Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pet Tracker van Invoxia

Pagina: 1
Acties:

• RWW_86
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-05-2024
Begin dit jaar heeft Invoxia een Pet Tracker voorgesteld op de CES-beurs in Las Vegas. Inmiddels te koop op hun eigen webshop. Inmiddels al iemand ervaring met deze tracker?

https://tweakers.net/geek...t-via-sigfox-netwerk.html

https://www.invoxia.com/nl/pet-tracker

[ Voor 8% gewijzigd door RWW_86 op 19-05-2019 12:31 ]

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:30
Interessant, ik sluit even aan. Gisteren op zoek geweest naar onze blinde kater die kwijt was. Stond vanochtend gelukkig ineens weer in de tuin. Dit ziet er uit als een mogelijk goede oplossing voor dit soort stressmomenten.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen er aring, wel dingen van anderen gehoord over dergelijke devices, je kunt alles zien. Dus ook wanneer het standaard rondje is en jij niet thuis bent, of als je vakantie hebt dat het standaard rondje later is dan normaal. Allemaal prima, maar aangezien grijs gebied qua privacy want dieren (dus niks geregeld) ook een punt van aandacht.
Tegen de buren vertellen dat je zag dat om half twee 's nachts je hond aan sloeg bijvoorbeeld. En de buurman die vervolgens met rode oren vertelt dat dat zou kunnen omdat zijn vriendin en hij terugkwamen van stappen en het toen nog even gezellig maakten. Om maar eens een zijstraat te noemen.
Zoals ik al zei: grijs gebied qua privacy. En met data kun je meer dan je denkt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RWW_86
wodkabuikje schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:41:
Interessant, ik sluit even aan. Gisteren op zoek geweest naar onze blinde kater die kwijt was. Stond vanochtend gelukkig ineens weer in de tuin. Dit ziet er uit als een mogelijk goede oplossing voor dit soort stressmomenten.
Donderdag ochtend om half 5 (Ring Spotlight) is onze poes van 6 jaar oud vertrokken door het kattenluikje en sindsdien niet meer teruggekomen helaas. Het is een echte huiskat normaal gesproken en aangezien mijn vriendin zwanger is kan dat de nodige stress veroorzaakt hebben waardoor ze is vertrokken. Al druk aan het flyeren geweest en hopelijk zien we haar snel terug. Ze is gelukkig gechipt maar we maken ons ernstig zorgen..

Dus nu (terwijl het eigenlijk al te laat is) druk op zoek naar een tracker, mocht ze terug komen. De tracker van Tractive staat op dit moment ook hoog in het lijstje alleen de batterijduur van 2 tot 5 dagen is niet echt ideaal. Dat is juist van de Invoxia, met een batterijduur van 1 tot 3 maanden, weer een groot pluspunt.

Mooi dat jullie kater weer terecht is! d:)b

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:06

D4NG3R

kiwi

:)

Kan je dat ding ook aan veiligere halsbandjes bevestigen? Ik ben zelf niet zo happig op het type wat in alle reclamemateriaal getoond word, een kat kan zich daar letterlijk aan ophangen namelijk.

Iedereen lijkt dat type bandjes leuk te vinden (en qua hoe het er uit ziet ben ik het er ook wel mee eens), belletje er aan of naamkaartje - maar vergeten even dat de kat zich er niet uit kan wurmen wanneer deze vast zit.

[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 19-05-2019 14:13 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:57

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik had die van Tractive, maar de kat kwam zonder halsband thuis. Zat goed bevestigd maar helaas... Onvindbaar, laatste locatie was vlak voor ons huis. De connectie tussen tracker en batterij is te fragiel, ik denk dat de kat dit zelf (per ongeluk) heeft losgekregen.

Er zit ook een beveiliging in het bandje tegen vastzitten enzo, werkte goed maar daar is hij dus vermoedelijk niet losgeraakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Beekforel op 19-05-2019 14:13 ]

• RWW_86
D4NG3R schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:10:
Kan je dat ding ook aan veiligere halsbandjes bevestigen? Ik ben zelf niet zo happig op het type wat meegeleverd word, een kat kan zich daar letterlijk aan ophangen namelijk.
Volgens mij wordt er geen halsband geleverd en kun je zelf bepalen aan welke halsband je de tracker bevestigd. Correct me if i'm wrong.

Afbeeldingslocatie: https://www.thinxtra.com/wp-content/uploads/2018/10/Invoxia-Pet-Tracker-800800-495x400.jpg
Beekforel schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:11:
Ik had die van Tractive, maar de kat kwam zonder halsband thuis. Zat goed bevestigd maar helaas... Onvindbaar, laatste locatie was vlak voor ons huis. De connectie tussen tracker en batterij is te fragiel, ik denk dat de kat dit zelf (per ongeluk) heeft losgekregen.

Er zit ook een beveiliging in het bandje tegen vastzitten enzo, werkte goed maar daar is hij dus vermoedelijk niet losgeraakt.
Klopt, lees bij meerdere reviews dat de anti knel/stik beveiliging van de halsband redelijk snel los klikt zodra een kat met zijn achterpoten z'n nek wil krabben.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

RWW_86 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:18:
[...]

Volgens mij wordt er geen halsband geleverd en kun je zelf bepalen aan welke halsband je de tracker bevestigd. Correct me if i'm wrong.
Ik zocht zelf ook al even door, het gaat idd puur om de tracker - al vind ik het vrij storend dat ze in het reclamemateriaal zo'n standaard leren bandje zonder stikbeveiliging laten zien. :/

Ze verkopen een product gericht op buiten/los lopende katten/honden, maar laten in hun reclamemateriaal een bandje zien wat daar dus totaal ongeschikt voor is. :F

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 19-05-2019 14:26 ]

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:30
RWW_86 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:05:
[...]

Donderdag ochtend om half 5 (Ring Spotlight) is onze poes van 6 jaar oud vertrokken door het kattenluikje en sindsdien niet meer teruggekomen helaas. Het is een echte huiskat normaal gesproken en aangezien mijn vriendin zwanger is kan dat de nodige stress veroorzaakt hebben waardoor ze is vertrokken. Al druk aan het flyeren geweest en hopelijk zien we haar snel terug. Ze is gelukkig gechipt maar we maken ons ernstig zorgen..

Dus nu (terwijl het eigenlijk al te laat is) druk op zoek naar een tracker, mocht ze terug komen. De tracker van Tractive staat op dit moment ook hoog in het lijstje alleen de batterijduur van 2 tot 5 dagen is niet echt ideaal. Dat is juist van de Invoxia, met een batterijduur van 1 tot 3 maanden, weer een groot pluspunt.

Mooi dat jullie kater weer terecht is! d:)b
Thanks. Hoop die van jullie ook! En ja, het is dus voor ons beiden tijd om hier eens verder in te duiken. Zoals anderen al aangeven is de kans op blijven hangen etc. wel een zorgpuntje. Had gehoopt dat het product nog wat kleiner zou zijn zodat het ook minder irritatie geeft bij de kat en wat veiliger is.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 05:40
Na een escapade van 6 nachten, de zoveelste, is mijn kat Fidel sinds gisteren weer terecht. Hiertoe besloot ik ook voor een gps-tracker gegaan. Uiteindelijk kwam ik op 2 trackers terecht:

deze: https://tractive.com/nl/pd/gps-tracker-cat

En de tracker van dit topic. Ik ben voor de laatste gegaan gezien de stand-by tijd van 1 tot 3 maanden, waar de Tractive al na een dag of drie leeg is. De Tractive is mooi en degelijk uitgevoerd, maar de beperkte batterijduur vind ik super onhandig, want juist als wij een paar dagen weg zijn besluit meneer kat ook maar te vertrekken. En waar hij voorheen dicht bij huis bleef, bij verschillende adresjes, is na een gevecht met een andere kater daar zijn gebied verplaatst en vergroot, de Haagse vogelwijk in (welke kat wil dit nu niet), tot de duinen bij Duindorp aan toe.
Ik heb begrepen dat Invoxia tracker niet super nauwkeurig is, maar ik vermoed voldoende in mijn geval.

Zijn er mensen hier die inmiddels ervaring met deze unit hebben?
Als er interesse is zal ik mijn bevindingen hier zo nu en dan posten..

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:05

HugoBoss1985

Xenotech

D4NG3R schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:10:
Kan je dat ding ook aan veiligere halsbandjes bevestigen? Ik ben zelf niet zo happig op het type wat in alle reclamemateriaal getoond word, een kat kan zich daar letterlijk aan ophangen namelijk.

Iedereen lijkt dat type bandjes leuk te vinden (en qua hoe het er uit ziet ben ik het er ook wel mee eens), belletje er aan of naamkaartje - maar vergeten even dat de kat zich er niet uit kan wurmen wanneer deze vast zit.
Wat vind jij er van als mensen een belletje aan het halsbandje van hun kat hangen?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

HugoBoss1985 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:42:
[...]

Wat vind jij er van als mensen een belletje aan het halsbandje van hun kat hangen?
Prima als het om een halsband gaat waar de kat zich uit kan wurmen wanneer die vast zit. Zo'n standaard leren bandje met een belletje kan een kat zich in verhangen/verstikken.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

D4NG3R schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:45:
[...]

Prima als het om een halsband gaat waar de kat zich uit kan wurmen wanneer die vast zit. Zo'n standaard leren bandje met een belletje kan een kat zich in verhangen/verstikken.
Ik doelde meer op het belletje zelf :P
Dan heb ik altijd het idee dat een kat beperkt wordt in het jagen.
Beetje offtopic.

Ik heb 3 katten die altijd vanzelf weer thuiskomen, hoogstens blijft er eentje 2 dagen weg.
Het lijkt wel een interessant product maar dan in mijn geval alleen als ik nieuwsgierig zou zijn waar mijn katten heen gaan.
Wat zal nu het voornaamste verkoop (koop) argument van dit product zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door HugoBoss1985 op 30-06-2019 14:48 ]

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 05:40
@RWW_86 is je poes inmiddels weer terug?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

HugoBoss1985 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:46:
[...]

Ik doelde meer op het belletje zelf :P
Dan heb ik altijd het idee dat een kat beperkt wordt in het jagen.
Beetje offtopic.

Ik heb 3 katten die altijd vanzelf weer thuiskomen, hoogstens blijft er eentje 2 dagen weg.
Het lijkt wel een interessant product maar dan in mijn geval alleen als ik nieuwsgierig zou zijn waar mijn katten heen gaan.
Wat zal nu het voornaamste verkoop (koop) argument van dit product zijn?
Precies het feit dat ze er mee beperkt worden in het jagen, dat katten muizen vangen zal niemand erg vinden - maar ze vangen ook veel kleine vogeltjes.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

D4NG3R schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:54:
[...]

Precies het feit dat ze er mee beperkt worden in het jagen, dat katten muizen vangen zal niemand erg vinden - maar ze vangen ook veel kleine vogeltjes.
Mmm, goed punt... (niet aan gedacht eigenlijk) dat vind ik ook altijd "sneu".
Gelukkig is hier het aantal muizen dat gebracht wordt kleiner dan het aantal vogels (nooit eigenlijk).
Ze komen ook nog wel eens met een jong konijn of een mol aan.
Pagina: 1