Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-05-2022
Mijn eerste vraag
Welk type geheugen heb ik nodig voor mijn toshiba satellite c40 c10 cloudbook? Het geheugen zit bijna vol waardoor ik haast niets meer kan opslaan. En moet dit er van binnen bijgeklikt worden? Zo moet ik eerst bekijken hoeveel geheugenslots er aanwezig zijn?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Replacedirect gevraagd, reageert niet.

Mijn tweede vraag
Hoe kan ik op Windows 8.1 checken waar mijn geheugen aan wordt besteedt? (de bestanden).

[ Voor 15% gewijzigd door Robbery op 19-05-2019 11:15 . Reden: vraag toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 08:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pricewatch: Toshiba Satellite C40-C-10K ?

Maximaal RAM: 2GB. Geleverd: 2GB.

Vaak kan je met iets als CPU-Z wel zien welke CPU, chipset en RAM ergens in zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:48
Robbery schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:11:

Mijn tweede vraag
Hoe kan ik op Windows 8.1 checken waar mijn geheugen aan wordt besteedt? (de bestanden).
CTRL + SHIFT + ESC drukken en dan bij 'Processen' kijkt. Daar staat hoeveel geheugen elk programma gebruikt.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 21:26

hellknight

Medieval Nerd

Even voor de zekerheid: gaat dit om werkgeheugen (RAM), of opslag (harddisk)?
Je hebt het over opslaan en bestanden, wat suggereert dat je hardisk bedoelt, je hebt het echter over geheugen (RAM)

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:42

DarkSide

theres no place like ::1

je hebt het over geheugen (RAM)
Maar ik vermoed dat je opslag bedoelt (SSD)????

Qua RAM kan je volgens mij niets meer doen.
Je laptop wordt geleverd met een 32GB ssd.
En heeft volgens mij de mogelijkeid voor een SD card

Koop dus een SD card zodat je daar wat bestanden op kwijt kunt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
Sorry voor de onduidelijkheid; het gaat om opslag (harddisk).

[ Voor 3% gewijzigd door Robbery op 19-05-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
MAX3400 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:23:
pricewatch: Toshiba Satellite C40-C-10K ?

Maximaal RAM: 2GB. Geleverd: 2GB.

Vaak kan je met iets als CPU-Z wel zien welke CPU, chipset en RAM ergens in zit.
Het laatste deel van je antwoord, is voor mij onduidelijk, wat bedoel je hiermee? Je bedoelt dat er een sneltoets is waarmee ik het type werkgeheugen kan bekijken? Ik moet meer opslag hebben. Het werkgeheugen is voldoende op dit moment voor de taken die ik doe. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Robbery schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:27:
Het is een eMMC SSD. Sommigen zijn losklikbaar en vervangbaar; anderen zitten gesoldeerd en daar kan je niks meer mee.

De site van Toshiba geeft geen uitsluitsel dus het staat misschien in je handleiding en anders moet de laptop echt open om zeker te weten hoe & waar alles zit.
Robbery schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:30:
[...]

Het laatste deel van je antwoord, is voor mij onduidelijk, wat bedoel je hiermee? Je bedoelt dat er een sneltoets is waarmee ik het type werkgeheugen kan bekijken? Ik moet meer opslag hebben. Het werkgeheugen is voldoende op dit moment voor de taken die ik doe. Bedankt.
Google "CPU-Z" eens. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 19-05-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
Hahn schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:24:
[...]

CTRL + SHIFT + ESC drukken en dan bij 'Processen' kijkt. Daar staat hoeveel geheugen elk programma gebruikt.
Het gaat om de bestanden. Mijn harde schijf zit zo goed als vol en wil graag inzien waar dit dan aan is besteedt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 08:18

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Robbery schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:32:
[...]

Het gaat om de bestanden. Mijn harde schijf zit zo goed als vol en wil graag inzien waar dit dan aan is besteedt.
https://www.jam-software.com/treesize_free/

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Robbery schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:32:
[...]

