Sinds een paar weken heb ik de beschikking over een Volkswagen Polo (model uit 2017) en heb inmiddels al redelijk wat kilometers er op zitten. Wat echter vrij maf is dat het Front Assist hulpsysteem van deze auto op één specifieke weg aangeeft dat zijn sensors het niet meer goed doen (Er komt kort een waarschuwing in beeld, en daarna nog een paar 100 meter een uitroeptekentje. Front Assist werkt met radar om objecten in de omgeving te detecteren en zo nodig zelf kan besluiten om op de rem te gaan staan.
De weg waar het om gaat is de Kwelderweg bij Warfstermolen. Dit is een lange rechte weg van een aantal kilometer met helemaal niks er om heen. Het treedt dus alleen op deze weg op, en alleen richting het westen en ongeveer 3 van de 5 keren dat ik daar rij. Verder rijdt een collega met hetzelfde model Polo en hij heeft precies dezelfde ervaring en ook alleen bij deze weg.
Wat is hier aan de hand met de Front Assist? Zelf kom ik op de volgende opties:
De weg waar het om gaat is de Kwelderweg bij Warfstermolen. Dit is een lange rechte weg van een aantal kilometer met helemaal niks er om heen. Het treedt dus alleen op deze weg op, en alleen richting het westen en ongeveer 3 van de 5 keren dat ik daar rij. Verder rijdt een collega met hetzelfde model Polo en hij heeft precies dezelfde ervaring en ook alleen bij deze weg.
Wat is hier aan de hand met de Front Assist? Zelf kom ik op de volgende opties:
- Front assist kan niet overweg met niks nada in de omgeving
- Het asfalt is niet helemaal een biljartlaken, Front assist kan niet overweg met lichte hobbeltjes
- Er staat iets te zenden wat de FA niet pikt, maar waarom dan alleen op de heenweg?