Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gezocht voor basic laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vogelund
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-06-2024
Hoi hoi,

Voor dagelijks gebruik ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Momenteel ben ik in het bezit van een 8 jaar oude Dell (Inspiron 15R 5221). Deze is inmiddels erg traag en toe aan vervanging. Met de nieuwe laptop wil ik graag de basic dingen kunnen doen. Ik heb zelfs nagedacht over een Macbook, omdat ik daar altijd goede verhalen over hoor. Gaat lang mee, nooit gezeur etc. Maar +1200 euro vind ik wel heel veel geld voor de dingen die ik met een laptop wil doen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

Wat ga je met je laptop doen?

- surfen op het web
- downloaden
- films series kijken (af en toe, want sluit 'm aan op tv)
- teksten, documenten openen etc.
- Spotify

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

- Windows
- niet om te gamen
- video's en foto's bewerken zou leuk zijn, maar is geen must - Ben niet bereid om daar + 300 euro meer voor uit te geven

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

- Max. 800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Medium vaak. Wel handig om af en toe mee te kunnen nemen. Voorkeur voor 14 inch scherm.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Zelf heb ik deze laptops gevonden op basis van wat filterwerk op Coolblue.

1) https://www.coolblue.nl/p...nbook-ux410ua-gv546t.html

Veel positieve reviews en de negatieve punten (2 usb bijv.) zijn voor mij geen showstoppers

Prijs: 649 euro

2) https://www.coolblue.nl/p...30s-14ikb-81f40162mh.html

Over Lenovo hoor ik altijd goede verhalen, maar zelf geen ervaring mee. Kom ook hier geen (voor mij) minpunten tegen.

Prijs: 549 euro

3) https://www.coolblue.nl/p...-fa145t-schone-start.html

Hier kon ik op Tweakers of Coolblue geen reviews over vinden.

Prijs: 549

Iemand ervaring met bovenstaande opties? Of tip je me juist een andere laptop?

Alle reacties

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 19:50
kijk eens naar de best buy laptop reviews:

bv die van April 2019:

reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2019

• Vogelund
Dankjewel voor je snelle reactie! Die had ik ook al even bekeken en de Acer Swift 3 SF314-54-31MZ is zeker een optie.

Alleen wordt die geleverd met Windows 10 s modus. Dat betekent dat ik beperkt ben in het aantal apps welke ik kan installeren. Nu lees ik dat je de S modus ook kunt uitzetten, maar dan denk ik weer 'deze laptop wordt niet voor niets op deze manier geleverd'.

Wat is handig?

De Medion is overigens lastig leverbaar.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 11:44
Omzetten is vrij gemakkelijk:

https://support.microsoft...s-10-switch-out-of-s-mode

Ik denk dat het een (zinloze) poging van Microsoft is om alles en iedereen naar de Store te dwingen voor Windows. Dat kon wel eens heel lang gaan duren.

Wanneer je de S mode verlaat, heb je geen beperkingen meer.

• Vogelund
Thanks! Dat moet ik zeker zelf kunnen doen. Valt me op dat met name de budget laptops voorzien zijn van de S modus.

Maar na omzetten, wordt het dus niet te 'zwaar'?

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Leuke aanbieding bij Paradigit nu:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330S-14IKBR 81F400HTMH

14", mat IPS, 8GB RAM, 256GB SSD, i5-8250U

• Vogelund
Nuccie schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:29:
Leuke aanbieding bij Paradigit nu:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330S-14IKBR 81F400HTMH

14", mat IPS, 8GB RAM, 256GB SSD, i5-8250U
Dat is een mooie aanbieding waar ik ook uiteindelijk voor ben gegaan. Zat rond dezelfde prijsklasse als waar ik eerst naar had gekeken, maar heeft net iets betere specs (intern geheugen 8GB tegenover 4GB).

Thanks voor de hulp en adviezen!

• Vogelund
Even een update. Lenovo vandaag binnen gekregen. Beeldscherm flickert en gekke bewegende spikkeltjes op de background.

Deze ga ik morgen terugsturen. Tot zover dus nog niet tevreden, maar dit biedt ook niet veel hoop voor een 2e kans.
Pagina: 1