In je geheugen zitten ook bestanden, dus 'de bestanden' zeggen zorgde er niet voor dat het duidelijk werd dat je je harde schijf bedoelde ;)

Maar er zijn zat tooltjes om je harde-schijf-gebruik te analyseren: zoeken bij google naar 'file disk usage tool'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Bah wat modern :+

WinDirStat doet hetzelfde, met nog een iets leipere weergave waar elk bestand een blokje is en stamt uit het jaar 0, voor de echte nerds _O-

Zonder gein, treesize ziet er wel chill uit, is het sneller dan WinDirStat?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
DarkSide schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:27:
je hebt het over geheugen (RAM)
Maar ik vermoed dat je opslag bedoelt (SSD)????

Qua RAM kan je volgens mij niets meer doen.
Je laptop wordt geleverd met een 32GB ssd.
En heeft volgens mij de mogelijkeid voor een SD card

Koop dus een SD card zodat je daar wat bestanden op kwijt kunt.

Oké fijn te weten dat ik me nooit meer hoef af te vragen of ik mijn werkgeheugen kan uitbreiden, want dit lijkt niet mogelijk. Dank, gelukkig ben ik geen heavy user :)

Okay, er zit dus 32 GB in. Is er een methode om dit te dubbelchecken, zodat ik niet het verkeerde aanschaf? Ik heb een 64 bit besturingssyteem. Ik ga alvast op zoek naar een SD card.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Robbery schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:36:
[...]

Okay, er zit dus 32 GB in. Is er een methode om dit te dubbelchecken, zodat ik niet het verkeerde aanschaf? Ik heb een 64 bit besturingssyteem. Ik ga alvast op zoek naar een SD card.
Of je harde schijf 32GB is kan je zien in File Explorer, die je opent door Windows toets + E in te drukken (en dan eventueel 'Deze PC' aanklikken).

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 19-05-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

even omdraaien en (vierkant) kapje er af draaien, daar zit waarschijnlijk 2,5" SSD
of m.2 stickje categorie: Solid state drives
product: Crucial BX500

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hackus schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:40:
even omdraaien en (vierkant) kapje er af draaien, daar zit waarschijnlijk 2,5" SSD
of m.2 stickje categorie: Solid state drives
product: Crucial BX500
!= eMMC... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
Hahn schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:37:
[...]

Of je harde schijf 32GB is kan je zien in File Explorer, die je opent door Windows toets + E in te drukken (en dan eventueel 'Deze PC' aanklikken).
Bedankt. De C schijf is 21,1 GB groot en er is nog 168 MB beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
"Koop dus een SD card zodat je daar wat bestanden op kwijt kunt."

Ik heb recentelijk eentje ergens anders voor aangeschaft van 16 GB. Deze wens ik voor mijn laptop te gaan gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Robbery op 19-05-2019 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

let even op het posten. Edit je laatste post om zaken toe te voegen ipv nieuwe posts te maken

http://www.toshiba.eu/dis...yNameProductPage=laptops#

hier staan de specs zo te zien.

Je SSD is zoals vermeld eMMC en kan je dus niet vervangen door een standaar laptop SSDtje
Er zit verder een gewoon SD card slot in.

Ik weet niet welke SD kaart en formaat je gekocht hebt.
Maar er vanuit gaande dat dit geen microSD is. Moet die 16GB wel passen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Robbery schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:41:
[...]

Bedankt. De C schijf is 21,1 GB groot en er is nog 168 MB beschikbaar.
Pak de tip van @unezra er nog even bij. 21GB in gebruik klinkt voornamelijk als Windows & pagefile; die ga je niet op een SD-card kunnen parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
Heren, vriendelijk bedankt voor jullie reacties, maar ik ben niet bekend met al het jargon.

"die ga je niet op een SD-card kunnen parkeren."
Maar ik zou graag willen weten wat ik wél moet doen.

"let even op het posten. Edit je laatste post om zaken toe te voegen ipv nieuwe posts te maken"
Je bedoelt hiermee gewoon dat ik geen 2x onder elkaar een eigen reactie mag posten? Dus dat ik mijn vorige post had moeten bewerken i.p.v. een nieuwe post te maken.

