Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:07

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Om te kijken wat er op een aantal stoffige videobanden staat heb ik een VCR geleend. Onze oudere JVC TV heeft nog gewoon de geel/rood/witte tulp aansluitingen voor AV, echter krijg ik geen geluid noch beeld. Aanvankelijk dacht ik dat het aan de kabel of VCR zelf zou liggen, maar wanneer ik met dezelfde kabel alleen het geluid aansluit op mijn versterker dan werkt dat prima. De TV werkt verder prima en de laatste keer dat er een VCR op aangesloten was werkte dat ook naar behoren. Ik gebruik het "AV" channel, dus dat moet ook goed zijn lijkt me.

Is er nog iets dat ik kan testen, of moet ik concluderen dat het AV gedeelte van mijn TV gewoon de geest heeft gegeven?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:24
NTSC vs PAL?

Of was dat toen nog niet?

*KnoxNL het niet meer weet om eerlijk te zijn :P

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
KnoxNL schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:08:
NTSC vs PAL?

Of was dat toen nog niet?

*KnoxNL het niet meer weet om eerlijk te zijn :P
Dat moest ik even opzoeken :)

Het betreft een Europese VCR, dus dan zou dat toch haast niet het geval kunnen zijn? Overigens zou ik dan toch wel geluid moeten kunnen krijgen (dat heeft immers weinig met color encoding te maken lijkt me).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

VCR oppakken , kabels mee, even naar de buren?

Volgens mij heeft mijn recente TV ook nog zo'n 3-kleurige aansluiting dus testen moet niet echt een issue zijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:24
LankHoar schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:12:
[...]

Dat moest ik even opzoeken :)

Het betreft een Europese VCR, dus dan zou dat toch haast niet het geval kunnen zijn? Overigens zou ik dan toch wel geluid moeten kunnen krijgen (dat heeft immers weinig met color encoding te maken lijkt me).
Ja dat is ook weer zo....

Dan sluit ik me aan bij @MAX3400

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is de aansluiting op de vcr wel een output? Meestal is deze 3 polige ( audio links-rechts, en composiet video) een input ( voor oa een eigen camera )

Je moet het signaal van de video halen uit 1 van de aanwezige scart aansluitingen ( tv scart, hier zit alles in, composiet, RGB, en audio links-rechts)

Tv afstemmen op AV1 of AV2, en het zou moeten werken, indien je een scart kabel gebruikt.

Je kan evt ook de RF modulator van de vcr gebruiken, verbinden met een standaard antenne kabel, en je tv analoog afstemmen op K33, 34, of 35.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
ReBr schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:42:
Is de aansluiting op de vcr wel een output? Meestal is deze 3 polige ( audio links-rechts, en composiet video) een input ( voor oa een eigen camera )

Je moet het signaal van de video halen uit 1 van de aanwezige scart aansluitingen ( tv scart, hier zit alles in, composiet, RGB, en audio links-rechts)

Tv afstemmen op AV1 of AV2, en het zou moeten werken, indien je een scart kabel gebruikt.

Je kan evt ook de RF modulator van de vcr gebruiken, verbinden met een standaard antenne kabel, en je tv analoog afstemmen op K33, 34, of 35.
Ik krijg wel geluid via mijn versterker uit de VCR, dus het lijkt me wel een output.

Scart kabel heb ik zo niet liggen, maar kan ik wel aanschaffen.
MAX3400 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:15:
VCR oppakken , kabels mee, even naar de buren?

Volgens mij heeft mijn recente TV ook nog zo'n 3-kleurige aansluiting dus testen moet niet echt een issue zijn?
Goed idee. Ik zal de buren eens vragen, echter zijn ze nog een paar dagen weg dus doe ik dat later deze week. Word vervolgd :)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Typenummers, typenummers en typenummers. Dit maakt het zoveel simpeler om een degelijk (en vaak simpel) antwoord op een vraag te kunnen geven.

Testing, one, two ...

Pagina: 1