Ik ben een PC-desk aan het ontwerpen (zie 3D model (work in progress)) en zou graag een custom loop willen toevoegen aan dit ontwerp.
Ik heb 0 ervaring met custom loops maar heb al wel wat gelezen. Ik heb al wat zitten browsen op de HighFlow website (wat voor zover ik weet de enige NL webshop is die WC spullen verkoopt).
Ik heb al besloten dat ik i.i.g. in het zichtbare gedeelte van de case graag starre acrylbuizen wil, in niet zichbare delen zijn flexibele tubes ook a-okay.
Ook heb ik de volgende onderdelen al uitgezocht:
De grootste vragen die ik nu heb:
Ik zat zelf te denken aan:Voor zover ik kan zien moet deze worden aangesloten met flexibele tubes.Deze is instelbaar maar vereist verloopstukjes?Hier moet voor zover ik kan zien moet hier nog een behuizing omheen dus lijkt het minder practisch.
Is het zo simpel als toepasbare fitting = correcte thread && correcte tube dia && correcte tube aansluitingstype ?
Ik heb 0 ervaring met custom loops maar heb al wel wat gelezen. Ik heb al wat zitten browsen op de HighFlow website (wat voor zover ik weet de enige NL webshop is die WC spullen verkoopt).
Ik heb al besloten dat ik i.i.g. in het zichtbare gedeelte van de case graag starre acrylbuizen wil, in niet zichbare delen zijn flexibele tubes ook a-okay.
Ook heb ik de volgende onderdelen al uitgezocht:
- 140x560mm Black Ice Nemesis Radiator GTS
- Barrow Obsidian Smoked Acrylic Reservoir 220mm
- Barrow G1/4 - 10k Temperature Sensor Blank Plug
De grootste vragen die ik nu heb:
Welke pomp?
Ik zou graag het reservoir los willen in het zichtbare gedeelte van de case, en de pomp verborgen in het 2e compartiment. Bij voorkeur een stille pomp, pwm is wat mij betreft optioneel. Ik heb geen idee wat voor power de pomp nodig gaat hebben, maar met de 2 grote radiatoren en de te overbruggen afstand lijkt mij dat dat een enigszins krachtige pomp moet zijn.Ik zat zelf te denken aan:Voor zover ik kan zien moet deze worden aangesloten met flexibele tubes.Deze is instelbaar maar vereist verloopstukjes?Hier moet voor zover ik kan zien moet hier nog een behuizing omheen dus lijkt het minder practisch.
Wat voor tube diameter?
Ik heb geen idee wat een practische minimale tube diameter is en welke factoren daarbij mee wegen. Afgaande op alleen uiterlijk zou ik voor 16mm OD, 12mm ID. Bijvoorbeeld transparant of roodWelke fittingen?
Ik zie legio's aan fittingen maar geen aanwijzing over wat je kan gebruiken en of er nog verschil is tussen de verschillende fabrikanten.Is het zo simpel als toepasbare fitting = correcte thread && correcte tube dia && correcte tube aansluitingstype ?
[ Voor 1% gewijzigd door Gelunox op 18-05-2019 16:31 . Reden: loop volgorde toegevoegd ]
PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition