Klein stukje feedback - die Canon Camera connect app is een bedroevend stuk software, althans in mijn ervaring. Verbinding maken met een telefoon lukt vaker niet dan wel; zonder duidelijk oorzaak.
Ik heb er al vele malen mijn tanden op stuk gebeten; alle stappen en settings op zowel camera als telefoon (app) heel precies nagelopen en gedocumenteerd. En dan nog werkt het soms wel, soms niet. Om te huilen.
Vooropgesteld, je kunt natuurlijk ook nog een hoop zaken zelf verkeerd doen. Belangrijkste is om scherp te hebben of je direct van telefoon naar camera wil verbinden via WiFi (handig als je midden in de natuur, ver weg van een WiFi hotspot staat), of dat je het juist thuis wilt doen (waarbij zowel camera als telefoon 'gewoon' verbonden zijn met de WiFi router in de kelderkast).
Bedenk dat zodra je optie #1 kiest (telefoon direct naar camera), dat je telefoon dan geen internet toegang meer heeft (via WiFi), daar zorgt de camera immers niet voor. Maar dat is niet erg, want op dat moment wil je alleen de foto's van de camera trekken.
In beide gevallen is het overigens ook nodig om goed op de netwerkinstellingen te letten (password, IP adres, dat soort zaken).
Met dit in het achterhoofd kun je wellicht je issue wat nader omschrijven.