Goedkope VPS / Server Hosting.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwintonkwinton
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-12-2024
Hoi,

Ik ben al een tijd opzoek naar een VPS / Server host en vraag graag aan jullie je meningen wil delen over een goede en goedkope hosting.

Ga het gebruiken voor gameserver en hobby, dus vraag veel RAM geheugen.

Denk zelf aan:
8 GB Ram, 4 Core, Desktop omgeving.

Mijn top 5 tot nu toe:

1. Strago
Spesc: 4 vCore, 8 GB Ram, 400 GB SSD, 15 euro per maand (Setupkosten 5 euro).

2. OVH
Spesc: 2 vCore, 8 GB Ram, 80 GB SSD, 15 euro per maand.

3. Hetzner
Spesc: 2 vCore, 8 GB Ram, 80 GB NVMe SSD, 11 euro per maand.

4. Kimsufi
VPS
Spesc: 2 vCore, 8 GB Ram, 80 GB SSD, 16 euro per maand.
Server KS-5
Spesc: 4 Core, 16 GB Ram, 2 TB HDD, 17 euro per maand.

5. Contabo
Spesc: 6 vCore, 16 GB Ram, 400 GB SSD, 9 euro per maand (eventuele duurder pakket).
Zou dit echt zo zijn of zit hier iets achter, heb slechte review gelezen over Contabo.

Budget is rond de 20 euro :)

Hartelijk bedankt...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Goed en goedkoop gaan zelden hand- in hand.

Zelf heb ik er voor gekozen achter een Ziggo Zakelijk (heb je wél een KvK nummer voor nodig) mijn eigen hosting te doen. Voor wat ik er mee wil, is het goedkoper dan het extern hosten. (De server heb ik toch al draaien en het kost me enkel een paar tientjes extra aan Ziggo.)

Andere optie die wellicht interessant voor je is:
https://soleus.nu/lidmaatschap/

Voor €20 heb je dan bijvoorbeeld:
  • 4G RAM, 300G storage
  • 6G RAM, 200G storage
  • 8G RAM, 100G storage
Lees wel de voorpagina even. :) https://soleus.nu/
En het huishoudelijk reglement: https://soleus.nu/rules/

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gameserver... Wat??

Je hebt vast meer info maar wat verwacht je te gaan doen. En wat is "desktop omgeving"? Want Windows kost je rustig nog 10 tot 20 Euro extra per maand.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwintonkwinton
Ik dacht zelf aan Ubuntu, en daarop een game te hosten voor vrienden en mezelf, daarnaast voor hobby gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:05
Ik heb goede ervaringen met www.liteserver.nl
Heb eigenlijk nooit downtime, en de support is echt top, zelfs 's avonds laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

kwintonkwinton schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:53:
Ik dacht zelf aan Ubuntu, en daarop een game te hosten voor vrienden en mezelf, daarnaast voor hobby gebruiken.
Dat zou ik echt lekker thuis doen op een servertje / omgebouwde PC. Goedkoper en een stuk flexibeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictorK
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-04 19:25
Je kunt ook kijken naar https://www.scaleway.com/. Bieden ook ARM-based aan voor weinig geld.

Let op met thuis een server draaien: maak wel iets van een DMZ zodat als er iets mis gaat je niet gelijk ook al je vakantiefoto's enzo kwijt bent. En vergeet je server niet te hardenen.

PS ik heb zelf redelijk goede ervaring met contabo en heel slechte met strato

[ Voor 11% gewijzigd door VictorK op 18-05-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Ik zou in elk geval beginnen met een onderscheid te maken tussen een 'desktop' server (met GUI en plaatjes en klikdingetjes) en een echte server die bedoeld is om onderscheid te zien tussen runtime en beheer taken. Lijkt me niet wenselijk om een server service onder een gebruikersessie te hangen bijv.

Voor dat je een VPS neemt zou je bijv. op je eigen PC met virtualbox kunnen starten.

Denk bij een server ook aan randzaken die vooral bij iets wat 'op internet' staat relevant worden:

- verantwoordelijkheid (waar ben jij verantwoordelijk voor, wat doet je hoster en wat doen je bezoekers)
- security (als jij met je server op internet zit en je wordt misbruikt, bijv. als C&C server, dan ben jij onderdeel van een probleem voor tientallen tot honderdduizend doelwitten zonder dat je het door hebt)
- onderhoud (een server is nooit 'set and forget', als jij een patch mist kan het zomaar zijn dat punt 1 & 2 samen betekenen dat jij verantwoordelijk bent voor een besmetting van iemand anders)

Hosting providers dekken zich hier voor in, waardoor jij in de meeste gevallen persoonlijk verantwoordelijk bent en ook verplicht bent mee te werken. Bijvoorbeeld een recente update van TransIP:
[..]wij onze algemene voorwaarden op enkele punten hebben aangepast.

De drie belangrijkste veranderingen:

Het bedrag voor eventuele schade waarvoor TransIP aansprakelijk kan zijn, is verhoogd ten opzichte van de oude algemene voorwaarden. Zie artikel 13.

Gebruikers van gratis diensten dienen minimaal één keer per jaar in te loggen om hun gratis diensten te behouden. Tussentijds zullen we je eraan herinneren om op tijd in te loggen. Zie artikel 5 lid 2.

Naast je verantwoordelijkheid om geen inbreuk te maken op rechten van anderen, ben je nu ook gehouden om bijvoorbeeld bedrijven als Microsoft medewerking te verlenen ter controle van een geldige softwarelicentie. Eventuele boetes voor het gebrek aan een licentie of medewerking zijn voor eigen risico. Zie artikel 5 lid 9.
Punt 1 & 2 zijn niet zo spannend, maar punt 3 is een voorbeeld van iets waar jij je actief voor moet inzetten, dat vergeten mensen ook wel eens. Kan jaren prima gaan zonder dat je er wat mee doet, maar het hoeft maar 1x mis te gaan...

Kortom: lees je vooral eerst in, en ga zelf lokaal experimenteren voor dat je iets huurt en dingen open zet / aanbiedt op internet. Ga vooral ook geen MongoDB servers aan het internet hangen om maar wat te noemen...

[ Voor 96% gewijzigd door johnkeates op 18-05-2019 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
https://lowendbox.com/

Regelmatig aanbiedingen voor als het goedkoop moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
VictorK schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:10:

Let op met thuis een server draaien: maak wel iets van een DMZ zodat als er iets mis gaat je niet gelijk ook al je vakantiefoto's enzo kwijt bent. En vergeet je server niet te hardenen.
DMZ is juist gevaarlijk, omdat dan 1 op 1 de boel open staat.
Beter kan je kritisch zijn, en de juiste poorten openzetten ( forwarden )
Dat, en de firewall op je server maken dan iig de boel in eerste instantie veilig, de rest moet je op app/programmabasis inregelen.

Ik draai een aantal services vanaf mijn thuisadres, net zoals @unezra aangeeft, mijn webserver met blog doet alleen dat, de blog serveren, en de andere (file)server serveert de files, en download de boel, over andere poorten, vanuit docker-containers met hun eigen vpn-verbinding waar nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

FreshMaker schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:20:
[...]
DMZ is juist gevaarlijk, omdat dan 1 op 1 de boel open staat.
Beter kan je kritisch zijn, en de juiste poorten openzetten ( forwarden )
Dat, en de firewall op je server maken dan iig de boel in eerste instantie veilig, de rest moet je op app/programmabasis inregelen.
DMZ betekend niet dat je er geen enkele form van firewalling meer op los laat. :)
Je moet ALTIJD kritisch zijn op wat je open zet en toe staat, ook in een DMZ.

