Vraag

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-11 15:59
Ik zoek een?

Smartphone, o.a. dual sim, robuust en met een goede accu. Een opvolger van mijn Lenovo K6

Wat is je budget?

+- 200 euro, minder natuurlijk ook goed. Een paar weken/maanden wachten op een telefoon die binnen deze range gaat vallen eventueel een optie.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Voornamelijk bellen, browsen, mailen. Geen games, snel tevreden op het gebied van camera of scherm. Ik ben wel een fanatieke DHZ’er, én vader van een ontdekkende peuter, en daarbij heeft de telefoon het wel af en toe zwaarte verduren. Hoesje geen probleem. Vanwege groeiend zakelijk gebruik, en daarmee veel bellen, wil ik wel graag dat de accu het een tijdje uithoudt.

Mijn eisen zijn….

- Dual sim (beide sim’s zijn in gebruik )
- Goede accu, met gemakt een dag (gps en bluetooth staan alleen aan als het nodig is..)
- Goede bouwkwaliteit, een glazen achterkant lijkt me niet geschikt
- 3.5mm aansluiting
- Niet teveel overbodige app’s
- Goede ondersteuning met updates, bij voorkeur minimaal de komende 2 jaar
- Niet te groot
- USB-OTG ivm Flir One, Arduino etc.
- FM-Radio
- 32Gb intern of meer

Mijn wensen zijn….

- Micro usb, ivm Flir One, en aanwezigheid van tientallen kabeltjes…
- Náást 2 sims eventueel ook extern geheugen plaatsen als het std geheugen minder is dan 32gb

Waar ik niet of nauwelijks waarde aan hecht….

- Aan,- afwezigheid van notches etc.
- Verhouding scherm
- Snelladen (dus usb3.0 niet nodig)
- Gewicht
- Relatieve schermgrootte
- NFC
- Contrast/helderheid..

Wat heb je zelf al gevonden?

Alle apparaten uit de pricewatch. Mijn “subjectieve” zoektermen zoals bouwkwaliteit, accukwaliteit etc maken het echter moeilijk om de lijst te destilleren. Bijvoorbeeld Motorola Moto G6, Xiaomi Redmi Note 6 Pro etc.

Welke vragen heb je hier nog over?

Bottom line; een goed gebouwde telefoon die het een hele dag uithoudt, én een paar jaar mee gaat.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:40
De Nokia's hebben een goede reputatie op bouw kwaliteit.zou eens naar de 5 en 6 serie kijken.

Verwijderd

Pocophone F1 al eens bekeken?

Is nu nog maar €270 https://m.banggood.com/Xi...la&p=QV2409786796201409DB

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Via BelSimpel is de Redmi Note 7 in die prijscategorie te krijgen.
Dat lijkt mij momenteel de beste keuze voor je budget.

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Misschien moet je vooral nuanceren wat je zelf onder niet te groot verstaat? De grootte (vh scherm/hele toestel) is nogal erg bepalend in de zoekopdracht, anders sluit ik me aan bij chinageek, de redmi note 7, prima toesten denk ik voor dat geld en voldoet verder aan de gestelde eisen....

• Laro
@swhnld dank, die merknaam spreekt me zeker aan!

@Verwijderd Ik koop de telefoon zakelijk, en hoewel ik pas recent gestart ben en de regelgeving niet helemaal ken, begreep ik dat ik van banggood geen BTW terug kan krijgen, maar als de telefoons daar dermate goedkoop zijn dat zelfs die 21% geen bezwaar is, dan is het interessant. Ik ga er even induiken!

@ChinaGeek @pband Terecht punt wat betreft het formaat. Mijn vriendin heeft een Huawei P smart uit 2018, en die is 155; 13mm groter dan mijn Lenovo. Op zich hoeft het van mij niet zo groot, maar na even klooien met dat toestel denk ik toch dat ik daar wel aan kan wennen.

De eis voor micro-usb ipv usb-c moet ik misschien maar laten varen; met een zakje adapters (OTG-ready) kom ik ongetwijfeld een heel eind.

Ik ga mijn zoektocht voortzetten, dank voor jullie input!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:40
Bij Banggood en AliExpress even goed kijken hoe je besteld in verband met invoerheffingen, en of de telefoon werkt op de netwerken hier. Ook garantie is een aandachtspunt met terugsturen naar buitenland.

