Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Lange tijd na upgrade vanaf Windows 7 naar Windows 10 Pro, met gekochte licentie codes via Kinguin site, lange tijd geen problemen en nu....

... vermeldt 1 van mijn computers opeens dat het opnieuw geactiveerd moet worden.
Ik zit zo te kijken van, wat krijgen we nou weer? Sinds wanneer vergeet Windows 10 Pro zijn activatie?

Voordat ik verder ga uitzoeken, kijk ik even hier of er meer gevallen zijn.
Maak je sinds kort ook mee dat jouw Windows 10 opeens activatie vergeet en begint te vragen dat het opnieuw geactiveerd moet worden?

De andere computer en mijn laptops mankeren nog niks, nog steeds geactiveerd.
Maar waarom nu die ene computer? Ik ben gewoon stomverbaasd.
Het is toch niet de bedoeling dat het vergeet? Gisteren was ie nog keurig geactiveerd en nu vergeet ie het zomaar.

Wat kan hier de oorzaak zijn? :(
Server storing of heeft MS ergens een grote schoonmaakbeurt gedaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:26

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

'via Kinguin site', we kunnen hierna wel stoppen met lezen. Die site staat erom bekend met gestolen/niet legitiem-verkregen keys te handelen, die kunnen dus ongeldig worden verklaard. Je hebt dus pech.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Trinsec schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 22:16:
'via Kinguin site', we kunnen hierna wel stoppen met lezen. Die site staat erom bekend met gestolen/niet legitiem-verkregen keys te handelen, die kunnen dus ongeldig worden verklaard. Je hebt dus pech.
Dat^^ + veelal zijn dergelijke grijze keys volume Keys, die kunnen er zo maar opeens mee ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Echt waar? Hebben ze deze keys daarom geblokkeerd omdat ze gestolen zijn gemeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of dezelfde key is ondertussen tig keer verkocht of iets anders.

Sja, dat is het risico van kopen via dergelijke sites... Leermoment: voortaan of alleen kopen via nettere sites (bijv alleen als ze met ok reviews in de pricewatch staan maar ook dat is vast geen garantie, of tweedehands van iemand die je IRL vertrouwt), of accepteren dat een fiets die je van een junkie koopt voor een tientje niet zo lang mee gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

MrDummy schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 22:13:
Lange tijd na upgrade vanaf Windows 7 naar Windows 10 Pro, met gekochte licentie codes via Kinguin site, lange tijd geen problemen en nu....

... vermeldt 1 van mijn computers opeens dat het opnieuw geactiveerd moet worden.
Ik zit zo te kijken van, wat krijgen we nou weer? Sinds wanneer vergeet Windows 10 Pro zijn activatie?

Voordat ik verder ga uitzoeken, kijk ik even hier of er meer gevallen zijn.
Maak je sinds kort ook mee dat jouw Windows 10 opeens activatie vergeet en begint te vragen dat het opnieuw geactiveerd moet worden?

De andere computer en mijn laptops mankeren nog niks, nog steeds geactiveerd.
Maar waarom nu die ene computer? Ik ben gewoon stomverbaasd.
Het is toch niet de bedoeling dat het vergeet? Gisteren was ie nog keurig geactiveerd en nu vergeet ie het zomaar.

Wat kan hier de oorzaak zijn? :(
Server storing of heeft MS ergens een grote schoonmaakbeurt gedaan?
Ik heb dit een maand of wat geleden ook op mijn (nieuw gebouwde) systeem gehad.
Draaide al een aantal maanden prima, maar was (na een update meen ik) weer gedeactiveerd.
Hier ging het niet om een key van een evt. shady website.
Heractivatie lostte het probleem weer op en sindsdien geen problemen meer.

Ben er verder niet ingedoken ofzo, als het werkt dan werkt het, maar mijn verbazing was ook groot.

Edit: heb je al geprobeerd hem te heractiveren? Zou ik sowieso doen. "Nee" heb je nu sowieso, als het weer werkt ben je spekkoper. Werkt het niet, dan alsnog niets verloren (tov. 'nu').

[ Voor 6% gewijzigd door SuBBaSS op 18-05-2019 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Topic kan trouwens wel dicht, de oplossing lijkt duidelijk: geldige licentie kopen.

Minieme kans dat je via een Chinese rechter (en een lokale jurist) je geld terug krijgt, maar beter om daar dan een los topic voor te openen in het shopping forum.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.