Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Win7 instal. Muis en toetsenbord niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• buck-danny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 23:03
Ik ben bezig om Win7 te installeren in een nieuw gebouwde pc. Helaas worden toetsenbord en muis niet herkent, dus installatie kan niet verder. Kan wel in de bios komen. Waarom niet gelijk Win10? Omdat ik die niet voorhanden heb, wordt later erop gezet. Tenminste als ik de muis kan gebruiken en ja, ze zitten op de USB2 poort.

MB: MSI x470 gaming plus MS-7B79
CPU: AMD RYZEN 5 2600
MEM: 16GB

Beste antwoord (via buck-danny op 19-05-2019 16:41)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Je wilt niet geholpen worden dus. Oké.

Gewoon W10 op zetten, W7 is zo goed als dood en niet officieel ondersteund op huidige hardware.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Je kan ook een testversie van w10 ff tijdeijk installeren en later de code invoeren😉

En voor win7 chipset drivers, als je die kan vinden natuurlijk

[ Voor 27% gewijzigd door keur0000 op 18-05-2019 20:02 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je hebt natuurlijk de AMD USB drivers al geinstalleerd?
https://www.msi.com/Mothe...LUS#down-driver&Win7%2064

Zie hier voor de oplossing: https://forum-en.msi.com/index.php?topic=311747.0

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:22
buck-danny schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:59:
.. Tenminste als ik de muis kan gebruiken en ja, ze zitten op de USB2 poort.
Dat maakt niet uit, die worden bij moderne chipsets (bij Intel iig) alsnog aangestuurd door de USB 3.0 controller. Dus of de USB 3.0 drivers integreren in je Windows 7 installatie (zijn diverse tooltjes voor te vinden) of direct een hedendaags OS gebruiken.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Windows 7 (Microsoft) ondersteund geen systemen met AMD Ryzen of Intel gen. 7>, je zal enigszins door hoepels moeten gaan springen om dit goed werkende te krijgen. Zoek ergens een ander systeem op en download met de mediacreator tool Windows 10, installeer deze en gebruik jouw Windows 7 key, dit zal hoogstwaarschijnlijk gewoon functioneren.

Edit:

Kies voor 'Hulpprogramma nu downloaden' : https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 18-05-2019 20:11 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En problemen met je OS horen niet in het forum voor client software. CSA -> WOS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• buck-danny
Er zijn dus mensen, zoals ik, die voor het eerst dit forum bezoeken. Als jullie nou gewoon iets hadden zoals bijvoorbeeld: installatie problemen, of weet ik veel wat, dan had ik daar wel een topic aangemaakt, Maar ja, die is er niet he.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
buck-danny schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:33:
Er zijn dus mensen, zoals ik, die voor het eerst dit forum bezoeken. Als jullie nou gewoon iets hadden zoals bijvoorbeeld: installatie problemen, of weet ik veel wat, dan had ik daar wel een topic aangemaakt, Maar ja, die is er niet he.
Geregistreerd op 5 september 2011, laatste wijziging 27 maart 2013.
Voor het eerst bezoeken ... tja

• buck-danny
Tja, dat ik al sinds 2011 geregistreerd ben betekent niet automatisch dat ik dit forum heb bezocht, maar daar ging het niet over. We dwalen af.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

buck-danny schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:14:
Tja, dat ik al sinds 2011 geregistreerd ben betekent niet automatisch dat ik dit forum heb bezocht, maar daar ging het niet over. We dwalen af.
Maak jezelf niet al te druk om die antwoorden. Voor het zelfde geld antwoorden er mensen met ervaring uit de tijd dat MS-DOS nog niet eens zo mocht heten :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• buck-danny
Lol. Press play on tape.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

buck-danny schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:33:
Forumomschrijving van WOS:
Al je topics over client Windows zoals XP, Windows 8, etc. Voor overige software is er Client Software Algemeen
Is toch best duidelijk. Zeker als je 'm vergelijkt met die van CSA:
In de Stuffis Generalis van de zachte waren kun je al je topics over clientside software kwijt. Serverside topics kun je beter in WSS plaatsen en topics met betrekking tot je OS kun je kwijt in WOS of NOS.
Is nou ook niet bepaald verkeerd te begrijpen.
wimmel_1 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:17:
[...]

Maak jezelf niet al te druk om de antwoorden. Voor het zelfde geld antwoorden er mensen met ervaring uit de tijd dat MS-DOS nog niet eens zo mocht heten :P
offtopic:
Het heette dan ook eerst PC-DOS. :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

• buck-danny
Forum.
Harde waren - niet
Teaking - niet
Apple talk -niet
Internet & netwerken - niet
Softe goederen - meest logisch
Decschuur - niet
Spielerij - niet
Consumenten electronica - niet
Fotografie - niet
Tablets en telefoons - niet
General chat - niet
Tweakers feedback - niet

Acties:
  • Beste antwoord

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Je wilt niet geholpen worden dus. Oké.

Gewoon W10 op zetten, W7 is zo goed als dood en niet officieel ondersteund op huidige hardware.

I reject your reality and substitute my own

• buck-danny
Met een nieuwe Win10 install werkt muis en toetsenbord wel gewoon neem ik aan. Want die AMD usb drivers gaat 'm niet worden.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Goed lezen:
"Windows 7 (Microsoft) ondersteund geen systemen met AMD Ryzen of Intel gen. 7"

Nou ja, lees het als volgt: Microsoft ondersteunt vanaf Ryzen en Intel Gen 7 CPU's enkel nog Windows 10.

• buck-danny
Top, bedankt voor jullie adviezen. Win10 gaat erop en de Win7 cd gaat de prullenbak in.
Pagina: 1