• Laro
Ik ben natuurlijk weer gaan rondstruinen, en hieruit volgde nog een vraag.
Is er op basis van mijn situatie een reden om niet te kiezen voor een Xiaomi Mi A2 lite 4/64?
Deze komt goed uit een test die me aanspreekt; https://tweakers.net/revi...-hardware-en-ontwerp.html
Eerder kwam hij niet voor in de selectie omdat hij volgens de pricewatch geen FM-radio zou hebben, maar ik lees dat hij dit sinds een recente update wél heeft.

Ik lees wel wat issues over Wifi etc, maar die komen op mij over alsof dat relatief snel gefixt zou kunnen zijn dmv een update.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-11 20:50
pricewatch: Xiaomi Mi A2 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart @Laro ik wou jou deze al adviseren. Deze telefoon voldoet aan jou criteria, update beleid is goed want het heeft android one certificatie. Er zijn 2 versies: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1215809;1225413/ de Mi A2 en de A2 lite, die laatste heeft een iets minder processor en een notch en iets mindere front facing camera.

pricewatch: Samsung Galaxy M20 Blauw komt binnenkort uit, ook dual sim en mogelijkheid tot SD kaart, zit in iedergeval een grote accu in.

Jammer, https://androidworld.nl/a...eding-nokia-7-plus-ibood/ paar dagen geleden was deze nokia 7 (zelfde specs als de Mi A2) voor 200 euro te koop, erg interessante toestel.

• Laro
@dutchnltweaker dank voor je reactie!

De Nokia ondersteunt, voor zover ik zie, geen FM-radio. Wellicht een beetje ouderwets, maar ik gebruik dat toch best vaak. Bij de Nokia, maar ook bij de Samsung zegt de ene bron dat hij er wel in zit, en de andere bron dat hij er niet in zit.

De Mi A2 heeft helaas geen 3.5mm aansluiting, en dat bij mij wel een gemis zijn.

Vanwege de gunfactor zou ik wellicht toch voor de Nokia gaan, maar dan zou ik wel moeten wachten op de Iboodactie (ik las dat hij best vaak voorbij komt).

De Samsung is een mooi toestel. Qua specificaties is hij de A2 lite niet écht de baas zo te zien (processorsnelheid 1.8 tegenover 2.0 op de Xiaomi), maar wellicht dat dat niet alles zegt.

Ik ben benieuwd naar eventuele (andere) meningen over het bovenstaande, maar de Mi A2 lite líjkt me toch aan al mijn eisen en wensen te voldoen, tegen een bijzonder prettige prijs. De Nokia zou voor de Ibood actieprijs daarentegen toch mijn voorkeur hebben.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-11 20:50
@Laro ik kan je nu al zeggen dat je die 1.8 VS 2.0 in het dagelijks praktijk niet echt gaat merken. Als je veel gamed dan wel, maar even dat terzijde, als ik hetzo begrijp zou ik voor jou dan de a2 lite of de Nokia 7 plus adviseren.

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 01:35

Tahref

God bless you

Waarom geen redmi note 7?

• Laro
@Tahref Goede vraag. Qua specs overtreft hij de A2 lite natuurlijk, maar dan wel op zaken waar ik persoonlijk minder waarde aan hecht, of zelfs nadelen van zie. Zo is hij groter, en heeft USB-c. Dat zijn voor mij twee nadelen. Qua camera en processor scoort hij dan wel weer beter, maar ook een camera is bij mij niet echt een belangrijk punt. De A2 Lite is een android one toestel als ik het zo zie, en de Note 7 niet. Overigens lijken ze beiden in tegenstelling tot de vergelijker hier op tweakers wél FM te hebben. Toch heb je me overgehaald om hem op mijn shortlist te houden. Ik houd de prijzen de komende dagen nog in de gaten, en hopelijk kom ik dan tot een beslissing. Thanks!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

Ik ben zeer content met mijn Motorola Moto G Power. 5000 mAh accu, gaat makkelijk meerdere dagen mee. Heeft alleen USB-C ipv micro. Maar misschien kun je met een verloopstukje werken?

[ Voor 19% gewijzigd door MJV op 24-05-2019 09:05 ]

• pband
as we speak is de nokia 7.1 bij ibood weer te koop https://www.ibood.com/nl/.../nokia-71-smartphone.html
alsmede de :
https://www.ibood.com/nl/...o-g6-plus-smartphone.html

Ik wacht nog heel even met de aanschaf, te weinig tijd om me er goed in te verdiepen momenteel.

• Laro
Tof dat je aan me denkt!

