Toon posts:

Multimonitor win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Probleem: Ik wil 2 monitoren op 1 PC aansluiten om een grotere desktop te krijgen. 2e monitor geeft geen beeld. "Extend my windows desktop to this monitor" staat aangevinkt. Wie kan mij beschrijven hoe ik dit kan oplossen?

PC: HP Brio 6000 PIII 500Mhz
Primary Adapter: ATI Rage 128 GL PCI
Secondary Adapter: Matrox MGA G200 AGP
Monitor 1: 19" HP
Monitor 2: 17" Viewpoint

Alvast bedankt! :)

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
Geen last van foutmeldingen/irq problemen?

Probeer eens de AGP kaart primair te maken, dat kan je installen in de BIOS.

Verwijderd

Topicstarter
In de BIOS kan ik niet zo'n instelling vinden. Wat ik wel weet is dat op dit moment m'n PCI kaart de primaire is en de AGP de secundaire. Ik heb dit al omgedraaid maar daarna gaf de 19" monitor alleen de "extended desktop" weer en de andere niets, het koste me een half uur om te gissen om op de monitor zonder beeld mijn beelscherminstellingen naar m'n extended desktop kon slepen! Wie heeft er ervaring met zo'n tweede monitor?

Verwijderd

Ik heb wel ervaring met multimon onder W98, onder W2k wil het ff niet lukken. Toen ging het als volgt:

ATi Mach64 VRAM (nog een echt VRAM beestje) 14"
Voodoo3 17"

Eerst de Mach(PCI) in de bios als primair gezet, dan windows starten en installen. Dan naar dos, en met bijgeleverd programma in de bios van de mach zetten dat het een secondaire kaart moet worden. Herstarten en in BIOS de Voodoo(AGP) als primair zetten. Windows start op, Installeren van de voodoo. En in display properties multimon aanzetten (extend desktop ofzo) Windows herstart en tijdens het herstarten krijg je op de 2e mon. een melding dat alles gelukt is. Als windows helemaal opgestart is staat je desktop idd op 2 monitoren, werkt best lekker... Alleen onder W2k krijg ik nu mijn 2e mon/ATi niet aan de praat.... NogŽs ff een x goed naar kijken....

Succes

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik had een soortgelijk probleem met dualmonitor onder win2k. Ik heb een ASUS-V3800-TNT2, daar heb ik toen een "Mardendi S3 3d 4 Mb" (funprice) bijgeplaatst dit werkte onder win98 goed maar onder 2k kreeg ik het niet aan de gang. Toen ik die S3 omgeruild had voor een 3DFX Voodoo III 2000 16 MB ging het wel onder 2k.

Ik raad je aan om die opstelling eens onder win98se te proberen, als het daar wel werkt dan ondersteunt je 2e kaart denk ik (nog)geen dualscreen (of multiscreen :)).

/offtopic/
Ik zag trouwens in de help van win2k dat je iets van 24 monitoren kan aansluiten :). Heeft iemand dit al eens voor elkaar gekregen, mijn mobo heeft slechts 7 sloten :(.
/offtopic over and out/