Nieuwe IBM HD gekregen ( oude was kapot gegaan)

Pagina: 1
Acties:

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Hi

Ik heb 2, 30 gig IBM HD gekocht waarvan 1 kopot was gegaan. Deze had ik toen terug gestuurd en vandaag een nieuwe gekregen. Op die HD staat "serviceable used part" en zitten wat krassen op.

Wat betekend dit en kan het kwaad??
Zat namelijk iet op mijn andere HD

alvast bedankt

gr ken

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Used geeft in ieder geval aan dat ie gebruikt is :)

Alle proemn in n drek

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij betekend dat "Refurbished"

Dus iemand stuurt een kappotte HD in, wordt gerepareerd, en jij krijg die gerepareerde.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Idd. je hebt geen nieuwe maar een gerepareerde harddisk teruggekregen :)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Dus geen probleem???

Natuurlijk was een nieuwe beter geweest :)

Dus ik hoef hem niet terug te struren

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 13:45
uhhhhhhhh ja natuurlijk terugsturen je hebt toch voor een nieuwe betaald :?

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
Ik heb dus precies hetzelfde maar deze komt rechtstreeks uit de fabriek in Hongarije en de produktiedatum is Juli 2001. Dus dat kan niet een echt oude drive zijn!

Misschien is het gewoon een aanduiding dat de harddisk in de fabriek getest en gebruikt is en daardoor niet spiksplinternieuw is.

Als ie het maar langer doet dan de vorige toch?

:)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 12:39

Tjark

DON'T PANIC

Op donderdag 26 juli 2001 21:27 schreef rick17 het volgende:
uhhhhhhhh ja natuurlijk terugsturen je hebt toch voor een nieuwe betaald :?
Wie zegt dat de fabrikant verplicht is om je een nieuwe te geven? Als het maar hetzelfde produkt is (type).
Met printer en monitoren gebeurt dit ook. Je kan vaak ook wachten tot jouw eigen apparaat gemaakt is, maar dan mag je wel een paar weekjes wachten. Sommige fabrikanten werken gelukkig met tijdelijke leenmodellen. Gelukkig niet met HD's :)

*insert signature here

Verwijderd

gebeurt all the time.... defect artikel gaat naar de fabrikant, fabrikant stuurt een gelijkwaardig of beter produkt terug

ze zijn dus absoluut niet verplicht om jou een nieuwe schijf te geven

• ReseTTim
  • Laatst online: 01-05 12:29

ReseTTim

Chocolate addicted

ik had wel mooi een nieuwe hdd IBM gehad van 30Gb die ik bij die duitse winkel had gekocht die ook in de pricewatch stond.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Op vrijdag 27 juli 2001 01:09 schreef ReseTTim het volgende:
ik had wel mooi een nieuwe hdd IBM gehad van 30Gb die ik bij die duitse winkel had gekocht die ook in de pricewatch stond.
Dan heeft die winkel hem omgeruild en niet IBM. Is wel lachen dan, krijgen zijn een gerefurbishte schijf terug... Probeer die maar eens tegen de normale prijs/garantietermijn te verkopen :D

• Tjark
  • Laatst online: 01-05 12:39

Tjark

DON'T PANIC

Nee hoor. Die winkel brengt (stuurt) die schijf gewoon weer terug naar de groothandel (niks IBM oid) en wordt dan gecrediteerd of krijgen een nieuwe van de groothandel (die het op haar beurt met nog grotere inkopers regelt of IBM).

*insert signature here

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-05 14:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
--> moved naar Opslagmedia & I/O Controllers

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Als je buiten de X dagen omruilgarantie van de winkel bent,krijg je ALTIJD een gerepareerde terug(van de fabrikant uit overigens)

Oh ja joh!!!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:35
Ik kreeg ook een gerepareerde terug van IBM met een zelfde stickertje erop. De garantietermijn was gewoon 1 jaar overigens. Kijk maar eens naar de datum op de grote sticker.

ps: de gerepareerde schijf begon kuren te vertonen en is vervangen door een 30 Gb Maxtor.

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 21:28 schreef Epitome het volgende:
Ik heb dus precies hetzelfde maar deze komt rechtstreeks uit de fabriek in Hongarije en de produktiedatum is Juli 2001. Dus dat kan niet een echt oude drive zijn!

Misschien is het gewoon een aanduiding dat de harddisk in de fabriek getest en gebruikt is en daardoor niet spiksplinternieuw is.

Als ie het maar langer doet dan de vorige toch?

:)
Kan ook zijn dat hij in de refurbisment afdeling een upgrade (firmware) of een performace check heeft doorlopen.
Pagina: 1