Ik stond bijna op het punt om hem te kopen...lees ik de volgende banner:
it product is afkomstig uit het buitenland, een verloopstekker wordt meegeleverd. Ook niet onbelangrijk: dit is een single sim. Geen dual sim dus.
Dual sim is voor mij wel écht een must. Dit is echter wel de 7.1, en niet de 7 plus.

Deze laat ik dus even voorbij gaan helaas. Ik houd de markt in de gaten.

De G6 plus heeft een glazen achterkant, die als breekbaar wordt omschreven. Dat durf ik eigenlijk niet aan...

Nogmaals dank

• pband
ah... lekker dan, goed dat je het nog even goed na hebt gelezen...
Ik koop eigenlijk al jaren Xiaomi en ben het zo gewend dat het standaard dual sim is ondertussen...

• pband
Voor mij is het de PocoPhone F1 geworden, voor jou ook een aanrader zou ik zeggen... (ook dual sim)
En moet het vooral stevig zijn, ivm je kleine en dual sim hebben + een goede accu.,... denk dan eens aan de Doogee S70, die is niet kapot te krijgen eigenlijk.

Een kennis van me heeft die nu ook en er is erg over te spreken.

• ChinaGeek
pband schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:04:
Voor mij is het de PocoPhone F1 geworden, voor jou ook een aanrader zou ik zeggen... (ook dual sim)
En moet het vooral stevig zijn, ivm je kleine en dual sim hebben + een goede accu.,... denk dan eens aan de Doogee S70, die is niet kapot te krijgen eigenlijk.

Een kennis van me heeft die nu ook en er is erg over te spreken.
1 van de eisen is goede updateondersteuning.
Dat kun je vergeten met Doogee, dus een slecht idee.

• pband
ChinaGeek schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:34:
[...]

1 van de eisen is goede updateondersteuning.
Dat kun je vergeten met Doogee, dus een slecht idee.
Ai, die eis had ik niet gelezen... Doogee levert geen updates dan? 8)7

• ChinaGeek
pband schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:58:
[...]

Ai, die eis had ik niet gelezen... Doogee levert geen updates dan? 8)7
Geen 2 jaar. En als je er 2 krijgt, mag je je handjes dichtknijpen.

• pband
Dan zou ik voor een Xiaomi gaan, ik zou zeggen een PocoPhone.

Verwijderd

Heb zelf de Nokia 7.1 64gb 4gb dual sim gekocht bij bel simpel (219 euro), android one ,dus geen reclame zoals xiaomi. Alleen wel usb c

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:59:
Heb zelf de Nokia 7.1 64gb 4gb dual sim gekocht bij bel simpel (219 euro), android one ,dus geen reclame zoals xiaomi. Alleen wel usb c
@joepfloep100

Als je dit vertelt geef dan ook het hele verhaal weer. Op deze manier zet je Xiaomi onterecht en ik denk onbedoeld in een iets negatiever daglicht ;)
Xiaomi geeft de gebruiker gewoon de optie om reclame uit te zetten wanneer je de telefoon voor de eerste keer installeert.

Geef bij het configureren van je Xiaomi-toestel in het scherm met aanvullende instellingen daarom aan dat je geen reclames wil zien, door de knop bij ‘Persoonlijke aanbevelingen voor advertenties’ te verschuiven.

@Laro

Ik zou je zonder enige twijfel een Xiaomi aanraden.
De opties waren dacht ik al gegeven. :)

[ Voor 58% gewijzigd door pino85 op 22-06-2019 20:26 ]

Liefhebber van Tweakers

Verwijderd

Dat wist ik niet, mij excuses daarvoor

• Laro
Dank voor jullie reacties.

De Pocophone is me toch echt te duur. De afgelopen weken heb ik netjes Ibood in de gaten gehouden, in de hoop dat de Nokia 7 plus net als in de vorige drie maanden nog eens voorbij zou komen, maar tot op heden zonder succes. Ik heb niet super veel haast met de aanschaf, maar als mijn huidige telefoon écht niet langer meer kan, dan doe ik er denk ik goed aan om de Xiaomi te kopen, hoewel mijn hart toch wel uitgaat naar Nokia.

• Laro
Om het af te sluiten;

Toen het aantal barsten in het scherm het aantal interne GB's oversteeg heb ik de knoop (pas) doorgehakt, het is een Xiaomi Mi A2 Lite geworden. Ik heb hem nu twee weken in gebruik, en het bevalt me supergoed!

Allen dank voor de tips!
Pagina: 1