Goedemorgen iedereen!
Eindelijk gelukt een huis te kopen in een redelijk gekke markt (lees: huizen verkocht voordat we konden bezichtigen), maar wel met de neus in de boter gevallen: een 2jr oud huis voorzien van al heel wat verduurzamende/smarthome zaken als HR+++ glas in kunststof kozijnen, zonnepanelen en een slimme (Honeywell) thermostaat.
Lang verhaal kort: ik wil de boel verder uitbreiden met rolluiken, smart verlichting/rookmelders/beveiliging en tenslotte multiroom audio (met Spotify), dat alles zo centraal mogelijk te besturen met een iPad/iPhone.
Ik heb uiteraard al wat huiswerk gedaan, maar het aanbod is flink en eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat is nu een gebruiksvriendelijk systeem dat zonder al teveel gedoe werkt en aan mijn wensen tegemoet komt?
Mijn ervaringen zijn beperkt tot het gebrek van Hue middels Siri en Alexa.
must-have:
- Aansturing van Hue, thermostaat en rolluiken middels automatisering (scenes).
- Beveiliging middels IP cameras (al of dan niet aangesloten op mijn Synology).
- Plug n play installatie/bediening middels iDevices.
nice-to-have:
- video deurbel (hoe zit dat trouwens met privacy wetgeving?).
- slimme rookmelders.
- Broadcast over multiroom speakers ("eten is klaar!").
- Smart assistant.
- Fatsoenlijke audio kwaliteit door het huis (met name huiskamer).
Bedankt alvast voor alle tips en een zonnige zondag!
Eindelijk gelukt een huis te kopen in een redelijk gekke markt (lees: huizen verkocht voordat we konden bezichtigen), maar wel met de neus in de boter gevallen: een 2jr oud huis voorzien van al heel wat verduurzamende/smarthome zaken als HR+++ glas in kunststof kozijnen, zonnepanelen en een slimme (Honeywell) thermostaat.
Lang verhaal kort: ik wil de boel verder uitbreiden met rolluiken, smart verlichting/rookmelders/beveiliging en tenslotte multiroom audio (met Spotify), dat alles zo centraal mogelijk te besturen met een iPad/iPhone.
Ik heb uiteraard al wat huiswerk gedaan, maar het aanbod is flink en eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat is nu een gebruiksvriendelijk systeem dat zonder al teveel gedoe werkt en aan mijn wensen tegemoet komt?
Mijn ervaringen zijn beperkt tot het gebrek van Hue middels Siri en Alexa.
must-have:
- Aansturing van Hue, thermostaat en rolluiken middels automatisering (scenes).
- Beveiliging middels IP cameras (al of dan niet aangesloten op mijn Synology).
- Plug n play installatie/bediening middels iDevices.
nice-to-have:
- video deurbel (hoe zit dat trouwens met privacy wetgeving?).
- slimme rookmelders.
- Broadcast over multiroom speakers ("eten is klaar!").
- Smart assistant.
- Fatsoenlijke audio kwaliteit door het huis (met name huiskamer).
Bedankt alvast voor alle tips en een zonnige zondag!
It took the power of Commodore 64 to put man on the moon