DMZ is vooral afgescheiden van de rest.
Ik draai een aantal services vanaf mijn thuisadres, net zoals @unezra aangeeft, mijn webserver met blog doet alleen dat, de blog serveren, en de andere (file)server serveert de files, en download de boel, over andere poorten, vanuit docker-containers met hun eigen vpn-verbinding waar nodig
Jup. Ik heb thuis geen DMZ, maar portforward heel specifiek poorten naar specifieke vm's. Alles word geNAT, ook al heb ik meerdere publieke IP adressen. NAT levert stiekem toch een extra laag veiligheid op. (Dat ik meerdere IP's nodig heb, is omdat ik onder andere websites heb die niet op dezelfde virtuele machine draaien en er geen reverse proxy voor draait.)

Verder draait er een Ubiquity EdgeRouter tussen als router/firewall.

Is het veilig? Nooit. Geen enkel systeem is 100% veilig maar het voldoet vooralsnog wel, ook zonder DMZ. Wat hierin wel helpt is dat ik (net als @FreshMaker) een sterke vorm van taakscheiding doorvoer. Er staat geen persoonlijke data op de webservers bijvoorbeeld. (Wel de website data zelf, maar da's in dit geval prima.)

Yet, als iemand een van de servers als stepping stone gebruikt ben ik alsnog de sjaak. Dat is lastig te voorkomen. Het kan, maar dan zou ik voor beheer mijn laptop of PC los in het DMZ moeten hangen en dan heb ik alsnog mijn laptop of PC als steppingstone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-05 16:28
Let op! Scaleway vertelt je er niet bij lopen er niet mee te koop dat hun opslag geen enkele redundantie heeft. Dus als de schijf waar jouw VPS op draait stuk gaat, heb je gewoon pech, tenzij je een goede backup voorziening hebt. Ik zou Scaleway dan ook niet aanraden voor productie. (Wellicht dat ze dat inmiddels al hebben veranderd, de laatste keer dat ik keek in elk geval nog niet...) Dat geld overigens voor meer providers!

Verder zou ik ook opletten met de IP-range reputatie van budgetknaller-hosters, zeker als je er vanaf wil gaan mailen.

Verder nog belangrijk: Welk platform gebruikt de hoster in kwestie? Soms bieden ze containers(!) aan, inplaats van een volwaardige VM. Dat kan ook invloed hebben op wat je wel of niet kan draaien op de VPS, aangezien het in dat geval een shared kernel is. Zo'n shared kernel kan overigens ook weer invloed hebben op de beveiliging...

Als er veel voor weinig word geboden, zou het goed kunnen zijn dat ze (zeker kwa CPU/RAM) flinke overboeking doen. Mijn ervaring is: je krijgt wat je betaald.

Toen ik een hele lange tijd geleden begonnen ben kwam ik hier ook achter. Uiteindelijk ben ik overgestapt naar een betere (en duurdere) partij, en dat was een verademing.

Trouwens: Kijk ook nog even goed, waar het precies gehost word. De goedkopere partijen zitten vaak in het buitenland. Puur persoonlijke voorkeur, maar ik prefereer mijn data op Nederlands grondgebied. Dan krijg je ook niet te maken met dit (helaas offline gehaald :|) soort problemen, waarbij sommige providers peering naar het buitenland niet zo belangrijk vinden... O-)

Indien de data buiten de EU word opgeslagen en je gebruikt het zakelijk (iets met klantgegevens), kan dat mogelijk nog gevolgen hebben ivm. de GDPR.

[ Voor 22% gewijzigd door Joseph op 18-05-2019 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 00:07
Wellicht kun je eens kijken bij Versio, de VPSsen zijn daar ook goed geprijsd.

Mei maand hebben ze tevens VPS maand waardoor je VPS 1 hele maand gratis is bij gebruik van een kortingscode, deze actie is niet op de website zelf aangekondigd maar vind je wel op twitter en op https://nl.pepper.com/kor...d-i-ii-of-v-gratis-102471 . De kortingscode is wel enkel geldig op Cloud I, Cloud II of Cloud V.

