Canon foto's van camera naar telefoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Canon Camera Connect app (voor mijn 800D) werkt niet. Enig idee hoe dit kan worden opgelost?

En wat zou een goed alternatief zijn om foto's van mijn camera naar mijn telefoon te krijgen? Momenteel gebruik ik Google Drive of Web WhatsApp via mijn laptop.

Alvast bedankt voor antwoorden en tips!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17

Wish

ingwell

SD kaart uit de camera halen en in de laptop steken?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:49:
Mijn Canon Camera Connect app (voor mijn 800D) werkt niet. Enig idee hoe dit kan worden opgelost?

En wat zou een goed alternatief zijn om foto's van mijn camera naar mijn telefoon te krijgen? Momenteel gebruik ik Google Drive of Web WhatsApp via mijn laptop.

Alvast bedankt voor antwoorden en tips!
Heeft het wel gewerkt? Heb je al contact opgenomen met Canon om uit te zoeken of zij wellicht een oplossing hebben?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 18:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Met "hij werkt niet" kunnen we niks natuurlijk. Heb je een windows machine of mac? Wat heb je geprobeert? etc..

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dag @Verwijderd, welkom op Tweakers.net :) Hoewel mensen hier altijd klaar staan om te helpen, verwachten we wel wat meer eigen inzet dan 'hij doet het niet'. Wat gebeurt er precies, krijg je foutmeldingen, wat heb je zelf al geprobeerd? Zonder die basisinfo wordt het wel heel lastig om je te helpen.

Tevens even verplaatst naar FVW.

[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 18-05-2019 14:19 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi @Wormaap @Ventieldopje - het gaat bij mij fout als ik de Camera Connect app wil verbinden aan mijn camera.
"Internet misschien niet beschikbaar, probeer een ander netwerk" verschijnt op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:00

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:28:
Hoi @Wormaap @Ventieldopje - het gaat bij mij fout als ik de Camera Connect app wil verbinden aan mijn camera.
"Internet misschien niet beschikbaar, probeer een ander netwerk" verschijnt op mijn telefoon.
Als ik me niet vergis gaat die verbinding van app met camera via wifi, toch? Dan functioneert je telefoon als access point en dan heb je idd niet tegelijk ook internet.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 19:10
@SnoeiKoei

Niet helemaal, de Canon functioneert als AP, daarom geeft de telefoon aan dat er geen internet aanwezig is op het netwerk.

De app zou dan wel gewoon moeten connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:00

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Warlock schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:01:
@SnoeiKoei

Niet helemaal, de Canon functioneert als AP, daarom geeft de telefoon aan dat er geen internet aanwezig is op het netwerk.

De app zou dan wel gewoon moeten connecten.
Ah zo. Maar die melding dat de telefoon geen internetverbinding heeft via WiFi, dat is dus normaal en wil dus niet zeggen dat de app niet werkt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 19:10
Correct, dus @Verwijderd welke foutmelding krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 21:54
Klein stukje feedback - die Canon Camera connect app is een bedroevend stuk software, althans in mijn ervaring. Verbinding maken met een telefoon lukt vaker niet dan wel; zonder duidelijk oorzaak.

Ik heb er al vele malen mijn tanden op stuk gebeten; alle stappen en settings op zowel camera als telefoon (app) heel precies nagelopen en gedocumenteerd. En dan nog werkt het soms wel, soms niet. Om te huilen.

Vooropgesteld, je kunt natuurlijk ook nog een hoop zaken zelf verkeerd doen. Belangrijkste is om scherp te hebben of je direct van telefoon naar camera wil verbinden via WiFi (handig als je midden in de natuur, ver weg van een WiFi hotspot staat), of dat je het juist thuis wilt doen (waarbij zowel camera als telefoon 'gewoon' verbonden zijn met de WiFi router in de kelderkast).

Bedenk dat zodra je optie #1 kiest (telefoon direct naar camera), dat je telefoon dan geen internet toegang meer heeft (via WiFi), daar zorgt de camera immers niet voor. Maar dat is niet erg, want op dat moment wil je alleen de foto's van de camera trekken.

In beide gevallen is het overigens ook nodig om goed op de netwerkinstellingen te letten (password, IP adres, dat soort zaken).

Met dit in het achterhoofd kun je wellicht je issue wat nader omschrijven.
Pagina: 1