Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1!
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-09-2024
ik heb enkele binnenlampen en tuinverlichting waarbij ik deze graag wil koppelen aan een philips Hue bridge. Nu zag ik dat Ikea een tradfri slimme stekker heeft uitgebracht met recente updates (https://www.iculture.nl/n...opcontact-homekit-update/).

Mijn vraag is wanneer ik er een tradfri slimme stopcontact tussenzet bij de lampen en tuinverlichting of deze dan in de Philips Hue bridge zichtbaar worden, zodat ik dus ook van de mogelijkheden van philips hue bridge gebruik kan maken zoals "lichten aan bij zonsondergang".

Het vervangen van de peertjes is helaas geen optie, omdat het van die doorzichtige verlichting is met mooie grote peertjes. Daarnaast heeft de tuinverlichting ook ingebouwde ledjes.

gr joost

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:47
Als je graag schakelbare stekkers wilt kan ik de stekkers van Innr aanraden.
pricewatch: Innr Smart Plug SP 120 (2-pack)

Die werken met hue. (Moet wel dichtbij (<1m) de bridge zijn bij het koppelen)

Tradfri zou ook met hue moeten werken, maar van Innr is het

*Homekit werkt niet met apparaten die niet van Philips Hue zelf zijn, als je ook Homekit wil moet je er een ikea hub bij nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen3 op 18-05-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutusl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:27
De Osram Smart+ Plug is ook aan te sturen via Hue

[ Voor 45% gewijzigd door brutusl op 18-05-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1!
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-09-2024
thanks, maar kan je bijvoorbeeld dan ook de lampen die aangesloten zijn op tradfri laten meegaan met de routine van philips hue? dus bijvoorbeeld dat ze met zonsondergang aangaan enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 19:10
Ik verwacht dat wat jij wilt geen probleem is.
Waarschijnlijk zoals velen hier heb ik een mix van hue en tradfri lampen in gebruik en de ikea lampen schakel ik net zo makkelijk als de hue lampen. In jouw geval zal je het slimme stopcontact van tradfri in activiteiten opnemen, waarna alle aangesloten lampen aan/uit zullen worden geschakeld.

Een vraag aan jou en anderen hier, ik heb onderstaande verlichtingsarmaturen voor in de tuin en moet hier nog bolletjes voor kopen. Het idee is om hier hue of tradfri lampen in te stoppen, maar dan heb ik de situatie zoals Joost1! beschrijft, het is een doorzichtig armatuur en ben bang dat het licht wat deze slimme bolletjes geven lang niet zo mooi is als een ‘normaal peertje’, wat dan vooral komt door de lengte van het bolletje, waarbij alleen licht uit het bovenste deel van het bolletje komt. Iemand hier ervaring mee ?

https://www.lighting.phil...garden-wandlamp/153803016

[ Voor 8% gewijzigd door Piet400 op 18-05-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:47
Joost1! schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 14:31:
thanks, maar kan je bijvoorbeeld dan ook de lampen die aangesloten zijn op tradfri laten meegaan met de routine van philips hue? dus bijvoorbeeld dat ze met zonsondergang aangaan enz?
Ja dat kan!
Pagina: 1