"Je SSD is zoals vermeld eMMC en kan je dus niet vervangen door een standaar laptop SSDtje"
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoeld, maar het klinkt geweldig.

"Maar er vanuit gaande dat dit geen microSD is"
Helaas wel, ik heb een microSD gekocht, dus moet nu een nieuwe aanschaffen? Moet dit wel/geen SD zijn? Ik zie geen ruimte waar extra geheugen ingestoken kan worden, moet ik de onderzijde van mijn laptop losschroeven?

Edit: Heb de link naar de specs bekeken: Solid State Drive 32 GB eMMC.
- Indien er geen D schijf aanwezig is (staat er niet bij tenminste), kan ik nog 11 GB upgraden. 10 GB afgerond (er zit nu 21,1 GB op aan C schijf). Moet ik nu simpelweg een 10 GB SSD kaartje kopen?

[ Voor 13% gewijzigd door Robbery op 19-05-2019 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kijk ook even of je er niet al bent met het opschonen van je disk:
https://support.microsoft...6/windows-10-disk-cleanup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Robbery volgens mij zijn de tips: TreesizeFree & handleiding toch echt even de zaken die je moet opvolgen.

Dan weet jij exact waar alle (grote) bestanden staan. En dan kan je bekijken of & waar je een SD-card moet plaatsen en welke bestanden je kan verplaatsen.

De gemiddelde laptop heeft 7 aansluitingen aan de buitenrand; lijkt me niet lastig om deze zelf eens te inspecteren "waar" je een SD-card of USB-stick in zou moeten prikken?

@unezra Windows opschonen met 160MB vrij? Hopeloos. Kan je soms uren aan spenderen en meerdere keren booten. Een tooltje als PatchCleaner zou (initieel) sneller werken.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 19-05-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
"De gemiddelde laptop heeft 7 aansluitingen aan de buitenrand; lijkt me niet lastig om deze zelf eens te inspecteren "waar" je een SD-card of USB-stick in zou moeten prikken?" Dit is een cloudbook, net zoals Chromebook, dus het kan zijn dat deze anders opgebouwd is. Het is een laptop waarbij er vanuit gegaan wordt dat alles in de cloud wordt opgeslagen. Vandaar het beperkte aantal slots. USB is er wel.

Edit: ik zie de SD kaart zitten. Nooit herkend als zodanig. Er is 1 slot daarvoor. Dus ik moet een 32 GB SSD kaart kopen? Alle files op de huidige card backuppen neem ik aan? Zonde indien dat zo is, kan ik net zo goed een fabrieksreset doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Robbery op 19-05-2019 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Robbery schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:04:
"De gemiddelde laptop heeft 7 aansluitingen aan de buitenrand; lijkt me niet lastig om deze zelf eens te inspecteren "waar" je een SD-card of USB-stick in zou moeten prikken?"
Sorry hoor. Is dat dezelfde laptop uit mijn eerste post? Ja? Je SD-slot lijkt rechts te zitten op basis van de plaatjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FX8dr1Dg2wQHKOuPTVyTUu1bCDA=/fit-in/x800/filters:strip_icc()/i/2000643293.jpeg

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 19-05-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
Klopt! Ik was tegelijkertijd mijn post aan het editten. Thanks for the help. Ik neem even een korte pauze en lees jullie reacties daarna nog eens rustig na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

MAX3400 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:02:
@unezra Windows opschonen met 160MB vrij? Hopeloos. Kan je soms uren aan spenderen en meerdere keren booten. Een tooltje als PatchCleaner zou (initieel) sneller werken.
Het duurt ff, maar het kan wel *flink* ruimte opleveren. Zeker in advanced modus waarbij je Windows toe staat update bestanden te verwijderen.

Ja, dat kan uren duren, ik had zelfs op mijn vrij moderne Ryzen systeem d'r denk ik een half uur of meer voor nodig. Maakt het de actie wel waard, zeker met zo weinig opslagruimte.
Wintervacht schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:36:
[...]

Bah wat modern :+

WinDirStat doet hetzelfde, met nog een iets leipere weergave waar elk bestand een blokje is en stamt uit het jaar 0, voor de echte nerds _O-

Zonder gein, treesize ziet er wel chill uit, is het sneller dan WinDirStat?
Geen idee of het sneller is. :) Ik ken WinDirStat niet. Deze tool ken ik toevallig en ik vind 'm erg prettig omdat je ook heel goed kunt inzoomen op zaken. Gebruik 'm niet vaak, maar het is precies voor het inzicht dat TS nodig heeft handig.

@Robbery Los van een SD kaart, kun je er natuurlijk ook een USB disk aan hangen. Iets minder praktisch omdat dat niet *in* je netbook zit, maar relatief betaalbaar en snel. SD kaarten staan niet bekend om hun snelheid, een USB disk wel. Als je daar een SSD in duwt is het nog redelijk energie-efficiënt ook.

Maar ik zou beginnen met opschonen van je systeem, het eventueel verkleinen van je pagefile, hybernate *uitzetten* (dat eet meteen 2G van je opslag op), programma's verwijderen die je niet meer gebruikt, data verwijderen die je niet direct nodig hebt, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
unezra schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:00:
Kijk ook even of je er niet al bent met het opschonen van je disk:
https://support.microsoft...6/windows-10-disk-cleanup
Ik heb nog wel hier even naar gekeken alvorens pauze te nemen. Er is nu nog maar 89 MB vrij (ik kan 10 MB winst behalen met het opschonen van de disk). Echter, zonet was er meer dan 100+ MB vrij zoals ik had vermeld (hierboven) en ik heb in de tussentijd niets geinstalleerd, niets bijzonders gedaan. Dat vind ik ontzettend vreemd.

Ik kan om deze reden besluiten Avast te laten draaien. Malwarebytes kan niet, want die heb ik moeten verwijderen om ruimte vrij te maken en het programma is te groot om opnieuw te installeren. Ik laat hitman ook draaien, alhoewel dit volgens mij minder malware scant.

Edit: ik ben heel zuinig met het installeren van cleanup programma's want ik heb geen systeemherstel. Er treedt een foutmelding op en heb dit nooit kunnen verhelpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Robbery op 19-05-2019 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Robbery schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:18:
[...]
Ik heb nog wel hier even naar gekeken alvorens pauze te nemen. Er is nu nog maar 89 MB vrij (ik kan 10 MB winst behalen met het opschonen van de disk). Echter, zonet was er meer dan 100+ MB vrij zoals ik had vermeld (hierboven) en ik heb in de tussentijd niets geinstalleerd, niets bijzonders gedaan. Dat vind ik ontzettend vreemd.
Heb je de disk cleaner in advanced mode laten draaien, waardoor 'ie ook onder andere Windows Update bestanden en systeemherstelpunten verwijderd? Dát zet namelijk zoden aan de dijk.

En ja, bij een volgende Windows Update zul je opnieuw ruimte kwijt zijn aan Windows Update, dus iets om regelmatig te herhalen bij zo weinig storage.
Ik kan om deze reden besluiten Avast te laten draaien. Malwarebytes kan niet, want die heb ik moeten verwijderen om ruimte vrij te maken en het programma is te groot om opnieuw te installeren. Ik laat hitman ook draaien, alhoewel dit volgens mij minder malware scant.
Wat is je reden om Avast te draaien? Avast gaat je niet meer ruimte opleveren. Malwarebytes is geen AV scanner, dus ongerelateerd. Hitman ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
"@Robbery Los van een SD kaart, kun je er natuurlijk ook een USB disk aan hangen"

Ik gebruik Google Drive voor het opslaan van bestanden. Maar USB stick of Google Drive lost het probleem niet op, want ik moet sowieso nog een paar programma's kunnen installeren, zoals bijvoorbeeld Malwarebytes, waar ik nu niet de ruimte voor heb. Dus in de basis denk ik dat het verstandig is om te zorgen voor meer ruimte op mijn harde schijf, nietwaar? Ik kom later terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
"Wat is je reden om Avast te draaien? Avast gaat je niet meer ruimte opleveren. Malwarebytes is geen AV scanner, dus ongerelateerd. Hitman ook."

