Ik ben in het bezit van een Marantz SR7010 en had eerst de volgende setup:
- 2x KEF IQ90
- 2x KEF IQ50
- 2x KEF IQ10
- KEF IQ60C
- 2x Elac A4 (Atmos)
- Arendal Sub 1.5
Ondertussen heb ik de volgende Setup:
- 2x Arendal THX Tower Speakers
- 2x Elac A4 (Atmos)
- Arendal Sub 1.5
Het probleem is dat bij heftige Scenes in films de bas flink los gaat, de voeding van de Marantz finaal inkakt.
Het enige dat helpt is de stekker eruit trekken voor 10 minuten(soft reset)om het weer normaal bas te krijgen.
Ik dacht in eerste instantie met de KEF en Elac speakers gewoon teveel power gevraagd werd(9 speakers). De KEF's waren 8 Ohm en de Elac zijn 6 Ohm.
Maar ik heb het ook bij mijn nieuwe setup, dus de Arendal's en de Elac's. Volume is -20 Db. Het komt ook eigenlijk alleen maar voor als ik Blu-ray kijk en niet op Netflix of muziek afspeel met een andere bron.
Wat ik bedoel met Heftige scenes is bij voorbeeld het intro van Spectre. Hier gaat een halve woonwijk naar de klote en dat hoor en voel je ook letterlijk! Dus eigenlijk alleen bij veel Dynamiek in het geluid. Ook het signaal naar de sub wordt beperkt. De sub zelf kakt niet in! Het is echt de receiver.
Wat gegevens van mijn speakers:
Arendal 92 Db 2.83V 1 meter 4 Ohm
Elac 86 Db 1 meter 6 Ohm
Niet echt bijzonder lastig aan te sturen speakers dus.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
- Software Update en helemaal opnieuw op de receiver gezet via usb
- Fabrieksreset
- Audessy opnieuw uitgevoerd
- Microprocessor gereset
- Speakers kabels gecheckt en opnieuw gestript en bevestigd
Crossovers:
- Arendal 60Hz
- Elac 120 Hz
Eco stand uit, Dynamic EQ aan, Dynamic volume uit.
Vraag ik teveel vermogen van de Marantz? Waar moet ik dit in zoeken? Door middel van de crossover ontlast ik de receiver al. Het geluid vervormd niet!
Hoop niet weer dat er iets kapot is aan de receiver, want hij is al 2x gerepareerd. 1ste keer aan de speaker terminals en 2de keer het HDMI board vervangen.
Tips van harte welkom!
- 2x KEF IQ90
- 2x KEF IQ50
- 2x KEF IQ10
- KEF IQ60C
- 2x Elac A4 (Atmos)
- Arendal Sub 1.5
Ondertussen heb ik de volgende Setup:
- 2x Arendal THX Tower Speakers
- 2x Elac A4 (Atmos)
- Arendal Sub 1.5
Het probleem is dat bij heftige Scenes in films de bas flink los gaat, de voeding van de Marantz finaal inkakt.
Het enige dat helpt is de stekker eruit trekken voor 10 minuten(soft reset)om het weer normaal bas te krijgen.
Ik dacht in eerste instantie met de KEF en Elac speakers gewoon teveel power gevraagd werd(9 speakers). De KEF's waren 8 Ohm en de Elac zijn 6 Ohm.
Maar ik heb het ook bij mijn nieuwe setup, dus de Arendal's en de Elac's. Volume is -20 Db. Het komt ook eigenlijk alleen maar voor als ik Blu-ray kijk en niet op Netflix of muziek afspeel met een andere bron.
Wat ik bedoel met Heftige scenes is bij voorbeeld het intro van Spectre. Hier gaat een halve woonwijk naar de klote en dat hoor en voel je ook letterlijk! Dus eigenlijk alleen bij veel Dynamiek in het geluid. Ook het signaal naar de sub wordt beperkt. De sub zelf kakt niet in! Het is echt de receiver.
Wat gegevens van mijn speakers:
Arendal 92 Db 2.83V 1 meter 4 Ohm
Elac 86 Db 1 meter 6 Ohm
Niet echt bijzonder lastig aan te sturen speakers dus.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
- Software Update en helemaal opnieuw op de receiver gezet via usb
- Fabrieksreset
- Audessy opnieuw uitgevoerd
- Microprocessor gereset
- Speakers kabels gecheckt en opnieuw gestript en bevestigd
Crossovers:
- Arendal 60Hz
- Elac 120 Hz
Eco stand uit, Dynamic EQ aan, Dynamic volume uit.
Vraag ik teveel vermogen van de Marantz? Waar moet ik dit in zoeken? Door middel van de crossover ontlast ik de receiver al. Het geluid vervormd niet!
Hoop niet weer dat er iets kapot is aan de receiver, want hij is al 2x gerepareerd. 1ste keer aan de speaker terminals en 2de keer het HDMI board vervangen.
Tips van harte welkom!
[ Voor 4% gewijzigd door blueface op 18-05-2019 19:43 ]