Ik overweeg over te stappen naar Office 365 en daarbij een migratie van een hosted Exchange-account (versie 2010) naar Exchange Online (als onderdeel van Office 365 Business Premium).
Mijn vraag
Hoe configureer ik Office 365/Exchange Online voor gebruik zodanig dat ik POP-accounts en Exchange-accounts kan combineren?
Huidige situatie
Binnen mijn domein worden op dit moment POP-boxen en (hosted) Exchange-accounts door elkaar gebruikt. Om die reden heeft domein.net MX-record(s) naar server A voor de POP-boxen en heeft exchange.domein.net MX-record(s) naar server B voor de Exchange-accounts. Met een forwarder wordt mail van gebruiker@domein.net doorgestuurd naar gebruiker@exchange.domein.net. Met een CNAME-record voor autodiscover en 2 MX-records (en een include in het SPF-record) werkt dit technisch gezien prima. Ik heb dus géén MX-records op domein.net die verwijzen naar de Exchange-server.
Gewenste situatie
Ik was hetzelfde van plan in de toekomstige situatie, maar loop vast hoe Office 365 te configureren. Het lijkt erop dat ik een MX-record op domein.net moet toevoegen - en die moet ook de laagste waarde (dus hoogste prioriteit) hebben.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://docs.microsoft.co...ple-domains-to-office-365
Wie helpt mij even verder? Of is wat ik wil niet mogelijk?
Mijn vraag
Hoe configureer ik Office 365/Exchange Online voor gebruik zodanig dat ik POP-accounts en Exchange-accounts kan combineren?
Huidige situatie
Binnen mijn domein worden op dit moment POP-boxen en (hosted) Exchange-accounts door elkaar gebruikt. Om die reden heeft domein.net MX-record(s) naar server A voor de POP-boxen en heeft exchange.domein.net MX-record(s) naar server B voor de Exchange-accounts. Met een forwarder wordt mail van gebruiker@domein.net doorgestuurd naar gebruiker@exchange.domein.net. Met een CNAME-record voor autodiscover en 2 MX-records (en een include in het SPF-record) werkt dit technisch gezien prima. Ik heb dus géén MX-records op domein.net die verwijzen naar de Exchange-server.
Gewenste situatie
Ik was hetzelfde van plan in de toekomstige situatie, maar loop vast hoe Office 365 te configureren. Het lijkt erop dat ik een MX-record op domein.net moet toevoegen - en die moet ook de laagste waarde (dus hoogste prioriteit) hebben.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Toevoegen van domein.net. Hiervoor heb ik DNS-records toegevoegd: een TXT-record voor validatie eigenaarschap domeinnaam, een extra include in het SPF-record, het MX-record met de laagste prioriteit naar O365 verwezen (en ongedaan gemaakt vanwege verstoring) en een CNAME-record voor autodiscover.
- Gebruiker user@domein.net aangemaakt. Mailen naar binnen domein.net levert een bounce op. Mailen naar Gmail levert geen bounce, maar ook geen ontvangen mail.
- Toevoegen van office365.domein.net. Hiervoor heb ik DNS-records toegevoegd: een extra include in het SPF-record, het (enige) MX-record naar O365 verwezen en een CNAME-record voor autodiscover.
- Gebruiker user@office365.domein.net aangemaakt. Mailen naar binnen office365.domein.net lukt, mailen naar Gmail levert geen bounce, maar ook geen ontvangen mail.
- De configuratie van elke andere FQDN werkt vlekkeloos - zonder noodzaak subdomein.
- Als ik daar domein.net toevoeg, moet ik een MX-record naar O365 met de hoogste prio toevoegen. Dat zorgt ervoor dat de POP-boxen niet meer werken. Dit is juist waarom ik Exchange altijd via een subdomein liet lopen.
- Als ik office365.domein.net toevoeg, zie ik niet hoe ik mailaccounts als gebruiker@domein.net kan aanmaken.
https://docs.microsoft.co...ple-domains-to-office-365
Wie helpt mij even verder? Of is wat ik wil niet mogelijk?