Terwijl ik naar disk cleanup kijkt, daalt de hoeveelheid beschikbaar geheugen. Een uur geleden had ik nog 100+ vrije MB's, zonet 90 en nu nog maar in de 80. Misschien zit er iets kwaadaardigs op wat geheugen vreet. Dat is de reden van deze scans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:19
Robbery schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:04:
"De gemiddelde laptop heeft 7 aansluitingen aan de buitenrand; lijkt me niet lastig om deze zelf eens te inspecteren "waar" je een SD-card of USB-stick in zou moeten prikken?" Dit is een cloudbook, net zoals Chromebook, dus het kan zijn dat deze anders opgebouwd is. Het is een laptop waarbij er vanuit gegaan wordt dat alles in de cloud wordt opgeslagen. Vandaar het beperkte aantal slots. USB is er wel.

Edit: ik zie de SD kaart zitten. Nooit herkend als zodanig. Er is 1 slot daarvoor. Dus ik moet een 32 GB SSD kaart kopen? Alle files op de huidige card backuppen neem ik aan? Zonde indien dat zo is, kan ik net zo goed een fabrieksreset doen.
nee: je kan niet alle bestanden op een SD kaart zetten: je windows systeem moet op je harde schijf blijven staan. het hoeft dus ook geen 32 GB sd kaart te zijn, kleiner mag ook. Maar 32 is ook prima

1) zoals al eerder vermeld: installeer treesize free

2) kijk welke directory veel plaats in neemt. Is dat de Windows directory: probeer dan windows op te schonen https://computertotaal.nl...-schijfruimte-vrij-62971/

3) heb je nog andere directoires die vele ruimte innemen, bv foto's of bestanden die je gedownload hebt: verplaats die wel naar de sd schijf, of nog beter: zorg voor een goede backup 'in the cloud'

4) deinstalleer software die je niet gebruikt

laat dan even weten wat de resultaten zijn :)

32 GB als harde schijf is overigens niet echt ideaal voor een windows installatie. Ik vermoed dat dit een terugkerend probleem zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
@unezra ra Ik heb de woorden Disk Cleanup in de search bar ingetikt.

Misschien heb ik dit niet goed aangepakt. Ik kijk er later weer naar.

[ Voor 4% gewijzigd door Robbery op 19-05-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

helloitsme schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:24:
[...]
32 GB als harde schijf is overigens niet echt ideaal voor een windows installatie. Ik vermoed dat dit een terugkerend probleem zal zijn
Dat dus.
Een netbook heeft een buitengewoon beperkt nut.

Ik snap de keuze voor een netbook zelf ook nooit zo. Het concept is leuk, maar doe mij maar een notebook met voldoende CPU power, memory en opslagruimte om als voorwaardige notebook te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
"Ik snap de keuze voor een netbook zelf ook nooit zo"
- Prijs i.c.m. uitstraling + merk. Was €250 voor een apparaat van Toshiba en heb er al een paar jaar plezier van. Alles in Drive opslaan is voor mij geen probleem, dus de keuze was voor mij redelijk eenvoudig. En ben een simpele gebruiker, heb niet veel nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Robbery op 19-05-2019 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Kan er niet gewoon een externe HDD/SSD aan? Echt vrolijk wordt je toch niet van een SDkaartje, het raakt kwijt..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

millman schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:59:
Kan er niet gewoon een externe HDD/SSD aan? Echt vrolijk wordt je toch niet van een SDkaartje, het raakt kwijt..
Kan natuurlijk maar moet je wel mee "sjouwen"
SD kaartje prop je er in en blijft, naar alle waarschijnlijkheid, er ook gewoon in.

