders de cashback heeft geclaimd en vervolgens het product heeft teruggestuurd en Coolblue dit product weer als nieuw verkoopt.

1. Je stuurt het product terug.
2. Geld wordt gecrediteerd.
3. Je koopt bij Coolblue of ergens anders opnieuw dezelfde lens.
4. Je dient opnieuw een cashback claim in bij de fabrikant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drardollan schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:53:
[...]

[...]

Je zegt zelf dat de actie nog geldt? Dan is de prijs toch gewoon hetzelfde straks?
En dan weer hetzelfde gebeuren? Wie zegt me niet dat dit al meerdere malen is gebeurd bij Coolblue?
Feit is dat ik een nieuw product bestel en een lens krijg wat al is gebruikt waarmee ik geen cashback kan krijgen aangezien ermee gefraudeerd is :(
Ga wel bij een andere zaak bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Freshouttheoven schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:57:
Als het een magazijnmedewerker was geweest dan zouden er geen vingerafdrukken op de lens zitten.

Ik begrijp het probleem niet, ja het is vervelend en niet netjes dat iemand anders de cashback heeft geclaimd en vervolgens het product heeft teruggestuurd en Coolblue dit product weer als nieuw verkoopt.

1. Je stuurt het product terug.
2. Geld wordt gecrediteerd.
3. Je koopt bij Coolblue of ergens anders opnieuw dezelfde lens.
4. Je dient opnieuw een cashback claim in bij de fabrikant
Niet netjes? Dit is fraude ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 17:15

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje. @Verwijderd CoolBlue heeft aangegeven wat ze als oplossing kunnen bieden. Ik zou vooral even met hun afstemmen om te kijken wat wel / niet mogelijk is. Graag in het vervolg ook even rekening houden met onze edit-knop i.pv. te dubbel of zelfs tripleposten. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.