Google sluit pagina's na 2 jaar random uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 20:19
Beste Tweakers,

Ik heb al lange tijd een eenvoudige wordpress blog met redelijk wat verkeer uit organische zoekresultaten. De website heeft meer dan honderd blogs en is sinds een jaar of 2 altijd goed geindexeerd en weergeven in Google.

Echter sinds de eerste week van mei (3 t/m 6 mei) sluit Google een aantal blogs uit. Sommige blogs scoorde heel hoog (top 10 zoekresultaten), sommige heel laag. Sommigen zijn uit 2017, sommigen uit 2018 en sommigen uit 2019. Er lijkt geen logica te zitten in de uitsluitingen. Ook heb ik recent geen grote wijzigingen doorgevoerd in de website of in de blogs in kwestie. Deze zijn sinds originele publicatiedatum ongewijzigd gebleven.

Echter ze worden dus van de ene op de andere dag niet meer weergeven in de zoekresultaten. Ze worden als uitgesloten gecategoriseerd in 2 categorieen;
- Gecrawld - momenteel niet geindexeerd
EN
- Pagina met omleiding

Wanneer ik een URL inspectierapport opvragen of de URL opnieuw probeer te indexeren krijg ik de volgende foutmeldingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e75ykoAksDVvEej6BjmmSEUI/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ylg25QkT70QZnvjdhcX1NSDi/full.png

Google geeft verder geen informatie en ook Googlen levert weinig zinnige info op. Mijn vraag is dus. Waarom worden willekeurige URL's/blogs van de website die qua leeftijd of eerdere indexeringsstatus niets overeen hebben in een paar opeenvolgende dagen geblokkeerd/uitgesloten. Overigens zijn er nog steeds ruim 400 pagina's die wel correct worden geindexeerd. Het lijkt dus niet iets wat over heel de site speelt, ook heb ik geen bijzondere instellingen veranderd.

Graag hoor ik suggesties.

[ Voor 9% gewijzigd door Silvos op 19-05-2019 03:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 13:05

Rexomnium

Vincam aut moriar

Heb je hier iets aan (komt van Google zelf):
Waar je niet op moet letten
Je moet niet verwachten dat alle URL's op je site worden geïndexeerd. Het doel is om één versie van elke pagina te indexeren: de canonieke versie. Dubbele of alternatieve pagina's krijgen het label 'Uitgesloten' in dit rapport. Dubbele of alternatieve pagina's bevatten in grote lijnen dezelfde content als de canonieke pagina. Het is goed als een pagina is gemarkeerd als dubbel of alternatief. Dit betekent namelijk dat we de canonieke pagina hebben gevonden en geïndexeerd. Gebruik de URL-inspectietool om de canonieke versie voor elke URL te achterhalen.
Als je nieuwe content toevoegt, is er een vertraging tussen wanneer je een nieuwe pagina toevoegt en wanneer Google deze pagina indexeert. Je kunt deze vertraging verkorten door indexering aan te vragen.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff googlen levert op:
https://www.bigleap.com/b...-about-googles-index-bug/

Misschien heb je daarmee te maken?