Toon posts:

Goedkoop mobo met AMD chipset?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe computer kopen. Wel een snelle maar ik heb niet zoveel geld. Automatisch kom je dan op een Tunderbird uit (1,2 Ghz ofzo). Ook zou ik het wel fijn vinden als het een beetje stabiel en betrouwbaar systeen word. Geen VIA chipset dus. Sommigen onder jullie beweren stellig dat die best goed zijn, maar velen ook niet, en ik hoor bij die laatste categorie. Ik heb eens met een Abit Kta7 (oid, ik herinner me de naam niet) gespeeld en OpenBSD wou daar niet eens op draaien, FreeBSD niet stabiel. En dat lag zeker weten aan het mobo. Nooit meer die VIA crap dus!
En dat is dus een beetje een probleem want zoals gezegd heb ik niet zoveel geld. Ik heb geen mobo met AMD chipset voor minder dan 499,- kunnen vinden. Weet iemand nog een goedkopere?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

epox 8k7a ofzoiets

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

de asus a7m266 will rule forever. Je zal hem wel ergens voor onder de 450 kunne krijgen. Hoop ik voor je.

Verwijderd

Dan heb ik slecht nieuws voor je. Bijna alle AMD chipsets mobo's hebben een VIA 686B Southbridge. De Southbridge van VIA is meestal de boosdoener met problemen.
Ali Magik heeft geloof ik wel een eigen North+Southbridge.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 19:42
euh, Ali Magic ZUIGT (niet low performance, maar NO performance >:) )

en die EpoX is zeker wel een cewl bordje, en niet eens zo duur...

En anders heeft Chaintech de goedkoopste met AMD chippie, mail als je daarover meer wilt weten (zit in dat "circuit" :P )

- hardware always changes.. -