Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSand
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 12:19
Hallo allen,
Ik heb een heel mooi klein MS-tech CL-70 behuizing, echter lijkt het er op dat de interne power module hiervan defect is geraakt. Dit is de moduel waar de 12V externe PSU op wordt aangesloten.

Het kastje is al oud dus ik dacht ik bestel gewoon een nieuwe, maar MS-tech maakt de CL-70 niet meer.

Dan maar iets anders toch? Maar wat blijkt, ik vind niets zo mooi als de CL-70. Dus dan toch maar proberen deze case te repareren. Dus mijn vraag is, zijn de power modules los te krijgen?

Ik zat al te denken om gewoon een heel goedkoop chieftech itx kastje te halen en dan daar de module van over te zetten. zoals deze: pricewatch: Chieftec IX-01B-OP, maar als ik de module los kan kopen voor minder, dan heeft dat mijn voorkeur natuurlijk. Heeft iemand enig idee waar deze modules te koop zijn? Merk maakt niets uit, volgens mij zijn ze geschikt voor 60W

Dit kastje is enkel voorzien van de pricewatch: ASRock J4105B-ITX

Bij voorbaat dank.

Beste antwoord (via DarkSand op 18-05-2019 14:18)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Ik heb nu nog geen goede foto gevonden van de voeding van die behuizing, maar het lijkt mij dat je die wel kunt vervangen door een picoPSU, die werkt ook op 12V.

serie: picoPSU

Er zijn bundels met een picoPSU en een extern voedingsblok. Zoals ik hierboven al zei, die levert ook 12V, dus je zou misschien je huidige blok kunnen herbruiken als die dezelfde plug heeft (al zou ik dat niet zomaar doen, is nooit zeker dat je PSU module niet stuk is omwille van het externe blok).

Wat foto's van je voeding en voedingsblok zouden handig zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Ik heb nu nog geen goede foto gevonden van de voeding van die behuizing, maar het lijkt mij dat je die wel kunt vervangen door een picoPSU, die werkt ook op 12V.

serie: picoPSU

Er zijn bundels met een picoPSU en een extern voedingsblok. Zoals ik hierboven al zei, die levert ook 12V, dus je zou misschien je huidige blok kunnen herbruiken als die dezelfde plug heeft (al zou ik dat niet zomaar doen, is nooit zeker dat je PSU module niet stuk is omwille van het externe blok).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:47
MS-Tech voedingen, voedingsmodules en adapters is troep wat je sowieso moet mijden. Mooi dat het kapot is dan kan je er iets goeds in doen. picoPSU van hierboven is een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSand
MacPoedel schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 13:10:

Oh, hier even een toelichting.
De voeding had ik helemaal weggewerkt in mijn media centre bouwerk, maar helemaal vergeten, die blok is dus al eerder gesneuveld. Deze media pc lift al jaren mee op een behoorlijk uit de kluiten gewassen led PSU.
Een nieuwe blok zou dus ook geen slecht idee zijn.

Voeding 3
Voeding1
Voeding 2

[ Voor 20% gewijzigd door DarkSand op 18-05-2019 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:47
De elco rechts van het midden lijkt wat bol te staan. Defect dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSand
Ik denk dat jullie de spijker op de kop slaan, Moet maar even zo'n PicoPSU aanschaffen. Inmiddels besteld.
Dank jullie wel!

[ Voor 11% gewijzigd door DarkSand op 18-05-2019 14:27 ]

Pagina: 1