Ik denk dat Cloud V ongeveer in de buurt komt van de specs die je wenst en die kost 17,99 per maand.

Bij bijvoorbeeld TransIP is de VPS ook de eerste maand gratis, hier heb je geen kortingscode voor nodig en is standaard zo. kwaliteit van die VPSsen is ook prima, wel iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-05 22:22
Ik zou de verschillende aanbieders gaan testen en vergelijken. Digitalocean en transip maken volledig gebruik van ssd opslag. Leaseweb gebruikt hdd met ssd cache en de prestaties van versio waren 100% gelijk aan Leaseweb alsof ze het aan deze partij hadden uitbesteed. Maar deze ervaring is van een jaar geleden, door het te testen weet je hoe het nu is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05:48

jurroen

Security en privacy geek

kuipje schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:57:
Ik zou de verschillende aanbieders gaan testen en vergelijken. Digitalocean en transip maken volledig gebruik van ssd opslag. Leaseweb gebruikt hdd met ssd cache en de prestaties van versio waren 100% gelijk aan Leaseweb alsof ze het aan deze partij hadden uitbesteed. Maar deze ervaring is van een jaar geleden, door het te testen weet je hoe het nu is.
"SSD" bij VPS aanbieders is niet meer dan een holle marketing term. Geen enkele aanbieder geeft haar klanten de mogelijkheid om de volledige IOPS te benutten. Dat zou ook onwenselijk zijn, gezien dat één klant de performance dan op de knieën zou kunnen krijgen.

De vraag is dan: waar ligt het limiet wél - en is dit voldoende voor jouw scenario? Dat kun je - zoals @kuipje aangeeft - alleen maar ondervinden door te testen :)

Je kunt altijd even support contacten voor je een VPS aanmaakt. Ik weet dat TransIP bijvoorbeeld coulant kan zijn als je binnen 24 uur weer opzegt.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

jurroen schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:14:
[...]
"SSD" bij VPS aanbieders is niet meer dan een holle marketing term. Geen enkele aanbieder geeft haar klanten de mogelijkheid om de volledige IOPS te benutten. Dat zou ook onwenselijk zijn, gezien dat één klant de performance dan op de knieën zou kunnen krijgen.
Mwah. Da's net zoiets als zeggen dat een SAN met SSD's niet meer is dan een holle marketingterm omdat een individuele VM nooit de volledige IOPS zal kunnen benutten.

Qua IOS en raw throughput zijn SSD's factoren sneller dan HDD's en dus profiteer je als klant van opslag op SSD, net zoals dat je er van profiteert als je zelf de hardware hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

unezra schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:54:
[...]

Mwah. Da's net zoiets als zeggen dat een SAN met SSD's niet meer is dan een holle marketingterm omdat een individuele VM nooit de volledige IOPS zal kunnen benutten.
SSD's zijn vele malen sneller, klopt volledig. Een van de Nederlandse aanbieders (zakelijke markt, niet zo off-the-shelve als TransIP bijvoorbeeld is) heeft bijvoorbeeld de IOPS gelockt op 600, daarmee was een webapplicatie niet vooruit te branden. Maar desondanks wel die termen gebruiken voor marketing.

Er zijn natuurlijk veel meer factoren die meewegen; niet alleen de disk performance/throughput. Technisch gezien heb je volledig gelijk en het zal ongetwijfeld ook zo zijn als je een VPS met HDD en VPS met SSD bij dezelfde aanbieder vergelijkt. Maar het zeggen dat een SSD VPS per definitie sneller is - daar ben ik het niet mee eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jurroen schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:10:
[...]

SSD's zijn vele malen sneller, klopt volledig. Een van de Nederlandse aanbieders (zakelijke markt, niet zo off-the-shelve als TransIP bijvoorbeeld is) heeft bijvoorbeeld de IOPS gelockt op 600, daarmee was een webapplicatie niet vooruit te branden. Maar desondanks wel die termen gebruiken voor marketing.
600 is een getal wat ongetwijfeld op de site van TransIP stond of bewijsbaar uit je kernel te vissen was. Neemt niet weg dat het een volledig arbitraire waarde is. Simpel gezegd; als je 600 blocks achter elkaar op een disk hebt staan of "in welke random volgorde dan ook", kan je aantal benodigde IOPS exponentieel omhoog schieten.

Nog simpeler gezegd; je applicatie was gewoon enorm "ruk" in elkaar gezet; op een goede VMware/Hyper-V omgeving kan je, volgens de best practices, ongeveer 30 Windows 10 VM's draaien "binnen" 600 IOPS op basis van XenDesktop PVS, RAM caching en andere zaken. Je moet een flinke web-applicatie hebben wil je "meer eisen dan 30 Windows 10 machines".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

MAX3400 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:20:
[...]

600 is een getal wat ongetwijfeld op de site van TransIP stond of bewijsbaar uit je kernel te vissen was. Neemt niet weg dat het een volledig arbitraire waarde is. Simpel gezegd; als je 600 blocks achter elkaar op een disk hebt staan of "in welke random volgorde dan ook", kan je aantal benodigde IOPS exponentieel omhoog schieten.
In dit geval zei het meer over de aanbieder in kwestie. De VPS had een maximale schijf throughput van 5MByte/s, ongeacht de applicaties. Gemeten met verschillende tools, binnen het geinstalleerde OS maar ook daarbuiten :+ Zowel met kleine random reads/writes als sequential non-random tests.

Het gaat hierbij niet om een VPS van een paar tientjes per maand - maar ook geen supersize iets (zo uit mijn hoofd: 4vCPU, 16GB RAM en ~60G storage). Als je binnen die throughput niet alleen het OS, de database maar ook de applicatie moet kunnen draaien is dat (te) krap. Maar goed, andere aanbieder, eind goed al goed.

En nu weer on-topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:43
Ik heb vrij goede ervaring met de onderstaande provider(s):
https://www.hetzner.com/cloud
https://extravm.com/kvmvps.html (ideaal voor gameserver/voiceserver ivm OVH Anti Game DDoS)
https://www.ip-projects.com/products/virtual-server/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:43
kwintonkwinton schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:53:
Aan welke games zit je te denken?. Dat lijkt mij toch wel een vereiste om enigzins een advies te kunnen geven.

Huur gewoon voor de minimale termijnsduur een server (1mnd / 3 mnd) en ga aan de slag. Je ziet vanzelf dan wel of je meer nodig hebt of dat je je termijnbedrag moet aanpassen.
Hou er rekening mee dat de verbinding wel eens weg kan vallen, of de service niet benaderbaar is. Dat hoort er een beetje bij.

Je kan indien je huidige pc het toelaat daar zelf met virtualbox aan de gang gaan.

Probeer gewoon uit met wat je nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@kwintonkwinton je hebt al wat eigen onderzoek gedaan wat erg mooi is. Maar zou je de openingspost nog willen uitbreiden met wat meer eisen/wensen? Welke games ga je hosten, wat voor desktop omgeving, etc.

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwintonkwinton
Ik speel zelf graag ARMA 3 en host meestal op mijn eigen pc waarop ik zelf op dan game. Ik wou graag een Server / VPS dienst daarvoor willen zodat ik 24/7 toegang heb op die server en vrienden ook.
Daarnaast ook gebruik voor andere games die ik af en toespeel (Rust, Minecraft ARK ect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-04 16:59
Moment heb ik een gameserver staan bij DigitalOcean (1C 2GB) icm LinuxGSM.
Werkt prima en eenvoudig op te zetten.

Eerder ook bij Hetzner gehad, maar door de afstand hadden we toch iets meer last van de latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
Ik heb goede ervaringen met Hetzner, TransIP ook maar is een stuk duurder

Als je een desktop wil hosten kan je ook naar het volgende docker image kijken https://github.com/accetto/ubuntu-vnc-xfce-firefox-plus
Pagina: 1