Het is ook niet bedoeld om "vanaf te werken" maar voor wat extra opslag welke je offline kunt benaderen.
Documenten, Foto's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
Coolblue zegt - concreet en heel to the point - dat ik er een 32 GB micro SSD moet inpluggen. Nou heb ik er een micro SSD kaartje ingedaan om te testen of dat past, hij wil er niet meer uit en zie hem ook niet zitten. OMFG. Ben je mooi klaar mee. :F Ligt overigens niet aan Coolblue denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Robbery op 19-05-2019 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Robbery schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:13:
Coolblue zegt - concreet en heel to the point - dat ik er een 32 GB micro SSD moet inpluggen. Nou heb ik er een micro SSD kaartje ingedaan om te testen of dat past, hij wil er niet meer uit en zie hem ook niet zitten. OMFG.
Micro SD-kaartje bedoel je? Die past niet zonder verloopstukje in je laptop. Je hebt een verloopstukje van Micro SD naar gewone SD-kaartje nodig.

Probeer je laptop op z'n kant te houden en je Micro SD-kaartje eruit te schudden, of anders eventueel met een tandenstoker oid (laptop eerst uitzetten kan geen kwaad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbery
:F Hate my life!

[ Voor 10% gewijzigd door Robbery op 19-05-2019 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Robbery schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:13:
Coolblue zegt - concreet en heel to the point - dat ik er een 32 GB micro SSD moet inpluggen. Nou heb ik er een micro SSD kaartje ingedaan om te testen of dat past, hij wil er niet meer uit en zie hem ook niet zitten. OMFG. Ben je mooi klaar mee. :F Ligt overigens niet aan Coolblue denk ik.
Hoe kom je bij micro SD uit? Ondanks dat Coolblue dat zegt?

Eerder vermeld ik:
DarkSide schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:48:

http://www.toshiba.eu/dis...yNameProductPage=laptops#

hier staan de specs zo te zien.

Je SSD is zoals vermeld eMMC en kan je dus niet vervangen door een standaar laptop SSDtje
Er zit verder een gewoon SD card slot in .

Ik weet niet welke SD kaart en formaat je gekocht hebt.
Maar er vanuit gaande dat dit geen microSD is. Moet die 16GB wel passen.
Nu dus voorzichtig kijken met pincet oid of je hem er uitkrijgt.
En dan juiste kaartje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Titelfix geheugen->opslag.

Schopje naar CAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Robbery schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:36:
"Ik snap de keuze voor een netbook zelf ook nooit zo"
- Prijs i.c.m. uitstraling + merk. Was €250 voor een apparaat van Toshiba en heb er al een paar jaar plezier van. Alles in Drive opslaan is voor mij geen probleem, dus de keuze was voor mij redelijk eenvoudig. En ben een simpele gebruiker, heb niet veel nodig.
Niet om je de les te lezen of zo, maar z'n apparaat is echt een hele slechte keuze. Trage CPU, weinig opslag, weinig werkgeheugen, waarschijnlijk ook bedroevende bouwkwaliteit en zeer bedroevend scherm.

Voor minder dan 240 euro (200 euro om precies te zijn) kun je de volgende laptop kopen: V&A aangeboden: Dell latitude 7440 i5/ssd/8gb/windows 10 pro Ik heb er twee stuks met een i7 gekocht en 256GB SSD. Het LCD is echt niet geweldig, maar ook niet slecht. De cpu daarentegen is meer dan je nodig hebt, de opslag bedraagt 128GB, niet veel, maar prima voor jou (bedoel als je nu slechts 32GB hebt) het werkgeheugen is 8GB, dat heb je tegenwoordig echt wel nodig. De bouwkwaliteit is zoals je van een zakelijke DELL mag verwachten. Het toetsenbord typt GEWELDIG en heeft zelfs toetsenbord-verlichting. Ik zeg niet dat je zoiets moet kopen, maar wil alleen aantonen hoe veel voordeliger die DELL is.

Als ik jou was zou ik in ieder geval een tweedehands laptop kopen en die Toshiba op Tweakers of marktplaats verkopen. Met 32GB opslag blijf je werkelijk maar aanmodderen. Wat je vandaag met veel moeite hebt opgeruimd, zit na één windows-update weer vol.
Pagina: 1